Η γενική γραμματεία του ΥΠΕΘΑ έρχεται. Η πρώτη προσπάθεια για την ίδρυσή της το καλοκαίρι δεν προχώρησε αλλά η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας θα επιμείνει στην ανάγκη δημιουργίας της . Και είναι δεδομένο ότι αυτή η άποψη έχει να κάνει και με τις τεράστιες δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται στην κάλυψη αναγκών για την συντήρηση και τις προμήθειες ανταλλακτικών. Δυσλειτουργίες που χρεώνονται στον νόμο-γόρδιο δεσμό που έφτιαξε ο Βενιζέλος επί υπουργίας του.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αεροσκάφη καθηλωμένα επειδή κανείς δεν μπορεί να πάρει την ευθύνη για να υπογράψει ανταλλακτικά αξίας…35.000 ευρώ. Και η εικόνα να συητά η Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας θέματα που θα μπορούσαν να λύσουν μεσαία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ασφαλώς δεν τιμά κανένα.
Βέβαια η ίδρυση μιας γραμματείας από μόνη της δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Γιατί το κλίμα “ευθυνοφοβίας” και αποφυγής λήψης αποφάσεων που γιγαντώθηκε κυρίως από την εποχή Μεϊμαράκη και μετά δεν θα εξαφανιστεί με την ίδρυση της γραμματείας. Απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας και πολιτική απόφαση από ψηλά.
Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που προβλέπει την μεταφορά των απόφασεων για τις επείγουσες προμήθειες που έχουν να κάνουν με την συντήρηση και τα ανταλλακτικά μέχρι του ποσού των 400.000 ευρώ στα Γενικά Επιτελεία. Μένει να δούμε αν θα προχωρήσει.
Διαβάστε ακόμη:
Το «μίνι εξοπλιστικό» των Ενόπλων Δυνάμεων
40 δις η επιβάρυνση από τους εξοπλισμούς από το 1974