Μπροστά στον κίνδυνο της -αδιαμφισβήτητα πλέον- επικείμενης καθήλωσης των ελικοπτέρων της πυροσβεστικής τον Ιανουάριο εξαιτίας της λήξης της μονομερούς σύμβασης για τη συντήρηση κι επισκευή τους από τη Namsa, η πολιτική ηγεσία των δύο σωμάτων ασφαλείας προσανατολίζεται στη δημιουργία ενιαίου φορέα εναερίων μέσων ούτως ώστε η αρμοδιότητα να παραμείνει στη Namsa.
Όλα αυτά συμβαίνουν μετά το σάλο που ξέσπασε για τα εκατομμύρια που χρωστάει η Πυροσβεστική στο ΝΑΤΟ , τα οποία έφθασαν στα ύψη μέσα σε τρία χρόνια.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη ζήτησε την άμεση διενέργεια έκτακτου δημοσιονομικού ελέγχου στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος.
Τον έλεγχο θα διενεργήσει η Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών και αφορά σε εκκρεμείς οφειλές του Πυροσβεστικού Σώματος προς την υπηρεσία NSPA (NATO Support and Procurement Agency) για την τεχνική, πτητική και εφοδιαστική υποστήριξη εναερίων μέσων πυρόσβεσης, όσο και γενικότερα τη διασφάλιση της χρηστής διαχείρισης στο Πυροσβεστικό Σώμα.
Η διενέργεια ελέγχου κατέστη αναγκαία καθώς το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος επικαλέστηκε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα εξέτασης ή επίλυσης διαφορών που αφορούν στην τιμολόγηση υπηρεσιών.
Οι εκκρεμείς προς διερεύνηση οφειλές -σύμφωνα με την υπηρεσία NSPA – αγγίζουν τα 8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 7,1 εκατ. ευρώ αφορούν στην τριετία 2012-2014.
Η παραίτηση του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος Γιάννη Καρατζιά, συνδέεται ευθέως με το θέμα των ελικοπτέρων, υποστηρίζει σε δημοσίευμά του το bloko.gr. Παράλληλα υποστηρίζει πως στελέχη της Πυροσβεστικής αφήνουν σαφέστατα υπονοούμενα για προμήθειες και άνομες σχέσεις στο θέμα των πτητικών μέσων της Πυροσβεστικής.
Συνεπώς, η υπόθεση δεν είναι απλή. Και ποτέ δεν ήταν σε ότι αφορά τις διεργασίες εμφανείς, απροκάλυπτες ή παρασκηνιακές γύρω από τα ελικόπτερα της πυροσβεστικής. Ένα μπλακ τζακ διαρκείας, με σκιές, μίνι παραδικαστικά κυκλώματα και απροσμέτρητη σειρά αξιωματικών ως ύποπτων διάπραξης του αδικήματος της απιστίας.
Στην πρώτη σύμβαση διάρκειας 3+2 ετών που λήγει στις 31- 12- 2016 και για την οποία το δημόσιο καταβάλει ετησίως 1.925.000 ευρώ, υπήρχε -σύμφωνα με το δημοσίευμα στο bloko.gr– κατά το νατοϊκό παράρτημα που αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από Κορίνθιο πρώην στρατιωτικό που ήταν πίσω από όλες τις αγορές του αιώνα, υπήρχε η πρόβλεψη για συντήρηση 12ετίας (της πιο μεγάλης) εξαιτίας της μακράς καθήλωσης και της διασποράς των ανταλλακτικών. Αυτή η συντήρηση είναι που κοστίζει 7.100.000 ευρώ, τα οποία κατά τη Namsa είναι μη καταβεβλημένη αποζημίωση για παροχή αποζημίωσης.
Στα αξιοσημείωτα είναι ότι καμία προηγούμενη πυροσβεστική ηγεσία δεν αναγνώρισε την έξτρα εργασία, καθώς όπως διαχρονικά υποστηρίχτηκε, η υποχρέωση για συντήρηση 12ετίας εμπεριέχεται στο αρχικό κοντράτο και ως εκ τούτου η απαίτηση της Namsa κρίθηκε ως αβάσιμη και συνεπώς αστήρικτη.
Σ’αυτά τα 7,1 εκατομμύρια ευρώ αθροίζονται άλλες 800.000 ευρώ από φετινές αναγνωρισμένες υποχρεώσεις, που θα καταβληθούν κανονικά.
Η υπόθεση όπως αντιλαμβάνεται εύκολα κάποιος, παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον, αφενός επειδή θα επιχειρηθεί η ενοποίηση των υπηρεσιών εναερίων μέσων ΕΛ.ΑΣ, και Π.Σ., αφετέρου καθώς για μια ακόμα φορά, οι σκοτεινές σκιές και τα γκρίζα πρόσωπα εξωϋπηρεσιακών παραγόντων με αμφίβολη ποιότητα και συγκρότηση αλλά και συγκεκριμένης πάντοτε μερίδας των ΜΜΕ, επηρεάζουν τις εξελίξεις στην πυροσβεστική, υποστηρίζει το bloko.gr.