«Σήμερα η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός εταίρος της Ρωσίας στην Ευρώπη» γράφει ο Βλαντιμίρ Πούτιν σε άρθρο του στην Καθημερινή ενόψει της διήμερης επίσκεψής του στη χώρα μας. Ο Ρώσος πρόεδρος θυμάται τον Ιωάννη Καπποδίστρια, αναφέρεται στις «μακραίωνες παραδόσεις φιλίας που έχουν διαμορφωθεί μεταξύ των λαών μας» και τονίζει το γεγονός πως «κάθε χρόνο τη χώρα σας επισκέπτονται εκατοντάδες χιλιάδες Ρώσοι τουρίστες». «Ξέρω ότι οι Έλληνες διατηρούν καλά στη μνήμη τους τον ρόλο-κλειδί της Ρωσίας στην ανεξαρτητοποίηση της χώρας σας», γράφει.
Κατηγορεί την Ευρώπη και την «κάμψη» στις σχέσεις της με τη Ρωσία (εξαιτίας της Ουκρανίας) πως εμποδίζει την εμβάθυνση της διμερούς συνεργασίας «και αυτό επηρεάζει αρνητικά τη δυναμική των διμερών εμπορικών συναλλαγών». Σημειώνει ωστόσο ότι «πιστεύουμε ότι στις σχέσεις μας με την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπάρχουν προβλήματα που δεν μπορούν να επιλυθούν». «Για να επιστρέψουμε σε τροχιά ανάπτυξης της πολυδιάστατης εταιρικής σχέσης, πρέπει μόνο να απορριφθεί η εσφαλμένη λογική ότι μία πλευρά μπορεί να μονοπωλήσει το παιχνίδι. Κάθε μια από τις δύο πλευρές οφείλει να παίρνει σοβαρά υπ’ όψιν τις απόψεις και τα συμφέροντα της άλλης», αναφέρει.
Από τα πυρά του δεν γλιτώνει φυσικά και η Κομισιόν, που όπως αναφέρει ο Βλαντιμίρ Πούτιν με τη «μη εποικοδομητική στάση της» ουσιαστικά σταμάτησε το σχέδιο για τον South Stream, που θα μετέφερε φυσικό αέριο από τη Ρωσία στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας. Ωστόσο, «το θέμα των νοτίων διαδρόμων διέλευσης των ενεργειακών πόρων μας στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραμένει στην ατζέντα» λέει.
«Έχοντας υπ’ όψιν την επιθυμία των ελληνικών αρχών να αναδειχθεί η χώρα σε σημαντικό ενεργειακό κόμβο των Βαλκανίων, υπολογίζαμε πάντα την Ελλάδα στους σχεδιασμούς μας για την αύξηση των εφοδιασμών των υδρογονανθράκων στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη», γράφει ο πρόεδρος της Ρωσίας και δεν κρύβει το ενδιαφέρον της Ρωσίας για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΛΘ.
«Η Ρωσία θα μπορούσε να συμβάλει επίσης στην αναβάθμιση των ελληνικών υποδομών στο πεδίο των μεταφορών. Πρόκειται για την συμμετοχή ρωσικών επιχειρηματικών ομίλων στους επικείμενους διαγωνισμούς για την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων των σιδηροδρομικών εταιρειών και του λιμένα της Θεσσαλονίκης».