Το σήμα της 337 Μ που έδωσε ο Α/ΓΕΑ στον Τσίπρα

Ο τρίτος πρωθυπουργός που έκανε πτήση με αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, έγινε ο Αλέξης Τσίπρας. Ο κ. Τσίπρας βρέθηκε σήμερα στην 110 πτέρυγα μάχης και αφού ενημερώθηκε επιβιβάστηκε σε ένα F16.

Ο Αρχηγός της Αεροπορίας έδωσε στον πρωθυπουργό το χαρακτηριστικό σήμα ΦΑΝΤΑΣΜΑ της 337 Μοίρας

Στο σήμα μπορείτε να διακρίνετε το οπλισμένο ΦΑΝΤΑΣΜΑ που επιχειρεί σε όλες τις συνθήκες φωτισμού και καιρού.

Το Χαρακτηριστικό κλήσης είναι η λέξη: GHOST

Σχετικά με την μοίρα, σε καιρό ειρήνης η μοίρα οργανώνει, εκπαιδεύει, εξοπλίζει, συντηρεί και υποστηρίζει το προσωπικό και τα μέσα της, ώστε να είναι ικανή σε κάθε στιγμή να φέρει σε πέρας την αποστολή της.

Η αποστολή της 337Μ είναι η διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων με πρωτεύοντα ρόλο αναχαίτιση, σύμφωνα με τα γενικά και ειδικά σχέδια και με σκοπό τη συμβολή στην αεράμυνα της χώρας.

Ιστορία

Η 337 ΜΟΙΡΑ είναι μία από τις παλαιότερες Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας.

Δημιουργήθηκε αρχικά στην Μέση Ανατολή ενώ κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ αποτελούσε σμήνος της 339 British Combat Wing, εξοπλισμένη με Α/Φ SPITFIRE.

Σημαντικά χρονικά σημεία στη ιστορία της 337Μ αποτελούν τα παρακάτω:

Το 1946, μεταστάθμευσε στην 112 Π.Μ. (Ελευσίνα).

Το 1952, βαθμιαία αντικατάσταση των SPITFIRE με F-84G & Τ-33 Jet Aircraft και εγκατάσταση στην 110 Π.Μ. (Λάρισα), με την ονομασία 337 ΜΔΒ. Ως συνέπεια αυτού η 337Μ αποτελεί την πρώτη Μοίρα της Π.Α. που εξοπλίστηκε με αεροσκάφη Jet ενώ από αυτή δημιουργήθηκε και το πρώτο ακροβατικό σμήνος της Π.Α.

Το 1956, η Μοίρα επιστρέφει στην 112 Π.Μ.

Το 1959, μετασταθμεύει στην 114 Π.Μ.(Τανάγρα) και αντικατάσταση των F-84G με F-86D (Jet αεροσκάφη αναχαίτισης παντός καιρού).

Το 1960, η Μοίρα επιστρέφει στην 112 Π.Μ. μέχρι τον Μάιο του 1967, ως Μοίρα Παντός Καιρού.

Το 1967, μετασταθμεύει στην 111 Π.Μ. (Νέα Αγχίαλος) με F-5A, ως 337 Μ.Α.Η (Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας).

Το 1978, η Μοίρα επιστρέφει στην Λάρισα και εξοπλίζεται με αεροσκάφη F-4 E. Ο νέος ρόλος της Μοίρας είναι Αναχαίτιση Παντός Καιρού.

Το 2005, μετά από τρεις δεκαετίες υπηρεσίας στην Π.Α., η Μοίρα αποσύρει το τελευταίο F-4E SRA και διακόπτει προσωρινά την λειτουργία της.

Το 2006, η Μοίρα επαναλειτουργεί με αεροσκάφη F-16 Blk 52+.