Έχει προηγηθεί αυτή του Κορυδαλλού. Και απ΄ αυτή την άποψη είναι εξοργιστικό το γεγονός ότι ποτέ δεν φαίνεται να μαθαίνουμε από τα λάθη και τα παθήματά μας. Ένας αξιωματικός που έχει σχέση με τα ελικοπτέρα θέτει τις εξής απλές -για άλλες χώρες τουλάχιστον- απορίες.
Μήπως πρέπει να απαντηθούν για να μην έχουμε κι άλλη απόπειρα απόδρασης από αέρος;
“Η Ελληνική Πολιτεία από το 2006 με την πρώτη απόδραση Παλαιοκώστα είχε ειδοποιηθεί για την χρήση των Ελικοπτέρων για αποδράσεις. Επειδή η εξέλιξη αυτών των ειδών πτήσεως περιλάμβανε ουσιαστικά την αεροπειρατεία, δεν γίνεται καν έρευνα, έστω από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, για να διαπιστωθούν τα κενά στο νομικό σύστημα της χώρας. Μια τέτοια έρευνα θα διαπίστωνε τα μέτρα, που πιθανόν θα πρέπει να αποφασισθούν και να υλοποιηθούν, ώστε πιθανοί στόχοι να μπορέσουν να προστατευθούν από τέτοιες ενέργειες.
Επομένως, μια τέτοια έρευνα δεν θα έπρεπε να γίνεται από τα συναρμόδια Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης, αλλά από την ΥΠΑ. Βέβαια, προηγουμένως, αυτά τα Υπουργεία θα έπρεπε να έχουν αξιολογήσει τους κινδύνους και να έχουν θεσμοθετήσει τα κατάλληλα μέτρα προστασίας που στην συνέχεια μετά από κάθε συμβάν θα όφειλαν να ελέγχουν την αποτελεσματικότητά τους.Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει και δεν φαίνεται να το έχει δρομολογήσει κάποιο από τα εμπλεκόμενα Υπουργεία.
Επειδή, μια τέτοια έρευνα, δεν φαίνεται να γίνεται, δεν θα μπορέσουμε να μάθουμε τα εξής:
- .Με ποιό τρόπο αποφασίζεται να προστατεύονται οι Φυλακές, εκτελώντας αξιολόγηση των πιθανών κινδύνων για την απόπειρα απόδρασης και ποια είναι τα θεσμοθετημένα μέτρα αντιμετώπισής τους;
- Η αναγκαιότητα για την προστασία των χειριστών των ελικοπτέρων και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ενοικίαση από τέτοιες καταστάσεις και η μετέπειτα δυνατότητα αποζημίωσής τους. Αυτό, ίσως να γινόταν, αν ενδεχομένως αποφασιζόταν η νομοθέτηση επίβλεψης- ελέγχου από τις κατά τόπους αστυνομικές αρχές των επιβατών και σε κάθε περίπτωση, πρίν την επιβίβασή τους.
- Ευτυχώς, ακόμη δεν θα χρειαστεί να αναλογιστούμε, τι θα γινόταν στην περίπτωση που θα υπήρχε νεκρός από τα πυρά που κατευθύνθηκαν προς το ελικόπτερο, για να διαπιστωθεί ποιός και αν νομίμως, διέταξε πυρ εναντίον του ελικοπτέρου;
- Ποιός αποφασίζει και με ποιό τρόπο, ότι ο χειριστής του ελικοπτέρου πρέπει ν’ αντιμετωπίζεται ως συνεργός και να κρατείται στερούμενος βασικά του δικαιώματα, αντί ν’ αντιμετωπίζεται ως θύμα και όχι ως θύτης;”
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Απόστρατος ΠΝ ο οδηγός του ελικοπτέρου!
Πως το Sea Hawk του ΠΝ έσωσε 5 ναυαγούς
Συγκλονιστικό βίντεο: Συντριβή ελικοπτέρου σε αγώνα ταχύτητας!