Την στρατηγική σημασία από εμπορικής πλευράς του λιμανιού του Πειραιά επιβεβαιώνει – σε συμβολικό επίπεδο – ο κατάπλους στην Προβλήτα Ι του ΟΛΠ του μεγαλύτερου φορτηγού πλοίου (container-ship) που έχει ποτέ προσεγγίσει σε ελληνικό λιμάνι.
Το νεότευκτο πλοίο – γίγας (που υποδέχθηκαν στον Πειραιά ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ Α.Ε.) και πρώην Υπουργός κ. Γιώργος Ανωμερίτης) είναι το το “MSC LONDON ” έχει μήκος 399 μέτρα, ενώ έχει χωρητικότητα 16.500 εμπορευματοκιβωτίων και συνολική δυναμική 165.000 τόνων.
Το θηριώδες container-ship αποτελεί τη ναυαρχίδα του στόλου της MSC,που είναι η δεύτερη σε μέγεθος εταιρία μεταφοράς containers του κόσμου. Η ΜSC είναι ο μεγαλύτερος πελάτης – χρήστης του Πειραιά (σε ΟΛΠ και ΣΕΠ), ο κύριος πελάτης του ΟΛΠ Α.Ε. στον Προβλήτα Ι (containers) και ένας από τους 4 μεγαλύτερους μεταφορείς στην κρουαζιέρα του Πειραιά!
<<Έργα 230 εκατομμυρίων ευρώ>>
Τον πλοίαρχο Mastellone Giovanni Battista, τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του “MSC LONDON”, υποδέχθηκε η Διοίκηση του ΟΛΠ . Ο κ. Βαρβιτσιώτης, αφού συνομίλησε με τον καπετάνιο και με το πλήρωμα του “MSC LONDON ”, ενημερώθηκε στη συνέχεια για τις μεγάλες μεταφορικές και τεχνολογικές δυνατότητες του πλοίου.
Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψής του ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι επιδίωξη είναι << να κάνουμε τον Πειραιά μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο. Γι’ αυτό δουλεύουμε. Γι’ αυτό και έχουμε προχωρήσει τη συμφωνία με την Cosco για την επέκταση της σύμβασης, την οποία έχουμε και ελπίζουμε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν έργα 230 εκατομμυρίων ευρώ. Βούλησή μας είναι να καταστήσουμε τον Πειραιά ένα από τα κεντρικά λιμάνια της Μεσογείου.Η ανάπτυξη της χώρας – πρόσθεσε – έρχεται μέσα από τα λιμάνια, μέσα από την αύξηση των δυνατοτήτων τους, μέσα από το διεθνή τους προσανατολισμό. Και για να το πετύχουμε αυτό χρειαζόμαστε σοβαρές, ουσιαστικές διεθνείς συνεργασίες, όπως η συνεργασία που έχουμε αναπτύξει με την MSG, που είναι ο υπ’ αριθμόν ένα πελάτης μας».
Ρεκόρ κινήσεων τον Ιούλιο και αύξηση παραγωγικότητας 40% 2009-14
Ενδεικτικά της στρατηγικής σημασίας του λιμένος Πειραιά είναι τα στοιχεία που, μεταξύ άλλων, παρουσίασε ο κ. Γ. Ανωμερίτης:<<Το λιμάνι του Πειραιά, συνεχώς μεταμορφώνεται με διαχειριστές τον ΟΛΠ και την ΣΕΠ, καθίσταται δε πλέον για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκίνητων και κρουαζιέρας βασικός κόμβος της Μεσογείου. Ήδη τον μήνα Ιούλιο 2014 ο Προβλήτας Ι ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ έκανε ρεκόρ κινήσεων (50.517 κινήσεις), ενώ η παραγωγικότητα ανά βάρδια από 115 κινήσεις το 2009 ανέβηκε στις 161 κινήσεις το 2014 (αύξηση 40%), ξεπερνώντας μάλιστα στις νυχτερινές βάρδιες ακόμα και τις 200 κινήσεις. Ο ΟΛΠ Α.Ε. για τη λιμενική βιομηχανία της χώρας αποτελεί την κύρια μηχανή ανάπτυξής της>>.
Στη εκδήλωση υποδοχής που πραγματοποιήθηκε στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στον Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, όπου είχε προσδέσει παρευρέθησαν, επίσης,, ο Γ.Γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων,κ. Αθανάσιος Χριστόπουλος, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχος Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Αθανάσιος Αθανασόπουλος, ο Γεν. Δ/ντής του ΟΛΠ κ. Στ. Χατζάκος, ο Δ/ντης ΣΕΜΠΟ κ. Κ. Ντάγκας,καθώς και η Πρόεδρος της MSC Greece, κ. Χριστίνα Θεοδωρίκα και επιτελικά στελέχη των δύο εταιριών.