Παρθενώνας ή Μαυσωλείο του Κεμάλ στην Άγκυρα; Κανείς ακόμη δεν έχει βγει επίσημα να απαντήσει ποιό είναι το μνημέιο που απεικονίζεται στο έργο καλλιτέχνιδος που μοιράστηκε στο φεστιβάλ του ναυπλίου.
Και εάν είναι ο Παρθενώνας τότε έχουμε να κάνουμε με μια πρώτης τάξεως πρόκληση, εάν ειναι το Μαυσωλείο του Κεμάλ τότε απλά αναρωτιώμαστε τι δουλειά έχει αυτό, στο Ναυπλιο…
Η θύελλα στο Ναύπλιο δεν έχει ακόμη κοπάσει. Οι κάτοικοι της υπέροχης αυτής πόλης που τυγχάνει να είναι και η πρώτη πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους, είναι έξαλλοι με τους διοργανωτές του Φεστιβάλ.
Και εάν είναι ο Παρθενώνας τότε έχουμε να κάνουμε με μια πρώτης τάξεως πρόκληση, εάν ειναι το Μαυσωλείο του Κεμάλ τότε απλά αναρωτιώμαστε τι δουλειά έχει αυτό, στο Ναυπλιο…
Η θύελλα στο Ναύπλιο δεν έχει ακόμη κοπάσει. Οι κάτοικοι της υπέροχης αυτής πόλης που τυγχάνει να είναι και η πρώτη πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους, είναι έξαλλοι με τους διοργανωτές του Φεστιβάλ.
Η αιτία είναι μία. Στα ημερολόγια που μοιράστηκαν στους παρευρισκόμενους υπήρχε ένα έργο, μια ζωγραφιά Τουρκάλας καλλιτέχνιδος όπου απεικονίζεται ο Παρθενώνας - ή το Μαυσωλείο του Κεμάλ κατά άλλους-με τουρκική σημαία ενώ στη θέση του ήλιου “αστράφτει” το πρόσωπο του Κεμάλ Ατατούρκ.
Μια προσεκτικότερη ματιά στην φαινομενικά “αθώα” ζωγραφιά του ημερολογίου δείχνει ότι και ο κόσμος κάτω από το μνημείο -σύμβολο της χώρας (εάν μιλάμε για τον Παρθενώνα) κρατάει σημαιάκια με την ημισέληνο, και χαμογελάει, ενώ στον -Αττικό- ουρανό πετούν περιστέρια…
Οι κάτοικοι στο Ναύπλιο αλλά και όσοι πήραν στα χέρια τους το ημερολόγιο δεν ήξεραν πως να αντιδράσουν μπροστά σε αυτό που έβλεπαν τα μάτια τους. Το εφετινό φεστιβάλ Ναυπλίου έγινε από τις 17 μέχρι της 26 Ιουνίου και όπως αναφέρουν οι διοργανωτές του, φέτος είχε χρώμα Ανατολής.
“Άρωμα ανατολής θα αποπνέει φέτος το Φεστιβάλ Ναυπλίου, που συμπληρώνει 20 χρόνια πολιτιστικής προσφοράς. Στα χρόνια αυτά, το Φεστιβάλ Ναυπλίου έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους πιο συνεπής και επιτυχημένος θεματικούς θεσμούς της ελληνικής περιφέρειας” και παρακάτω συνεχίζει “Οι φίλοι του φεστιβάλ θα έχουν επίσης την ευκαιρία να απολαύσουν την Παραδοσιακή Ορχήστρα του Δήμου της Κωνσταντινούπολης σε παραδοσιακή τούρκικη μουσική, στην πλατεία Αγ. Γεωργίου τη Δευτέρα 20 Ιουνίου, συναυλία του Δημοτικού Ωδείου Ναυπλίου «Κ. ΝΟΝΗΣ», την Τρίτη 21 και ένα ρεσιτάλ της πιο διάσημης ίσως Τουρκάλας πιανίστα, Gulsin Onay, σε έργα Haydn, Schubert, Saygun και Liszt, την Τετάρτη 22 Ιουνίου.” Ενώ καταλήγει : “Το Φεστιβάλ πλαισιώνεται από έκθεση ζωγραφικής, με θέμα «Δύο Φίλες» από τις Σοφία Καλογεροπούλου και την Hatice Kumbaracı Gürsöz, στο Βουλευτικό 17-26 Ιουνίου, καθώς και διάλεξη για την αρχιτεκτονική του Topkapi και τη σχέση του με τα παλάτια των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων από τον Dr İlber Ortaylı, Διευθυντή του μνημείου.”
Πάντως μετά τις αντιδράσεις οι υπεύθυνοι αλλά και η καλλιτέχνης έσπευσαν να τονίσουν ότι το συγκεκριμένο έργο προβάλει την φιλία ανάμεσα στους δύο λαούς και δεν έχει καμία σχέση με εθνικές ή εθνικιστικές βλέψεις από την πλευρά των γειτόνων μας. “Μην συγχέουμε την πολιτική με τους Καλλιτέχνες” δήλωναν κάποιοι εκ των διοργανωτών.
Από την πλευρά της Τουρκάλας καλλιτέχνιδος τονιζόταν επίσης ότι το συγκεκριμένο μνημείο δεν ειναι ο παρθενώνας αλλά το μαυσωλέιο του Κεμάλ στην Άγκυρα
Παρατηρείστε καλά το έργο και αφήνουμε τα σχόλια σε σας