Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας είναι στην Αθήνα και θ΄ ακούσει ένα μεγάλο όχι για το σχέδιο “μίσθωσης” φρεγατών Fremm από το ναυτικό της χώρας του. Η απόφαση είναι οριστική ,μετά από ενδελεχή μελέτη και η υπόθεση των Fremm μπορεί να μείνει “ζωντανή” μόνο ως κανονική προμήθεια όταν βέβαια τα οικονομικά της χώρας το επιτρέψουν.
Γιατί καταλήξαμε στο όχι; Η υπόθεση φαινόταν από την αρχή καταδικασμένη παρά τις προσπάθειες των Γάλλων αλλά και των ανθρώπων τους στην Αθήνα να μας πείσουν ότι η λύση του “λίζινγκ” ήταν μονόδρομος.
Το κόστος της μίσθωσης κρίνεται υψηλό. Αλλά ακόμη κι αν αυτό το πρόβλημα λυνόταν με κάποια καλύτερη “προσφορά” υπήρξε ένα θέμα στο οποίο οι Γάλλοι δεν μπορούσαν να ελιχθούν. Οι μισθωμένες φρεγάτες Fremm θα έπρεπε να είναι ασφαλισμένες για ενδεχόμενο ατυχήματος και ζημιών. Τα ασφάλιστρα επίσης ήταν πολύ υψηλά. Όμως το πραγματικό και άλυτο πρόβλημα ήταν τι θα γινόταν αν κάποιο από τα δυο πλοία εμπλέκονταν σε επιχειρήσεις. Σ΄ αυτή τη περίπτωση ασφάλιστρα δεν υπάρχουν αφού αυτομάτως απενεργοποιούνται.
Σε μια τέτοια περίπτωση ποιος θα επιβαρυνόταν για τις ζημιές ή ακόμη και για το ακραίο σενάριο της απώλειας του πλοίου; Εμείς που τις μισθώναμε ή οι Γάλλοι που τις μισθώνουν; Το Παρίσι που έχει τα δικά του οικονομικά προβλήματα να αντιμετωπίσει δεν μπορούσε να πάρει πάνω του αυτό το θέμα. Έτσι προέκυψε οριστικά το όχι της ελληνικής πλευράς.
Οι αντιαεροπορικές δυνατότητες των Fremm ενδιαφέρουν ασφαλώς το ΠΝ. Και γι΄ αυτό το πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών μπορεί να επανέλθει ως κανονική προμήθεια όταν θα το επιτρέψουν οι οικονομικές συγκυρίες. Το βέβαιο είναι όπως μαθαίνουμε ότι σ΄ αυτή τη περίπτωση δεν πρόκειται να κάνουμε πειραματισμούς που θα κοστίσουν και το κυριότερο θα προκαλέσουν προβλήματα και καθυστερήσεις.
Διαβάστε ακόμη:
Για την ΑΟΖ χρειάζονται πολλά περισσότερα από «νοικιασμένες Fremm» – Αλήθειες για τις φρεγάτες