Τι γίνεται με την συντήρηση των ιπτάμενων μέσων του Λιμενικού και την ΕΑΒ;

Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κατέθεσαν Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, με πρώτο υπογράφοντα τον Βουλευτή Κέρκυρας, κ. Στέφανο Γκίκα. Η Ερώτηση αφορά στη συντήρηση των Εναέριων Μέσων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Για την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποστήριξη των Μέσων αυτών είχε υπογραφεί σύμβαση με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), η οποία έληξε τέλος του 2014 χωρίς να έχει ακόμη ανανεωθεί.

Η ερώτηση:

Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Λιμενικού Σώματος- Ελληνική Ακτοφυλακή (ΥΕΜ/Λ.Σ-ΕΛΑΚΤ), ως γνωστόν, διαθέτει 7 Αεροσκάφη (2 CESSNA 172-RG, 2 SOCATA TB-20 KAI 3 REIMS F-406) και 6 Ελικόπτερα DAUPHIN AS365-N3.

Επειδή, τα παραπάνω Μέσα αποτελούν την αιχμή του επιχειρησιακού σκέλους του Λιμενικού Σώματος, αφού λόγω της εμβέλειάς τους, καθιστούν εφικτή την κάλυψη από αέρος μεγάλων θαλασσίων αποστάσεων, φτάνοντας μέχρι τα όρια του FIR, σε σύντομο χρόνο,
Επειδή, η ΥΕΜ/Λ.Σ-ΕΛΑΚΤ συνεισφέρει τα μέγιστα σε νευραλγικά θέματα, όπως η επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων της Χώρας, η ερεύνα και διάσωση, ο έγκαιρος εντοπισμός προς αποτροπή εισόδου Μη-Νόμιμων Μεταναστών, η πάταξη φαινομένων λαθρεμπορίας, παράνομης αλιείας, ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος κλπ.

Επειδή, τα εν λόγω Εναερία Μέσα της ΥΕΜ/Λ.Σ-ΕΛΑΚΤ οφείλουν να τελούν υπό άρτια και πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα, η οποία συνεπάγεται την σωστή συντήρηση τους,

Επειδή, για τον σκοπό αυτό έχει υπογραφεί σχετική Σύμβαση με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), ώστε αυτή να παρέχει την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποστήριξη, να εκτελεί τις προβλεπόμενες επιθεωρήσεις και να προβαίνει σε αποκατάσταση των παρουσιαζόμενων βλαβών, κάτι που αποτελεί αμοιβαίο όφελος και για την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία,

Επειδή, η τελευταία 5ετής Σύμβαση έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2014, και δεν έχει ακόμη ανανεωθεί, γεγονός που καθιστά επιτακτική την ανάγκη ανανέωσής της, ώστε να μην παρέλθουν οι καταληκτικές ημερομηνίες, αφού σε αντίθετη περίπτωση το Υπουργείο σας θα προβεί σε νέο χρονοβόρο διεθνή διαγωνισμό κατακύρωσης,
Επειδή τα χρονικά περιθώρια κάλυψης των εναέριων μέσων Λ.Σ. από πλευράς υλικοτεχνικής υποστήριξης περιορίζονται, με ορατό πλέον το ενδεχόμενο της καθήλωσης των Μέσων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την Εθνική Ασφάλεια,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

Πότε σκοπεύει να προχωρήσει στην ανανέωση της ισχύουσας σύμβασης, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία και η επιχειρησιακή δυνατότητα της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων του Λιμενικού Σώματος- Ελληνική Ακτοφυλακή;