Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΗΛΙΑΔΗ
Δεν επιθυμεί η Πολεμική Αεροπορία την πώληση 30 μαχητικών F-16 στην Βουλγαρία, διευκρίνισαν χθες πηγές του ΓΕΑ, που τόνιζαν ότι κάθε αεροσκάφος είναι πολύτιμο για το έργο που έχουν αναλάβει.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες η Πολεμική Αεροπορία έχει αποστείλει στον υπουργείο Εθνικής Άμυνας πλήρη φάκελλο για τον εκσυγχρονισμό των μαχητικών αεροσκαφών F-16 όλων των τύπων που διαθέτει.
Σύμφωνα μετις πληροφορίες μέσα σ’ αυτό τον φάκελο συμπεριλαμβάνεται το σύνολο του στόλου των F-16 από τα Block 30 ( τα παλαιότερα «γεράκια» της πολεμικής αεροπορίας) έως και τα F-16 Block 52 Adv για τα οποία υπάρχει πρόταση αναβάθμισης, την οποία και επιθυμούν στην Πολεμική Αεροπορία ώστε απέναντι στην υπεροπλία της Τουρκίας να έχουν να παρατάξουν αεροσκάφη ικανά να σταθούν στα νεοεισερχόενα F-35 στην Τουρκική Αεροπορία.
Το καμπανάκι κινδύνου για την αναβάθμιση των F-16 έχει χτυπήσει εδώ και καιρό η πολεμική αεροπορία μιας και οι εξ ανατολών γείτονες σε λίγο καιρό θα είναι κάτοχοι των F-35. Ήδη ανακοίνωσαν ότι από τα 100 που έχουν συμφωνήσει ότι θα παραλάβουν, έχει κινηθεί η διαδικασία για τα πρώτα 24 αεροσκάφη F-35.
Εφόσον η τουρκική αεροπορία παραλάβει και εντάξει στο οπλοστάσιό της τα αεροσκάφη 5ης γενιάς, θα υπάρξει πρόβλημα ισορροπίας δυνάμεων στην περιοχή, καθώς με την δυνατότητα stealth που διαθέτουν θα είναι σε θέση θεωρητικά να μπορούν να εισβάλλουν εντός του FIR Αθηνών χωρίς να γίνονται εγκαίρως αντιληπτοί ούτε από τα επίγεια ραντάρ ούτε από τα’ αεροσκάφη που ενδεχομένως θα έχουν απογειωθεί από τις Σμηναρχίες μάχης για την αναχαίτιση.
Η μελέτη από τους επιτελείς της πολεμικής αεροπορίας αναφέρει πως το 2021 οι Τούρκοι θα είναι ικανοί να παρατάξουν το F-35 μέσα από δυο μοίρες μαχητικών ενώ η Ελλάδα με το «ημίμετρο» του αναβαθμισμένου F-16 Viper θα μπορεί να «κυνηγάει» τον Τούρκο στο Αιγαίο μετά από αρκετή ώρα βόλτας του πρώτου πάνω από Ελληνικό έδαφος και εντός του FIR Αθηνών.
Σε ό,τι αφορά την τύχη των Mirage 2000, αυτή παραμένει άγνωστη και με μεγάλο ερωτηματικό καθώς η οικονομική δυσπραγία έχει φέρει σε αδιέξοδο οποιαδήποτε συζήτηση με την εταιρία που μπορεί να τα υποστηρίξει καθώς η προσφορά που έχει δοθεί μπορεί να θεωρηθεί «εξωπραγματική» για τα Ελληνικά δεδομένα.
Τα Mirage 2000-5 φαίνεται πως θα συνεχίζουν να βγάζουν τα «κάστανα από τη φωτιά» από τα readiness της Σκύρου καθώς είναι τα μόνα που δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα’ αναλώσιμα υλικά υποστηρίξής τους.
Τέλος όσον αφορά στο ενδεχόμενο πώλησης των F-16 block 30 στην Βουλγαρία, συναντά ισχυρές αντιθέσεις από την πλευρά των αεροπόρων οι οποίοι διατυμπανίζουν με κάθε ευκαιρία πως τα Block 30 έχουν βγάλει ασπροπρόσωπη την ΠΑ εδώ και πολλά χρόνια και ειδικά τώρα που είναι από τα πιο επιχειρησιακά αεροσκάφη που διαθέτει η χώρα μας, έτοιμα ανά πάσα στιγμή.