Σήμερα Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017, πραγματοποιείται η συγχώνευση των Πολεμικών Μοιρών της 338 Μοίρας και της 339 Μοίρας και η τελετή αναστολής λειτουργίας της 339 Μοίρας, στην 117 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας. Πρόκειται για το τέλος μιας λαμπρής πορείας έως τώρα, 65 ετών.
Η εκδήλωση όπως ήδη έχει γράψει το onalert, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΑ, περιλαμβάνει δοξολογία, προσκλητήριο Πεσόντων Αεροπόρων της 339Μ, στατική έκθεση, διελεύσεις αεροσκαφών, καθώς και εναπόθεση Πολεμικής Σημαίας στο Μουσείο της Μοίρας από τους διατελέσαντες Διοικητές Μοίρας.
Στην τελετή για την αναστολή λειτουργίας της 339 Μοίρας, στην 117 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας προσκαλείται να παρευρεθεί το εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο έχει υπηρετήσει στην 339Μ. Με αφορμή το κλείσιμο της 339 Μοίρας και την συγχώνευση της με την 338 μπορείτε να διαβάστε παρακάτω την ιστορία της 339.
Η ιστορία της 339 Μοίρας
Η 339Μ είχε ως αποστολή τη διατήρηση υψηλού βαθμού ετοιμότητας και αποτελεσματικότητας, την κατάλληλη οργάνωση, την εκπαίδευση του προσωπικού και τη συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται με σκοπό την ανάληψη και την επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων, οποτεδήποτε απαιτηθεί.
Η 339 Μοίρα συγκροτήθηκε την 7η Ιουλίου του 1952 στην 112 Πτέρυγα Μάχης(ΠΜ) / Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, με αεροσκάφη F-84G Thunderjet, τα πρώτα αεριωθούμενα της ΠΑ, με την ονομασία 339 Μοίρα Δίωξης/ Βομβαρδισμού (ΜΔ/Β).
Τον Ιανουάριο του 1953 η Μοίρα μετακινείται στην 110 ΠΜ όπου και παρέμεινε μέχρι το 1956. Εν συνεχεία μεταφέρεται στην 112 ΠΜ.
Τον Αύγουστο του 1959 η Μοίρα παρέλαβε τα αεροσκάφη F-84F Thunderstreak και μεταστάθμευσε από την 112ΠΜ στην 110ΠΜ /Αεροπορική Βάση Λάρισας.
Τον Απρίλιο του 1960 μεταστάθμευσε στην 111ΠΜ/ Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου, ενώ τον Μάρτιο του 1971 μετεγκαταστάθηκε στην 117ΣΜ/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας.
Την 1η Μαρτίου 1973 μεταστάθμευσε προσωρινά στην 116ΠΜ/Αεροπορική Βάση Αράξου λόγω των έργων υποδομής που γίνονταν στην Ανδραβίδα, για την άφιξη των νέων αεροσκαφών F-4E Phantom II.
Με την ολοκλήρωση των έργων στην 117ΠΜ τον Μάρτιο του 1974, η Μοίρα επέστρεψε στην έδρα της. Τον Απρίλιο του 1974 έγιναν οι πρώτες παραλαβές των αεροσκαφών F-4E PHANTOM II, βάσει του προγράμματος ¨Peace Icarus I¨, έχοντας διπλό ρόλο δίωξης /βομβαρδισμού και Αναχαίτισης. Τον Σεπτέμβριο του 1978, ανέλαβε ως κύριο ρόλο τη διενέργεια επιθετικών αποστολών Δίωξης-Βομβαρδισμού διατηρώντας ως δευτερεύον ρόλο τις αποστολές Αναχαίτισης. Τον Φεβρουάριο του 1983 της ανατέθηκε κύριος ρόλος οι αποστολές Αναχαίτισης με δευτερεύοντα τη Δίωξη-Βομβαρδισμό.
Τον Οκτώβριο του 1997 ξεκινάει το πρόγραμμα αναβάθμισης των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων των F-4E (AUP-AVIONICS UPGRADE PROGRAMME ). Η παραλαβή των εκσυγχρονισμένων πλέον F-4E ¨Peace Icarus 2000¨ ξεκίνησε το 2002 και ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2005. Παράλληλα με την παραλαβή των αεροσκαφών ξεκίνησε και η εκπαίδευση των χειριστών στο αναβαθμισμένο F-4E PI 2000 στις εγκαταστάσεις της EADS στην Γερμανία (Νοέμβριος 2002) και συνεχίστηκε στο Α/Δ Ανδραβίδας (Ιούλιος 2003) όπου και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2003.
Με την επιχειρησιακή πιστοποίηση της 339 Μοίρας τον Δεκέμβριο του 2003 από το ΑΤΑ, η Μοίρα ανέλαβε ως κύριο τον ρόλο Αναχαίτισης και ως δευτερεύον ρόλο Δίωξης-Βομβαρδισμού.