Τα προβλήματα του μαχητικού αεροσκάφους F-35 και συνεπώς της Lockheed Martin φαίνεται να αυξάνονται αντι να μειώνονται καθώς το πέμπτης γενιάς αεροσκάφος βρίσκεται αντιμέτωπο με το A-10 Thunderbolt στην αίθουσα του αμερικανικού Κογκρέσου.
Σύμφωνα με το Defense News το πιο ακριβό οπλικό σύστημα στην ιστορία πρέπει να αποδείξει οτι μπορεί να αντικαταστήσει το A-10 πριν μειωθεί η χρήση των θρυλικών Warthogs. Προφανώς το ερώτημα που εχει τεθεί δεν εχει να κάνει μόνο με το αν θα αποσυρθούν τα Α-10 όσο με το αν μπορεί το F-35 να αντεπεξέλθει σ’ενα μάχιμο περιβάλλον, μετά απο τα άπειρα προβλήματα που εχει αντιμετωπίσει.
Όπως αναφέρει το Defense News o πρόεδρος της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών, Μακ Θορνμπερι, συνέταξε ένα νέο νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο η Πολεμική Αεροπορία δε θα χρησιμοποιήσει κονδύλια από τον προϋπολογισμό του 2017 για να αποσύρει ή για να μειώσει τη χρήση του Α-10, μέχρις ότου το Πεντάγωνο ολοκληρώσει τις συγκριτικές δοκιμές μεταξύ του Α-10 και του F-35 Lightning II. Οι δοκιμές θα συγκρίνουν την ικανότητα των δύο αεροσκαφών να διεξάγουν στενή αεροπορική υποστήριξη, αναζήτηση και διάσωση, μεταξύ άλλων.
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, όπως έχει γράψει το OnAlert θέλει να τερματίσει την 40χρονη πορεία του A10 για να αποδεσμευσει πόρους για τα νέα F-35 και να εξοικονομήσει 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο.
Μετά απο μια σειρά προβλημάτων με το F-35 ειναι επόμενο να μην υποστηρίζουν τόσο ένθερμα πλέον την απόσυρση των Α-10 οι Αμερικανοί νομοθέτες. Ας μη ξεχάσουμε οτι τον Ιούνιο του 2014 το F-35 τυλίχθηκε στις φλόγες, ξαφνικά, γεγονός που δεν ξεχνιέται τόσο εύκολα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Defense News, νομοθέτες τόσο στο Κογκρέσο οσο και στη Γερουσία Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών υποστηρίζουν αφενός ότι το F-35 δεν διαθέτει τις δυνατότητες του Α-10 και αφετέρου οτι η απόσυρση του Α-10 θα δημιουργήσει ένα εμφανές κενό δυνατοτήτων, το οποίο θα γίνει αισθητό από τους στρατιώτες στο έδαφος.
Δειτε το Α10 Thunderbolt εν δράσει ΕΔΩ!
«Αφαιρώντας μια μοναδική δυνατότητα, χωρίς σαφή αντικατάσταση, είναι ένα παράδειγμα μιας στρατηγικής που επικεντρώνεται στα οικονομικά, και όχι μια στρατηγική βασισμένη στις αμυντικές ανάγκες μας», δήλωσαν νομοθέτες σε επιστολή τους, υποστηρίζοντας την παραμονή των Α10 στην υπηρεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, πέρυσι.
Ωστόσο, πιλότος της Βασιλικής Αεροπορίας της Αυστραλίας εχει δηλώσει στο news.com.au οτι η σύγκριση των δυο αεροσκαφών θα φέρει εν τέλει λανθασμένα αποτελέσματα. Τα δυο μαχητικά αεροσκάφη, ειπε, διαφέρουν σε πολλά σημεία για να γίνει μια λογική σύγκριση – “το A-10 είναι αργό, ανθεκτικό και δικινητήριο, ενώ το F-35 είναι ενα γρήγορο και μονοκινητήριο αεροσκάφος”.
Παρ’ όλα αυτα ειναι εμφανές οτι για να φτάσει μέχρι το Κογκρέσο το δίλημμα προφανώς το F- 35 εχει αρχίσει να μην εμπνέει την σταθερότητα που θα ήθελε η Lockheed Martin.
Συνεπώς έχοντας απέναντι της ενα θρυλικό αεροσκάφος που ανταποκρίνεται πλήρως απο την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου η Lockheed Martin φαίνεται να βρίσκεται σε ενα – δαπανηρό – αδίεξοδο.