Γιατί τα κατασκοπευτικά U-2 θέλουν συνοδεία super-car στο έδαφος – ΒΙΝΤΕΟ

Απογειώνονται σχεδόν κάθετα και προσγειώνονται απρόθυμα και δύσκολα. Τα κατασκοπευτικά U-2 δεν είναι τα πιο εύκολα αεροπλάνα στην πτήση γι’ αυτό και έχουν ειδικές απαιτήσεις!

Τα σούπερ αυτοκίνητα που βλέπει κανείς σε βάσεις απ’ όπου επιχειρούν κατασκοπευτικά U-2 δεν είναι πολυτέλεια, είναι… απαραίτητα! Το ιδιότροπο αεροσκάφος της Lockheed μπορεί να φωτογραφίζει με εκπληκτική ευκρίνεια μπαλάκι του γκολφ από τα 70.000 πόδια –μπορεί και ψηλότερα– αλλά μπορεί και να σε σκοτώσει στην στιγμή αν αφαιρεθείς ή δεν δείξεις τον απαιτούμενο σεβασμό στις ιδιαιτερότητές του.

Ο λόγος που το κάνει ένα από τα πιο δύσκολα αεροπλάνα στην πτήση είναι η ίδια η σχεδίασή του –ουσιαστικά ένα ανεμοπλάνο με τεράστιες πτέρυγες, εφοδιασμένο με κινητήρα τουρμποτζέτ. Η απογείωση είναι λεπτή υπόθεση, η δε προσγείωση είναι σχεδόν θρίλερ: η μεγάλη πτερυγική επιφάνεια… εμποδίζει το U-2 να προσγειωθεί, γι’ αυτό και ο πιλότος πρέπει να «κόψει κινητήρα» την τελευταία στιγμή προκειμένου η απώλεια στήριξης να επιτρέψει στο αεροπλάνο να «πιάσει» διάδρομο.

Ακόμη κι έτσι, ακούγεται πιο απλό απ’ ότι είναι πραγματικά. Λόγω της περιορισμένης ορατότητας από το στενό κοκπιτ, ο πιλότος χρειάζεται συνεχώς πληροφορίες για την απόσταση του αεροσκάφους από το έδαφος, τόσο κατά την απογείωση όσο και κατά την προσγείωση. Ιδίως στην προσγείωση.

Εδώ έρχονται οι «mobile pilots» με το «chase car». Χειριστές U-2 οι ίδιοι, ακολουθούν με ταχύτατα σπορ αυτοκίνητα τα «μαύρα τζετ» όταν απογειώνονται ή όταν επιστρέφουν από αποστολή, κυνηγώντας τα στον διάδρομο και μεταδίδοντας συνεχώς μέσω ασυρμάτου στον πιλότο το ύψος του από τον διάδρομο. Με την ασυνήθιστη αυτή μέθοδο, τα ατυχήματα των U-2 στο έδαφος σχεδόν έχουν εκλείψει.

Για να στρώσεις στο κυνήγι ένα U-2 που επιταχύνει στα 115 μίλια την ώρα ή έρχεται με φόρα για προσγείωση θέλει πείρα, ατσάλινα νεύρα κι ένα αυτοκίνητο που να «πετάει» και να επιταχύνει άμεσα. Pontiac GTO, Camaro, ακόμη και ηλεκτροκίνητα Tesla Model S (0-60 μίλια/ώρα σε 2,27΄΄και 155 μίλια/ώρα τελική) χρησιμοποιούνται σε ρόλο chase, αρκεί να μένουν εκκέντρως και σε απόσταση από τα θερμά καυσαέρια του τζετ μπροστά τους. Μετά… τέρμα τα γκάζια!

Δείτε πώς γίνεται το κυνηγητό των «μαύρων τζετ» στα ακόλουθα εντυπωσιακά βίντεο.