Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι Δευτέρα 06 Νοεμβρίου 2017, στο πλαίσιο του προγράμματος αντικατάστασης ηλεκτροπαραγωγών ζευγών φρεγατών που φέρει την επωνυμία «ΚΥΚΝΟΣ», υπεγράφη στο ΓΕΝ η Σύμβαση για την προμήθεια και την εγκατάσταση τεσσάρων (4) ηλεκτροπαραγωγών ζευγών, κατασκευής των εταιρειών “SOCIETE INTERNATIONALE DES MOTEURS BAUDOUIN” και “LEROY SOMER” σε μία φρεγάτα τύπου “S” του Πολεμικού Ναυτικού, προς αντικατάσταση των υφιστάμενων, παλαιάς τεχνολογίας.
Η Σύμβαση υπεγράφη από τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Νικόλαο Τσούνη ΠΝ, τον πλοιοκτήτη και μέλος της Εταιρείας Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ (Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία) κ. Παναγιώτη Λασκαρίδη, ως χορηγό, τον Πρόεδρο και Γενικό Διευθυντή της εταιρείας “BAUDOUIN” κ. Fabrizio Mozzi, ως προμηθευτή, και το Γενικό Διευθυντή της εταιρείας “NΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΑΕ” κ. Απόστολο Ντάσιο, ως εγκαταστάτη, ενώ παρέστησαν ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Πάνος Καμμένος και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ.
Στο πλαίσιο υλοποίησης της σύμβασης η εταιρεία “BAUDOUIN” αναλαμβάνει, να παρέξει στο ΠΝ τέσσερα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη για εγκατάσταση σε μία φρεγάτα τύπου “S”, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας ανταλλακτικών, εγχειριδίων, ειδικών εργαλείων, εκπαίδευσης και τεχνικής υποστήριξης αυτών. Τα εν λόγω ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη θα εγκατασταθούν από την εταιρεία “ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΑΕ” η οποία αναλαμβάνει την υποχρέωση εγκατάστασης καθώς και εκτέλεσης των απαραίτητων σωληνουργικών και ηλεκτρολογικών εργασιών καθώς και εργασιών διασύνδεσης και λειτουργίας.
Το σύνολο της δαπάνης θα το καλύψουν οι αδερφοί κ.κ. Παναγιώτης και Αθανάσιος Λασκαρίδης. Το έργο προγραμματίζεται να έχει ολοκληρωθεί εντός εννέα (9) μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης (παράδοση ηλεκτροπαραγωγών ζευγών – εγκατάσταση – εκτέλεση δοκιμών).
Με την επιτυχή αντικατάσταση των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών με νεότερου τύπου, αναμένεται να εξασφαλισθεί μεγαλύτερη διαθεσιμότητα της ηλεκτροπαραγωγού εγκατάστασης για χρονικό διάστημα που θα καλύπτει το προσδόκιμο χρόνο επιχειρησιακής αξιοποίησης των φρεγατών τύπου “S”, εξασφαλίζοντας περιορισμένη και χαμηλού κόστους συντήρηση και επισκευή τους, αξιοποιώντας παράλληλα τα εξαρμοσθέντα ζεύγη ως αμοιβά για την υποστήριξη των υπολοίπων φρεγατών ομοίου τύπου.