Κράτηση κινητήρα πάνω στην κρίσιμη στιγμή της εικονικής “αερομαχίας” με το έτερο Mirage 2000 φαίνεται πως είναι το επικρατέστερο, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, σενάριο για τα αίτια της απώλειας του μαχητικού της 332 Μοίρας Παντός Καιρού νοτίως των Σποράδων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ζευγάρι που είχε εμπλακεί στο πλαίσιο της άσκησης “ένας εναντίον ενός” ήταν μέρος σχηματισμού τεσσάρων μαχητικών του τύπου τα οποία είχαν ως αποστολή τους την εξάσκηση στο σενάριο εναέριας μάχης “2 vs 2”.
Προφανώς την κρίσιμη στιγμή, ο κινητήρας του αεροσκάφους “δεν απέδωσε τα αναμενόμενα” όπως αναφέρουν πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας. Αν και είναι ακόμη νωρίς για να έχουμε πλήρη εικόνα του τί ακριβώς συνέβη -ο 28χρονος Υποσμηναγός χειριστής βρίσκεται στο 251 ΓΝΑ για παρακολούθηση- ο πιλότος επεχείρησε δύο φορές επανεκκίνηση κινητήρα αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Δεδομένου του ύψους στο οποίο βρισκόταν, τελικά πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει. Υπενθυμίζεται ότι σε μια αερομαχία, εικονική ή μη, οι αυξομειούμενες ταχύτητες στο πλαίσιο των ελιγμών εναέριας μάχης καταπονούν απίστευτα τους κινητήρες των μαχητικών, ασχέτως τύπου. Το δε αεροσκάφος που χάθηκε φέρεται να ανήκε στην πρώτη παρτίδα μαχητικών που παρελήφθησαν με την περίφημη “Αγορά του Αιώνα”, τα Mirage 2000EGM.
H 332 Μοίρα Παντός Καιρού “Γεράκι” που επιχειρεί με αυτά, έχει βάση της την 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα με πρωτεύοντα ρόλο την αναχαίτιση. Όμως ο δευτερεύων ρόλος της είναι το “δυνατό χαρτί” της καθώς η Μοίρα είναι πιστοποιημένη για την διενέργεια αποστολών Ναυτικής Κρούσης ΤΑΝΥΕ (Τακτική Αεροπορική Υποστήριξη Ναυτικών Επιχειρήσεων) πετώντας με το επίφοβο βλήμα προσβολής στόχων επιφανείας AM-39 Exocet Block 2, τον πύραυλο που “αλλάζει το παιχνίδι” στο Αιγαίο.