Η διεθνής έρευνα για την πτήση MH370 της Malaysia Airlines που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου εντείνεται και επεκτείνεται και υποβρυχίως, δήλωσε σήμερα ο συντονιστής των επιχειρήσεων Αυστραλός Ανγκους Χιούστον, ενώ ο χρόνος για να βρεθεί το μαύρο κουτί εξαντλείται.
Ο επικεφαλής του Κέντρου Συντονισμού Υπηρεσιών (JACC) Ανγκους Χιούστον δήλωσε ότι ένα αυστραλιανό πολεμικό πλοίο και ένα βρετανικό άρχισαν κοινή υποβρύχια επιχείρηση σύροντας ευαίσθητους ανιχνευτές ηχητικών σημάτων για να εντοπίσουν σήμα από το μαύρο κουτί του αεροπλάνου.
Ο Χιούστον δήλωσε στους δημοσιογράφους στο Περθ ότι πλοία έχουν αναπτυχθεί χωριστά σε απόσταση 240 χλμ. σε μια πορεία που θα συγκλίνει σταδιακά και ελέγχουν τον πυθμένα του ωκεανού για να εντοπίσουν το σήμα που εκπέμπει το μαύρο κουτί.
Το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield σύρει ανιχνευτή ηχητικών σημάτων –που προμηθεύτηκε από το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό– με ταχύτητα μόλις πέντε χλμ. την ώρα, ενώ το βρετανικό υδρογραφικό πλοίο HMS Echo έχει το δικό του υποβρύχιο εξοπλισμό ανίχνευσης σημάτων.
Η μπαταρία στο μαύρο κουτί αναμένεται να λήξει κάποια στιγμή μετά τις 7 Απριλίου, αλλά θα μπορούσε να διαρκέσει έως τα μέσα Απριλίου.
Ο Χιούστον δήλωσε ότι δύο υποβρύχια μετέχουν στο εξής στην έρευνα όπως και τέσσερα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας που προστίθενται στα δέκα στρατιωτικά αεροσκάφη τα οποία πραγματοποιούν σήμερα τις έρευνες.
Αυστραλοί εθελοντές έχουν επιβιβαστεί σε τρία πολιτικά αεροσκάφη και εργάζονται ως παρατηρητές από αέρος, ενώ το τέταρτο αεροσκάφος λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος, σύμφωνα με το Κέντρο Συντονισμού Υπηρεσιών.
Μια φρεγάτα της Μαλαισίας καταφθάνει αύριο στην περιοχή και μια αυστραλιανή φρεγάτα θα ενταχθεί στα μέσα που χρησιμοποιούνται στις έρευνες σε τέσσερις ημέρες.
Το Κέντρο Συντονισμού ανακοίνωσε ότι το βρετανικό πολεμικό πλοίο HMS Echo έλαβε ένα σήμα χθες, ενώ κατευθυνόταν στην περιοχή των ερευνών αλλά το σήμα δεν προήλθε από το μαύρο κουτί του αεροσκάφους, μετέδωσε το αυστραλιανό τηλεοπτικό δίκτυο ABC.
Θόρυβοι από φάλαινες ή από πλοία θα μπορούσαν να ενεργοποιήσουν τους ευαίσθητους ηχητικούς δέκτες του πλοίου, σύμφωνα με το JACC.
Η πολυεθνική επιχείρηση έρευνας στον Ινδικό Ωκεανό διανύει ήδη την 18η ημέρα της, με την περιοχή των ερευνών έκτασης 217.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων να μετατοπίζεται ελαφρώς βορειότερα των περιοχών όπου είχαν διεξαχθεί οι προηγούμενες ανεπιτυχείς έρευνες.
Η αυστραλιανή Υπηρεσία για την Ασφάλεια των Μεταφορών ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την έρευνα σε περιορισμένη περιοχή όπου το αεροπλάνο θα μπορούσε να πέσει στη θάλασσα, χρησιμοποιώντας δεδομένα που παρέχονται από ομάδα έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων με αναλυτές από τη Μαλαισία, τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, την Κίνα και την Αυστραλία.
Ωστόσο νωρίτερα ο Αυστραλός πρωθυπουργός δήλωσε οτι είναι πιθανό το μοιραίο Boeing των Μαλαισιανών αερογραμμών να μη βρεθεί ποτέ. «Πρόκειται για την πιο δύσκολη έρευνα που έγινε ποτέ. Κάθε μέρα ανακαλύπτουμε κάτι που ελπίζουμε πως ίσως λύσει το μυστήριο. Όμως είναι πιθανό το αεροπλάνο να μη βρεθεί ποτέ» πρόσθεσε ο Τόνι Άμποτ.
Οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή, 1.850 χλμ δυτικά του Περθ, συνεχίζονται με τη συνδρομή αεροσκαφών και πολεμικών πλοίων. Πάντως, όσο «σαρώνονται» περιοχές και αποκλείονται, τόσο το επίκεντρο των ερευνών πλησιάζει την Αυστραλία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Βρετανικό πυρηνικό υποβρύχιο θα συμμετάσχει στις έρευνες για το Μπόινγκ