Η σχεδίαση και ο σκοπός του
Η σχεδίαση του μεγάλου μεγέθους, εξακινητήριου βομβαρδιστικού άρχισε από τη North American Aviation τα τέλη της δεκαετίας του 1950. Σκοπός ήταν να μπορεί να επιτύχει ταχύτητες υψηλότερης του Mach 3 (3.675 χιλιόμετρα ανά ώρα) σε ύψος πτήσης 70.000 ποδών (21.000 μέτρων).
Με αυτές τις επιδόσεις τα εχθρικά αεροσκάφη αναχαίτισης θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να αντιμετωπίσουν το XB-70 το οποίο με ελάχιστες απώλειες θα μπορούσε να πλήξει με πυρηνικά, στόχους της Σοβιετικής Ένωσης.
Παρόλα αυτά όμως η εμφάνιση των κατευθυνόμενων βλημάτων εδάφους – αέρος αλλά και η μεγάλη πρόοδος στην ανάπτυξη των από τη ξηρά εκτοξευόμενων διηπειρωτικών βαλλιστικών βλημάτων (ICBM) κατέστησαν το B-70 επιχειρησιακά εκτός καιρού. Το πρόγραμμα ανάπτυξης του ακυρώθηκε το 1961 ωστόσο δεν εγκαταλείφθηκε εντελώς. Πρόκειται ίσως για το μεγαλύτερο και γρηγορότερο βομβαρδιστικό στον κόσμο.
Έρευνα για τη μελέτη των επιπτώσεων των μακροχρόνιων πτήσεων υψηλών ταχυτήτων
Το πρόγραμμα ανάπτυξης αντικατέστησε εν τέλει ένα ερευνητικό πρόγραμμα με αντικείμενο τη μελέτη των επιπτώσεων των μακροχρόνιων πτήσεων υψηλών ταχυτήτων. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος κατασκευάστηκαν δύο πρωτότυπα που τυποποιήθηκαν ως XB-70A και τα οποία χρησιμοποιήθηκαν σε υπερηχητικές πτητικές δοκιμές την περίοδο 1964-1969.
Το δεύτερο πρωτότυπο (AV-2) καταστράφηκε το 1966 καθώς συγκρούστηκε εν πτήσει με ένα F-104 Starfighter με το οποίο πετούσε σε σχηματισμό μαζί με άλλα αεροσκάφη. Το πρώτο πρωτότυπο (AV-1) διατηρείται στο Εθνικό Μουσείο της Αεροπορίας των ΗΠΑ, στο Dayton του Οχάιο.
Βίντεο: Το μεγαλύτερο και γρηγορότερο βομβαρδιστικό στον κόσμο.