Άλλο ένα σκάφος, την φρεγάτα »Μπουμπουλίνα» (F 463) απέσυρε το Πολεμικό Ναυτικό από την δύναμή του κάνοντας ένα ακόμη βήμα για να φθάσει τα 11, μικρότερα και πιο μεγάλα πλοία, που θα αποσυρθούν τελικά στο βωμό της τρόικα και της περιστολής δαπανών που επιβάλλει.
Ήδη έχει αποσυρθεί και χρησιμοποιείται ως πηγή ανταλλακτικών, ένα από τα γιγαντιαία αερόστρωμνα (χόβερκραφτ) ρωσικής τεχνολογίας τύπου ZUBR και 4 παλιά ναρκαλιευτικά που είχαν »δει πόρτα» ανεξάρτητα από το πρόγραμμα περικοπών.
Η απόσυρση της »Μπουμπουλίνας», που έγινε με επίσημη τελετή ( υποστολή σημαίας), είναι μέρος του τελευταίου »πακέτου» ελάφρυνσης των λειτουργικών δαπανών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του οπλοστασίου των Ενόπλων Δυνάμεων: Αυτό περιελάμβανε, όπως έχει ανακοινώσει προ μηνών ο υπουργός Αμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος περικοπές 517 εκατομμυρίων ευρώ από τον καταρτιζόμενο,τότε, προϋπολογισμό.
Το ποσόν αυτό προέρχεται από εξοικονόμηση λειτουργικών εξόδων 80 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία υποστηρίζεται ότι θα προέλθουν από :
- Την απόσυρση 11 πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού (π.χ ναρκαλιευτικά, φρεγάτα κ.α.),
- Την απόσυρση 47 παλαιών αεροσκαφών Α 7 Corsair (βομβαρδιστικά).Ήδη κάποια από αυτά έχουν ήδη αποσυρθεί πλήρως.
- Το κλείσιμο 55 στρατοπέδων, εκ των οποίων άλλα θα κλείσουν οριστικά και άλλα παραχωρούνται στο υπουργείο Δημοσίας Τάξεως ώστε να αξιοποιηθούν ως κέντρα φύλαξης λαθρομεταναστών. Τα παραχωρούμενα στο Δημόσιο θα αξιοποιηθούν για να αντληθούν και έσοδα για το κράτος- ήδη ετοιμάζεται η ενοποίηση των Ταμείων των τριών Κλάδων στα οποία κυρίως ανήκουν. Το πρόγραμμα αυτό πάει πολύ αργά και δεν θα προχωρήσει τολμηρά όσο δεν εγκρίνεται η νέα Δομή , η οποία έτσι κι αλλιώς ακούγεται μέσα πό το στρατευμα ότι είναι εν πολλοίς »τζούφια». Το κυριότερο είναι,λέγεται, ότι δεν κόβεται το επίπεδο διοίκησης της Α Στρατιάς, μια πολυτέλεια , κατά τους ψύχραιμους τεχνοκράτες στρατιωτικούς, που συγκριτικά δεν έχει κανένας άλλος στρατός…
- Την μείωση των Κέντρων Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων κατά 15 ( σ.σ. ο αριθμός προς το παρόν είναι »πέτσινος» καθώς πάνε και έρχονται οι διαβεβαιώσεις και οι αναιρέσεις για ποια ακριβώς κλείνουν και για πόσο, λόγω πιέσεων »γαλάζιων» βουλευτών…) .
- Την μείωση του αριθμού των ανωτέρων και ανωτάτων αξιωματικών σε Στρατό Ξηράς, Πολεμικό Ναυτικό και Πολεμική Αεροπορία- ήδη όμως αυτό δεν έγινε στις περασμένες κρίσεις, όπου η πολιτική ηγεσία που είναι σήμερα μεγιστοποίησε σε τον αριθμό των στρατηγών σε σχέση με αυτούς που ήδη υπήρχαν…Δηλαδή έκανε το αντίθετο από αυτό που εξήγγειλε λίγο αργότερα..
- Την μείωση του αριθμού των των εισακτέων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές κατά 30% με σκοπό, όπως ειπώθηκε τότε, σημαντική εξοικονόμηση δαπανών για την επόμενη 40ετία.Ηδη ο αριθμός έχει μειωθεί.
- Την ακύρωση ή »ψαλίδισμα» υπαρχόντων εξοπλιστικών προγραμμάτων ύψους 104 εκατομμυρίων ευρώ.
- Την μείωση κατά 333 εκατομμυρίων ευρώ των δαπανών για νέους εξοπλισμούς, είτε μέσω της μείωσης του τιμήματος είτε των ποσοτήτων.Σχεδόν τα μόνα κονδύλια που έχουν απομείνει και κινούνται είναι για συντήρηση και επισκευές ώστε να διατηρείται ικανοποιητικά η διαθεσιμότητα και η επιχειρησιακή ικανότητα των υπαρχόντων όπλων/μέσων.
Όλα αυτά και πολύ περισσότερο προηγούμενες περικοπές επί Βενιζέλου – Μπεγλίτη έχουν μειώσει κατά την χρονική περίοδο από το 2009 μέχρι σήμερα τις αμυντικές δαπάνες κατά 6,5 δις ευρώ- σε ποσοστό 48% για την ακρίβεια. Φέτος μόνο η μείωση ήταν 18,2%!
Ήδη ο αρμόδιος υφυπουργός Άμυνας κ Παν. Καράμπελας έχει δώσει αυστηρές εντολές σε Επιτελεία τήρησης του Προϋπολογισμού 2013 γραμμή-γραμμή σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Υπ. Οικονομικών, καθιστώντας υπεύθυνους τους διοικητές για κάθε υπέρβαση.
Η επίσημη τελετή υποστολής σημαίας της φρεγάτας «ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ».πραγματοποιήθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013
1.200 ημέρες εν πλω
Η φρεγάτα ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ αποτελεί το πρώτο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει το όνομα της ηρωίδας της Επαναστάσεως του 1821 Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και καθελκύστηκε στα ναυπηγεία KONINKLIJKA MAATSCHAPPIJ DESCHELDE στο VLISSINGEN της Ολλανδίας στις 21 Ιανουαρίου 1981. Είναι η τελευταία φρεγάτα τύπου STANDARD που κατασκευάστηκε από το Ολλανδικό Ναυτικό. Εντάχθηκε στη δύναμη του Ολλανδικού Ναυτικού την 1η Οκτωβρίου 1983 και το αρχικό όνομα του πλοίου ήταν “HNLMS PIETER FLORISZ” (F-826).
Η παραλαβή του πλοίου και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε στις 14 Δεκεμβρίου 2001 στο DEN HELDER της Ολλανδίας. Στη συνολική της πορεία στο Πολεμικό Ναυτικό, η ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ κατέγραψε περίπου 1.200 ημέρες εν πλω διανύοντας συνολικά περισσότερα από 148.000 ναυτικά μίλια, συμμετέχοντας σε 8 διασυμμαχικές, καθώς και σε πολυάριθμες διακρατικές και εθνικές ασκήσεις, επιχειρήσεις και αποστολές, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Στην πραγματικότητα η απόφαση για απόσυρση της »Μπουμπουλίνας» είχε ληφθεί από τις αρχές του 2011 για οικονομικούς λόγους- δαπανηρή για τα τότε και σημερινά δεδομένα η επισκευή της.(14 εκ. ευρώ). Πολύ περισσότερο τώρα βέβαια που χρειάζονταν περιορισμό και τα άλλα έξοδα του Στόλου.
Όπως αναφέρουν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού η φρεγάτα σταδιακά θα «κανιβαλισθεί» δηλ. τα πλέον χρήσιμα εξαρτήματά της θα χρησιμοποιηθούν στα άλλα σκάφη του τύπου S.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η ΑΟΖ, οι εξοπλισμοί και η ιστορία που δεν πρέπει να επαναληφθεί
Ποιοι ,γιατί και πως άφησαν «άοπλη» την Ελλάδα. Από το «πάρτα όλα» στο «φοβικό σύνδρομο»!
2013 …στα χαρακώματα. Γιατί ανησυχεί η στρατιωτική ηγεσία,τι θα ειπωθεί αύριο στο ΚΥΣΕΑ