Η αεροδιαστημική έκθεση της Μόσχας η MAKS −2013 “φιλοξένησε” πολλά νέα και εξαιρετικά ενδιαφέροντα επιτεύγματα της ρωσικής τεχνολογίας. Παρακάτω θα δείτε το top 5 των νέων ρωσικών συστημάτων.
Η κοινοπραξία «Ραδιοηλεκτρονικές Τεχνολογίες» παρουσίασε στο MAKS-2013 το πιο ξεχωριστό από τα άλλα ρωσικά ραντάρ Ν025Ε, το οποίο θα εγκατασταθεί στα επιθετικά ελικόπτερα Mi-28 Night hunter.
1. Ν025Ε
Βασική ιδιαιτερότητα του νέου ραντάρ Ν025Ε είναι η τοποθέτηση κάτω από τον έλικα του ελικοπτέρου μιας κεραίας λήψης και διαβίβασης στοιχείων.
Στη διάρκεια των πολεμικών επιχειρήσεων και σε συνθήκες σιγής ασυρμάτου, το συγκεκριμένο ραντάρ επιτρέπει να παραμένει απαρατήρητο το Night hunter, αλλά ταυτόχρονα να μεταδίδει στο πλήρωμα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Επίσης, το ραντάρ μπορεί να εντοπίζει επικίνδυνα για την πτήση αντικείμενα και μετεωρολογικές συνθήκες. Ο σταθμός προειδοποιεί το πλήρωμα για απειλές και διαβιβάζει στα ραδιοηλεκτρονικά συστήματα του ελικοπτέρου τις συντεταγμένες τους, για την επιλογή πιο ασφαλούς διαδρομής.
2. Tu-214R, το ρωσικό κατασκοπευτικό
Για πρώτη φορά επίσης, παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό ένα από τα πιο μυστικά αεροσκάφη της Ρωσίας, το Tu-214R. Το αεροπλάνο συλλογής πληροφοριών είχε αναπτυχθεί από τα τέλη του 2000 στη βάση του Tu-214, ωστόσο η πρώτη φωτογραφία του εμφανίστηκε στον Τύπο μόλις τον Μάιο του 2012.
Το αεροσκάφος στρατηγικής αναγνώρισης προγραμματίζεται να χρησιμοποιηθεί στο διεθνές πρόγραμμα «Ανοιχτός Ουρανός», στο πλαίσιο του οποίου τα κράτη-μέλη αποκτούν το δικαίωμα να πραγματοποιούν εκτεταμένες πτήσεις πάνω από το έδαφος άλλου κράτους-μέλους και να παρακολουθούν στρατιωτικές δραστηριότητες. Οι ειδικοί θεωρούν ότι το Tu-214R θα αποτελέσει την εναλλακτική λύση στο IL-20M, το οποίο υπηρετεί στον ρωσικό στρατό ήδη 40 χρόνια.
Την πρώτη ημέρα του MAKS-2013, το Tu-214R επιθεώρησε προσωπικά ο υπουργός Άμυνας της Ρωσίας, Σεργκέι Σοϊγκού. Προηγουμένως, είχε αναφερθεί ότι το υπουργείο Άμυνας σκοπεύει να παραιτηθεί από την αγορά του αναγνωριστικού αεροσκάφους εξαιτίας ενστάσεων που υπάρχουν για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Για την ώρα είναι άγνωστο αν η επιθεώρηση του αεροπλάνου από τον κ.Σοϊγκού θα μεταβάλει την απόφαση του υπουργείου.
3. Φορητά αερόστατα για παρακολούθηση
Το σχεδιαστικό γραφείο αυτοματοποιημένων συστημάτων της πόλης Ντολγκοπρούντνι, στα περίχωρα της Μόσχας, παρουσίασε στο MAKS φορητά αερόστατα όγκου 60 και 80 κυβικών μέτρων, τα οποία προορίζονται για την παρακολούθηση καθορισμένων περιοχών. Ανάλογα με τις ανάγκες, σε αυτά μπορούν να τοποθετηθούν αναμεταδότες πληροφοριών, συσκευές ανάλυσης, κάμερες, συστήματα θερμικής απεικόνισης, οποιοδήποτε φορτίο βάρους μέχρι 15 κιλά, το οποίο υψώνεται μέχρι τα 300 μέτρα. Όταν αυτό θα κρίνεται απαραίτητο, τα αερόστατα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για στρατιωτικούς σκοπούς.
Τα συστήματα μπορούν να προσδεθούν σε οποιοδήποτε όχημα που μπορεί να μεταφέρει έως και τρεις τόνους, ώστε να μετακινηθούν σε οποιοδήποτε γεωγραφικό σημείο. Στην παρατήρηση των δασών για τον κίνδυνο πυρκαγιάς ή κατά την παρακολούθηση μεμονωμένων εγκαταστάσεων, η χρήση φορητών αερόστατων στοιχίζει πολύ λιγότερο από ό,τι η χρήση αεροπλάνων ή ελικοπτέρων.
4. Ka-62, πολλαπλού ρόλου
Η εταιρία «Ελικόπτερα της Ρωσίας» έδειξε στους επισκέπτες του MAKS-2013 το πρωτότυπο του νέου ελικοπτέρου πολλαπλού ρόλου Ka-62. Είναι εξοπλισμένο με τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, ενώ οι έλικές του είναι ως επί το πλείστον κατασκευασμένοι από πολυμερή σύνθετα υλικά. Μελλοντικά το ελικόπτερο μπορεί να γίνει συμβατό με το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo, το οποίο είναι ένα πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος με τη συμμετοχή της Κίνας, του Ισραήλ, της Νότιας Κορέας, της Ουκρανίας και της Ρωσίας.
Το Ka-62 έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει 12-14 επιβάτες στην καμπίνα και 2,5 τόνους φορτίου αναρτημένους εξωτερικά. Τέτοιου είδους ελικόπτερα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εργασίες στον τομέα του πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά και σε επιχειρήσεις διάσωσης.
Αναμένεται ότι η πιστοποίηση του Ka-62 θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2014, ενώ η πρώτη παρτίδα ελικοπτέρων θα παραδοθεί μέσα στο 2015.
5. Αντιαεροπορικό Vityaz
Η εταιρία Almaz-Antey εμφάνισε στο αεροπορικό σαλόνι το νέας γενιάς αντιαεροπορικό σύστημα μεσαίου βεληνεκούς S-350Ε Vityaz. Αυτό λειτουργεί μαζί με ραντάρ που παρέχει πλήρους φάσματος παρατήρηση και κέντρο ελέγχου και διοίκησης σε όχημα BAZ. Το σύστημα περιλαμβάνει τους πυραύλους μέσου βεληνεκούς που χρησιμοποιεί και το S-400, καθώς και πυραύλους μικρού βεληνεκούς.
Ύστερα από μερικά χρόνια το Vityaz πρόκειται να αντικαταστήσει μερικώς τα παλαιά S-300 και να συμπληρώσει την αποτελούμενη από πολλά επίπεδα αντιαεροπορική και αντιπυραυλική άμυνα της Ρωσίας, στην οποία επίσης θα ενταχθούν τα νέα συστήματα S-400 και S-500.
Πηγή – Η Ρωσια Τώρα