Την ελληνική “αδυναμία” για πτήσεις αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας -που η χώρα μας δεν διαθέτει- επιχειρεί να καλύψει η Τουρκία, “πουλώντας” τις καθημερινές της προκλήσεις στα νησιά του Αιγαίου ως “νατοϊκή εξυπηρέτηση”.
Μπορεί στην Συμμαχία να μην έχουν “φάει” το τουρκικό παραμύθι ,ωστόσο κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ,αφού οι πτήσεις των εννέα τουρκικών αεροσκαφών τους εξυπηρετούν! Οι Τούρκοι πράγματι έχουν αναλάβει την επιτήρηση περιοχών της νοτιοανατολικής Μεσογείου, με τα CASA CN-235 που έχουν . Μόνο που μετά από τις πραγματικές νατοϊκές περιπολίες , πετάνε εντός ελληνικού εναέριου χώρου, “βαφτίζοντας” κι αυτές τις πτήσεις …συμμαχικές!
Για την ανεπίτρεπτη αυτή κατάσταση οι ευθύνες μας είναι τεράστιες. Η απόφαση καθήλωσης των αεροσκαφών P 3 Orion το 2007 , χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η διάδοχη κατάσταση, έχει προκαλέσει μια τεράστια μαύρη τρύπα στην επιχειρησιακή μας παρουσία όχι μόνο στο Αιγαίο, αλλά και στην νοτιοανατολική Μεσόγειο όπου παίζεται πια μεγάλο παιχνίδι.
Κάποιοι υπολόγιζαν το 2007 ότι θα πηγαίναμε σε αγορά νέων αεροσκαφών. Το κόστος ήταν μεγάλο. Και όταν το 2009 ξέσπασε η οικονομική θύελλα βρεθήκαμε με καθηλωμένα όλα τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και χωρίς καμία δυνατότητα αντικατάστασής τους.
Η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ και του ΓΕΝ αναζητούν επειγόντως λύση “στα οικονομικά μας μέτρα” . Κάτι που δεν είναι εύκολο να βρεθεί . Πρόκειται για έναν ακόμη “γόρδιο δεσμό” που πρέπει να βρει τρόπο να κόψει το ΓΕΝ ,μετά απ΄ αυτόν των υποβρυχίων.
Προς το παρόν οι Τούρκοι “αλωνίζουν” κάθε μέρα με τα αεροσκάφη τους στο Αιγαίο, αναλαμβάνοντας εντός NATO έναν σημαντικό ρόλο που ανήκει στην Ελλάδα. Η οποία όμως κατόρθωσε να μην μπορεί να τον εξυπηρετήσει!
Διαβάστε ακόμη:
9 – 0 η Τουρκία την Ελλάδα στο Αιγαίο! Τι αεροσκάφη παραλαμβάνει η Άγκυρα τι αλλάζει στο Αιγαίο
Στο Αιγαίο χτυπούν καμπάνες και δεν είναι για την Ανάσταση – Άρθρο αξιωματικού