Για επανασύσταση της »ΜΟΜΑ» – η οποία θα λέγεται αλλιώς – έκανε λόγο ο υπουργός Άμυνας που γνωστοποίησε ωστόσο ότι αυτή θα συγκροτηθεί από σταδιακά από 3 υπάρχουσες μονάδες: Δυο του Μηχανικού ( αυτές που είναι στο Λουτράκι και στη Λάρισα), και μια της Πολεμικής Αεροπορίας που είναι στην Αττική. Αυτές θα κάνουν εκείνα τα τεχνικά έργα ο διαγωνισμός των οποίων θα κηρύσσεται άγονος λόγω μη προσέλευσης εργολάβων. Τέτοια ίσως προκύψουν σε μικρές δυσπρόσιτες περιοχές ή νησάκια.. Επίσης θα γίνονται – όπως και τώρα – τεχνικά έργα σε έκτακτες καταστάσεις ( θεομηνίες κλπ) σε διάφορες περιοχές.
Η »στροφή», όπως είχε προϊδεάσει ήδη ο υφυπουργός Άμυνας κ Νίκος Τόσκας, εγινε διότι η ΕΕ δεν επιτρέπει την δραστηριοποίηση κρατικών φορέων όταν υπάρχουν εργοληπτικές εταιρίες για λόγους ανταγωνισμού. Έτσι τα έργα που θα »περισσεύουν» αναμένεται να είναι λίγα.
Βοήθεια από ΗΠΑ και Ρωσία
Για την τεχνική υποστήριξη των μονάδων αυτών ο κ. Καμμένος είχε επικοινωνία με τις ΗΠΑ προκειμένου να διαθέσουν δομικά και άλλα μηχανήματα που βρίσκονται ανενεργά στο Ιράκ αλλά και τον Ρώσο ομόλογο του για αντίστοιχες προσφορές. Επίσης έχει ζητήσει από τις Περιφέρειες μηχανήματα που μένουν ανενεργά.
Οι μονάδες της νέας ΜΟΜΑ θα εξυπηρετούνται και από αρματαγωγά – το μοντέλο φαίνεται να είναι ίδιο ή παρόμοιο με αυτό που είχε διαμορφωθεί το 2010 επί Μπεγλίτη για τις μονάδες αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών
Αεροδιακομιδές με πληρωμή
Στο κοινωνικό έργο των Ενόπλων Δυνάμεων που σχετίζεται με αεροπορικές μεταφορές ή άλλες εναέριες δράσεις ο υπουργός Άμυνας παρατήρησε ότι εάν υπάρξει ορθολογικός καταμερισμός όλων των ιπταμένων μέσων θα μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε 80 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Στο πλαίσιο αυτό θα δημιουργηθεί ενιαίος φορέας που θα ενταχθούν και μέσα που έχει το ΕΚΑΒ και έργο τους θα είναι η μεταφορά ασθενών, ο έλεγχός για πυρκαγιές και η δασοπυρόσβεση.
Για τις δημόσιες υπηρεσίες που επωφελούνται, όπως πχ τα Ταμεία, ο κ Καμμένος είπε ότι αν δεν πληρώνουν δεν θα παρέχεται έργο.