Aεροσκάφος F-35B Lightning II πραγματοποιεί αυτή την περίοδο το δευτερο πρόγραμμα δοκιμών (DT-II) στον τομέα απο-προσνηώσεων του αμερικανικού F-35 και κατα την διάρκεια νυχτερινών αποστολών. Οι δοκιμές απο- προσνηώσεων της ναυτικής παραλλαγής/έκδοσης του Joint Strike Fighter γίνονται στο αμφίβιο πλοίο επίθεσης USS Wasp (LHD 1).
Η DT-II είναι η δεύτερη από τις τρεις φάσεις δοκιμής και περιλαμβάνει πολλές δράσεις – ορόσημο, όπως πχ την πρώτη νυχτερινή πτήση στη θάλασσα. Ο στόχος αυτής της δοκιμής είναι να καθορίσει τις περαιτέρω λειτουργικές παραμέτρους F-35B πάνω σε αμφίβια πλοία όπως το Wasp.
Επιχειρήσεις τη νύχτα
Το F-35 Lightning II είναι η επόμενη γενιά αεροσκαφών για το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ, το Ναυτικο και της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και οκτώ διεθνών εταίρων,μεταξύ των οποίων και η Βρετανία.
Η ικανότητα των F-35B Lightning II να λειτουργούν τη νύχτα είναι κρίσιμη και έτσι οι δοκιμές που γίνονται σε αυτή την φάση θα δώσουν σημαντικά δεδομένα, ώστε να μπορούν οι αρμόδιοι να καταρτήσουν το φάκελο πτησεων μέρα και νύχτα, όταν το Σώμα των Πεζοναυτών θα έχει το F-35B σε αρχική επιχειρησιακή δυνατότητα το 2015. «Όλα πήγαν πολύ καλά», δήλωσε αρμόδιος γιατην δοκιμή .»Κατά τη διάρκεια της νύχτας εγιναν οκτώ επιτυχημένες εκτοξεύσεις και προσγειώσεις, έτσι είμαστε στο στόχο και γρήγορα να αποκτήσουν εμπειρία με F-35Bγια νυχτερινές επιχειρήσεις στη θάλασσα.»Οι θαλάσσιες δοκιμές για το F-35C παραλλαγής αεροπλανοφόρου έχει προγραμματιστεί στο τέλος του 2014.
Oι εντυπωσιακές φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Ιστορικό των καθέτου απο-προσγείωσης F-35B
Να σημειωθεί ότι η συγκρότηση της 1ης επιχειρησιακής Μοίρας με μαχητικά αεροσκάφη F-35B Lightning II καθέτου απο-προσγείωσης ανακοίνωσε το Σώμα των Πεζοναυτών των ΗΠΑ τον Δεκέμβριο του 2012. Η Μοίρα έχει την επωνυμία Marine Strike Fighter Squadron (All Weather) – 121 (VFMA-121, Μοίρα Μαχητικών Κρούσης Πεζοναυτών (Παντός Καιρού) -121) και εδρεύει στην αεροπορική βάση των Πεζοναυτών στην Αριζόνα.
Το πρώτο F-35B το παρέλαβε μόλις τέσσερις ημέρες πριν την ανακήρυξή της σε επιχειρησιακή. Τότε ο εκπρόσωπος του Σώματος επεσήμανε ότι πρόκειται για (κανονική) επιχειρησιακή Μοίρα και όχι για Μοίρα αναπτυξιακών ή επιχειρησιακών δοκιμών, ούτε για εκπαιδευτική Ταυτόχρονα ωστόσο διευκρίνισε ότι η μοίρα δεν έχει πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα.Οι παραδόσεις των F-35B της Μοίρας αυτής αναμένονται να ολοκληρωθούν τον Σεπτέμβριο.
Πάντως λίγο μετά το Πεντάγωνο αποφάσισε την προσωρινή καθήλωση της έκδοσης κάθετης απο-προσγείωσης F-35B του Σώματος των Πεζοναυτών των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα στις 16 Ιανουαρίου 2013 μαχητικό της έκδοσης που επιχειρούσε από την αεροπορική βάση Eglin στη Φλόριντα, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη διαδικασία συμβατικής απογείωσης του λόγω προβλήματος στον κινητήρα του.
Από την πρώτη επιθεώρηση του κινητήρα του μαχητικού διεφάνη η ύπαρξη ενός αποσπασμένου από την κανονική του θέση ανταλακτικού του υδραυλικού συστήματος, όπου όμως αντί για υδραυλικό υγρό, για λόγους ελάφρυνσης, χρησιμοποιείται το ίδιο το καύσιμο του αεροσκάφους, αναφέρθηκε τότε από την κατασκευαστρια εταιρία των κινητήρων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ