Έξι ερωτήματα θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την χθεσινή ανακοίνωση λύσης για τα υποβρύχια από τον ΥΕΘΑ Δημήτρη Αβραμόπουλο. Η αξιωματική αντιπολίτευση κάνει αναφορά και στην ημερήσια διαταγή του αντιναυάρχου Σπύρου Κονιδάρη.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ:
«Δεκατέσσερα χρόνια εγκληματικής εμπλοκής με διαδοχικές Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, δυο χρόνια μνημονιακής συγκυβέρνησης της χώρας από Σαμαρά – Βενιζέλο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κλειστά και τους εργαζόμενους εγκλωβισμένους και απλήρωτους, ενάμισι χρόνο μετά την υπόσχεση του Πρωθυπουργού για λύση στο πρόβλημα μέχρι 31-12-2012 και αφού έχει προηγηθεί η αποτυχία του «Εθνικού Συντονιστή» Νίκου Αναστασόπουλου και η απόρριψη της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, η σημερινή ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την υπόθεση των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα έστω αργοπορημένο θετικό βήμα, εφόσον φυσικά εξασφαλίζει την χωρίς πρόσθετο κόστος ολοκλήρωση των εργασιών και την σε δεσμευτικά ορισμένο χρόνο παράδοση των υποβρυχίων και κυρίως τη βιώσιμη λειτουργία και ανασυγκρότηση συνολικά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με πλήρεις δραστηριότητες και με την πλήρη εξασφάλιση των θέσεων εργασίας.
Είναι εύλογο να αναρωτιέται κανείς εάν έπρεπε να προηγηθεί η αποκαλυπτική τελευταία ημερήσια διαταγή του απερχόμενου Υπαρχηγού Στόλου Ναυάρχου ε.α. Σπύρου Κονιδάρη για να επισπεύσει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας την ανακοίνωσή του για τα υποβρύχια.
Όμως, η «συμφωνία» για τα υποβρύχια που εξαγγέλθηκε σήμερα με δήλωση του Δ. Αβραμόπουλου συνιστά μνημείο ασάφειας και αοριστίας, γεννώντας πελώρια ερωτήματα, στα οποία η Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας οφείλει να απαντήσει με σαφήνεια.
Συγκεκριμένα:
1. Ποιοι είναι οι υπεργολάβοι με τους οποίους το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα συνεχίσει τις εργασίες; Προτίθεται για μια ακόμη φορά η Κυβέρνηση να δώσει «συγχωροχάρτι» στις αθέμιτες πρακτικές της HDW, χωρίς να επιβάλει καμία διοικητική κύρωση και με ποιες εγγυήσεις για την ολοκλήρωση;
2. Μέχρι σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλει 102 εκατ. ΕΥΡΩ για πρόσθετα υλικά, που δεν παρελήφθησαν ποτέ, και το 96% του συμβατικού τιμήματος του προγράμματος ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ. Εγγυάται το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ότι η λύση που προτείνει δεν θα οδηγήσει σε πρόσθετο κόστος;
3. Με ποιόν συγκεκριμένο τρόπο διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, για πόσο χρονικό διάστημα, με ποιο ύψος αποδοχών; Τι θα γίνει με τα οφειλόμενα δεδουλευμένα και ποιο είναι το σχέδιο της Κυβέρνησης για τους 160 εργαζόμενους του Τροχαίου Υλικού, τους οποίους μόλις πριν λίγες μέρες δικαίωσε πλήρως ελληνικό δικαστήριο αναγνωρίζοντας ότι είναι εργαζόμενοι των ΕΝΑΕ και επιβάλλοντας στα στελέχη της εταιρείας (πέντε Γερμανούς και έναν Έλληνα) ποινές φυλάκισης και χρηματική ποινή;
4. Τι θα γίνει με την παραγγελία των δυο (2) νέων υποβρυχίων τύπου 214, για τα οποία έχουν καταβληθεί 132,5 εκατ. ΕΥΡΩ χωρίς καν έναρξη εργασιών ενώ το Πολεμικό Ναυτικό έχει επανειλημμένως διατυπώσει την άποψη ότι είναι αναγκαία; Θα ακυρώσει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας την παραγγελία αυτή;
5. Πρόσφατα, το Υπουργείο είχε ανακοινώσει ότι θα προβεί σε καταλογισμό των 362 εκατ. ΕΥΡΩ, που καταβλήθηκαν μετά την ενεργοποίηση της συμφωνίας Βενιζέλου, θα καταθέσει ανταγωγή στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο και θα θέσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης με αβέβαιο μέλλον για τα Ναυπηγεία και τους εργαζόμενους. Εξακολουθούν να ισχύουν οι συγκεκριμένοι σχεδιασμοί;
6. Τελικά, ποιο θα είναι το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά;
Σε αυτά, αλλά και σε άλλα ερωτήματα, αναμένουμε πλήρεις, εμπεριστατωμένες και τεκμηριωμένες απαντήσεις στη Βουλή. Ταυτόχρονα, όμως, για μια ακόμα φορά, επισημαίνουμε ότι παραμένει διαρκώς επίκαιρη η απαίτηση κάθε ένοχος γι’ αυτό το διαρκές έγκλημα να τεθεί ενώπιον του νόμου. Η επιδίωξη μιας λύσης όχι αποσπασματικής αλλά συνολικής για τη λειτουργία, προς όφελος του δημοσίου, των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι απόλυτα αναγκαία αλλά δεν απαλλάσσει κανέναν από τις ευθύνες του.»
Διαβάστε ακόμη:
Πως φθάσαμε στη λύση των υποβρυχίων και ποια είναι τα μεγάλα εμπόδια