Την καταβολή του εξάπαξ βοηθήματος των 500 ευρώ σ΄ όλο το στρατιωτικό προσωπικό ή την αύξηση του ορίου των 1500 ευρώ κατά 100 ευρώ για κάθε προστατευόμενο μέλος ζητά από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών.
Στο έγγραφο που του έστειλε αναφέρει :
“Παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων στρατιωτικών, αντιτίθεται τόσο στον τρόπο (ο οποίος εντάχθηκε στο πλαίσιο του κοινωνικού αυτοματισμού) όσο και στο χρόνο καταβολής του ανωτέρω βοηθήματος [επιλέχθηκε να καταβληθεί μόλις είκοσι (20) ημέρες πριν από την εκλογική διαδικασία, προφανώς για λόγους διαφορετικούς της πραγματικής οικονομικής ενίσχυσής τους, και όλοι μας πλέον αντιλαμβανόμαστε για ποιούς], κάτι που επιβεβαίωσε και σχετική διαδικτυακή δημοσκόπηση της Ομοσπονδίας μας (το 94% εξέφρασε την ανωτέρω άποψη), εντούτοις, η ανακοίνωση της καταβολής του με κριτήρια, ενέτεινε τη δυσαρέσκεια του συνόλου των στρατιωτικών, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι ως το μοναδικό κριτήριο διάθεσής του ήταν αυτό του πλαφόν των μικτών αποδοχών (1.500,00 – 1.541,00 €) αγνοώντας πλήρως την οικογενειακή κατάσταση αυτών, αποκλείοντας ουσιαστικά από την καταβολή του την πλειοψηφία όσων έχουν πάνω από δεκαπέντε (15) έτη πραγματικής υπηρεσίας και είναι έγγαμοι ή άγαμοι και έχουν τέκνα”.
Όλο το έγγραφο προς τον Σταϊκούρα:
ΠΡΟΣ : – Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
κ. Χρήστο Σταϊκούρα
– Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων/
Γενική Δ/νση Φορολογικής Διοίκησης
(Καρ. Σερβίας 8, ΤΚ 10184, Αθήνα)
ΚΟΙΝ : – ΠΟΕΣ
– Πρωτοβάθμιες Ενώσεις
– Βουλευτές της ΒτΕ
– Στρατιωτικοί συντάκτες
ΘΕΜΑ : Κριτήρια Καταβολής Εφάπαξ Χρηματικής Ενίσχυσης στους Στρατιωτικούς
ΣΧΕΤ : α. Ν. 4254/2014 (ΦΕΚ Α΄ 85, «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις»)
β. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. οικ. 2/29184/0022/8-4-2014 εγκύκλιος ΥΠΟΙΚ (ΑΔΑ: ΒΙΗΤΗ-ΞΒ4)
γ. ΠΟΛ 1111/16-4-2014 Κοινή Απόφαση Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Υφυπουργού Οικονομικών, Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
δ. Το υπ΄ αριθμ. πρωτ. 23/11-5-2014 έγγραφο της ΕΣΠΕΚΜ (ΟΣΟ)
κε Υπουργέ.
Σύμφωνα με τη (β) σχετική εγκύκλιο, δόθηκαν οδηγίες προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σχετικά με τα κριτήρια διάθεσης της εφάπαξ χρηματικής ενίσχυσης, μεταξύ των άλλων και, στους στρατιωτικούς δικαιούχους, βάσει των διατάξεων της υποπαραγράφου Α.4 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του (α) ομοίου, σε αντίθεση με τις υποσχέσεις του κ. Πρωθυπουργού, ο οποίος, απευθυνόμενος κατά καιρούς σε εμάς τους ίδιους, σε επισκέψεις του σε Μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων, έλεγε ότι θα ενισχύσει χρηματικά τους Έλληνες στρατιωτικούς με την πρώτη ύπαρξη πλεονάσματος, χωρίς διάκριση ή κριτήρια.
Παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων στρατιωτικών, αντιτίθεται τόσο στον τρόπο (ο οποίος εντάχθηκε στο πλαίσιο του κοινωνικού αυτοματισμού) όσο και στο χρόνο καταβολής του ανωτέρω βοηθήματος [επιλέχθηκε να καταβληθεί μόλις είκοσι (20) ημέρες πριν από την εκλογική διαδικασία, προφανώς για λόγους διαφορετικούς της πραγματικής οικονομικής ενίσχυσής τους, και όλοι μας πλέον αντιλαμβανόμαστε για ποιούς], κάτι που επιβεβαίωσε και σχετική διαδικτυακή δημοσκόπηση της Ομοσπονδίας μας (το 94% εξέφρασε την ανωτέρω άποψη), εντούτοις, η ανακοίνωση της καταβολής του με κριτήρια, ενέτεινε τη δυσαρέσκεια του συνόλου των στρατιωτικών, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι ως το μοναδικό κριτήριο διάθεσής του ήταν αυτό του πλαφόν των μικτών αποδοχών (1.500,00 – 1.541,00 €) αγνοώντας πλήρως την οικογενειακή κατάσταση αυτών, αποκλείοντας ουσιαστικά από την καταβολή του την πλειοψηφία όσων έχουν πάνω από δεκαπέντε (15) έτη πραγματικής υπηρεσίας και είναι έγγαμοι ή άγαμοι και έχουν τέκνα.
Σε αντιδιαστολή με την προαναφερθείσα παράλειψη η (γ) σχετική απόφαση εξειδίκευσε και καθόρισε τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια καταβολής του κοινωνικού μερίσματος στους δικαιούχους (πλην στρατιωτικών), κατά τις διατάξεις της υποπαράγραφος Α.1. της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του (α) σχετικού νόμου, αφού έλαβε υπόψη της την οικογενειακή κατάσταση του εν δυνάμει δικαιούχου, τόσο για την προσαύξηση του ορίου του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος, όσο και για την προσαύξηση του δικαιούμενου ποσού.
Δεδομένου ότι οι έγγαμοι ή άγαμοι στρατιωτικοί με τέκνα, βιώνουν πολλαπλάσια τον οικονομικό μαρασμό και την εξαθλίωση που επέφερε η βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή, με τρόπο και σε χρόνο που η ιστορία θα αξιολογήσει και θα αποδώσει ευθύνες σε αυτούς που πραγματικά τις έχουν, και με αφορμή την πρόσφατη εξαγγελία σας, λόγω μη διάθεσης του μεγαλύτερου προϋπολογισθέντος εγκεκριμένου ποσού, ότι θα διευρύνετε τα κριτήρια διάθεσης του κοινωνικού μερίσματος (για τους δικαιούχους πλην στρατιωτικών), η Ομοσπονδία μας, η οποία καθημερινά γίνεται δέκτης παραπόνων και αγανάκτησης που μεταφέρονται από τα μέλη των Περιφερειακών Ενώσεων – μελών της, προς άρση των υφιστάμενων αδικιών προτείνει την καταβολή της υπόψη εφάπαξ χρηματικής ενίσχυσης των πεντακοσίων ευρώ (500,00 €) σε όλο το μόνιμο στρατιωτικό προσωπικό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ή άλλως επικουρικά την αύξηση του ορίου των χιλίων πεντακοσίων ευρώ (1.500,00 €) κατά εκατό ευρώ (100,00 €) για κάθε προστατευόμενο μέλος.
Πιστεύουμε στην υιοθέτηση της ανωτέρω προτάσεώς μας και παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία.
Οι στρατιωτικοί εξουδετερώνουν τον κοινωνικό αυτοματισμό του 500άρικου
«Κοινωνικό μέρισμα» – Από τη μια τσέπη θα μπει από την άλλη θα βγει! Τι γίνεται σ΄άλλες χώρες
Μόλις 1 στους 8 στρατιωτικούς με οικογένεια ίσως πάρει …κάτι από το «κοινωνικό μέρισμα»