Ο απόστρατος Ταξίαρχος Γεώργιος Γαλανόπουλος μας έστειλε το κείμενο που ακολουθεί με την επισήμανση ότι είχε ζητήσει να δημοσιευθεί στην εφημερίδα της ΕΑΑΣ,ως απάντηση στα όσα απαράδεκτα και διχαστικά είχαν ακουστεί σε ομιλίες κατά την διάρκεια εκδηλώσεων στον Γράμμο και στο Βίτσι. Δεν δημοσίευσαν το κείμενό του. Το Onalert.gr ευχαρίστως το φιλοξενεί . Οι επισημάνσεις είναι δικές μας.
Προς: Κύριο Πρόεδρο ΕΑΑΣ
Αγαπητέ πρόεδρε
Διαβάζοντας την εφημερίδα «Εθνική Ηχώ» μηνός Αυγούστου 2014, της οποίας είμαι συνδρομητής, διαπίστωσα με λύπη μου ότι τέσσερις σχεδόν σελίδες είναι αφιερωμένες στην 65η επέτειο των μαχών Βίτσι Γράμμου της περιόδου 46-49.
Το περιεχόμενο των σελίδων πρωτόγνωρο και αναχρονιστικό για την σημερινή εποχή. Βρίθει διχαστικών και ολοκληρωτικών απόψεων και ιδεών, προσπαθώντας να αναβιώσει και να συντηρήσει τα φαντάσματα του μίσους και του διχασμού, του παρελθόντος.
Το Σιδηρούν Παραπέτασμα έπεσε από μόνο του σαν χάρτινος πύργος το 1989 και κανένας πλέον δεν ασχολείται με αυτό. Οι Γερμανίες ενώθηκαν και ευημερούν. Μόνο η ΕΑΑΣ με την «Εθνική Ηχώ» προσπαθεί να διαρρήξει ανοικτές θύρες. Σήμερα η Ελλάδα δεν κινδυνεύει από τους κομμουνιστές. Από άλλους κινδυνεύει..
Διακρίνεται έντονα η απεγνωσμένη προσπάθεια των ομιλητών να αναβιώσουν τον αλληλοσπαραγμό του έθνους και να ξύσουν πληγές που σιγά-σίγα επουλώνονται.
Προσπαθούν μάταια να αποδείξουν ότι αυτός ο πόλεμος δεν ήταν εμφύλιος, αλλά εθνικός εναντίον «ένοπλης ανταρσίας» και δεν μπήκαν καν στον κόπο να ανοίξουν το οποιοδήποτε λεξικό και να διαβάσουν τον ορισμό: «Εμφύλιος πόλεμος, είναι ο πόλεμος στον οποίο και οι δυο αντιμαχόμενες πλευρές, ανήκουν στο ίδιο κράτος ή στην ίδια εθνότητα».
Επικαλούνται απόφαση του ΟΗΕ ο οποίος με ψήφισμά του τον χαρακτήρισε «ένοπλη ανταρσία». Επικαλούνται έναν αναξιόπιστο οργανισμό, ο οποίος έχει εκδώσει τρία τουλάχιστον καταδικαστικά ψηφίσματα για την μαρτυρική Κύπρο μας και οι Τούρκοι τα έχουν γράψει στα παλιά τους τα παπούτσια.
Εξαίρεση φαίνεται να αποτέλεσε η ομιλία του κ. Τζώρτζογλου, η οποία αναφέρθηκε σχηματικά στον αλληλοσπαραγμό των δυο αδελφών, Κάιν και Άβελ της παλαιάς Διαθήκης, αλλά η εφημερίδα της αφιέρωσε μόνο λίγες γραμμές, χαρακτηρίζοντας την, μεστή νοημάτων, ενώ τις άλλες της δημοσίευσε αυτούσιες..
Ένας μέσος κοινός νους δυσκολεύεται πολύ να καταλάβει τι επιδιώκει η ΕΑΑΣ και τα λιγοστά μέλη που την ακολουθούν, με τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Γράφει η εφημερίδα, ότι παρέστη πλήθος «προσκυνητών». Τι προσκύνησε το πλήθος των προσκυνητών; Των αλληλοσπαραγμό των Ελλήνων!!
Τι δουλεία έχει η ΕΑΑΣ σε τέτοιου είδους προσκυνήματα του μίσους και του διχασμού των Ελλήνων και μάλιστα σε τέτοιους δύσκολους καιρούς; Γράφει όμως και κάτι παρήγορο η εφημερίδα. Ότι εκεί φέτος είσαστε λίγοι και δεν καταφέρατε μάλιστα να φτάσετε στη κορυφή! Του χρόνου θα είσαστε λιγότεροι και του παραχρόνου, θα είναι μόνο το ΔΣ/ΕΑΑΣ με τα περιφερειακά διορισμένα ΔΣ, να σας υποδέχονται στα όρια των νομών, και οι ομιλητές. Παραπονιέστε ότι δεν παρέστησαν επίσημοι. Γιατί να παραστούν; Για να συνεορτάσετε όλοι μαζί τον αλληλοσπαραγμό των Ελλήνων;
Ο Θρασύβουλος Τσακαλώτος και ο Μάρκος Βαφειάδης δυο κορυφαίες μορφές του εμφυλίου και αντίπαλοι, παρουσιάστηκαν το 1983 μαζί στην τηλεόραση αγκαλιάστηκαν, συγχωρέθηκαν και δήλωσαν από κοινού, ότι την εποχή εκείνη έγιναν λάθη και από της δύο πλευρές. Με την ενέργειά τους αυτή, σηματοδότησαν το τέλος μιας ιστορίας που η Ελλάδα την πλήρωσε ακριβά. Αυτό δεν λέει τίποτα στο ΔΣ της ΕΑΑΣ που οργανώνει και συμμετέχει σε τέτοιες εκδηλώσεις;
Το ΔΣ/ΕΑΑΣ,υποτίθεται ότι υπηρετεί και μάχεται για τα συμφέροντα των μελών, των εν ενεργεία συναδέλφων και των οικογενειών αυτών. Είναι δυνατόν να πετύχουμε το οτιδήποτε, από τους εκάστοτε κυβερνώντες με τέτοια μυαλά και τέτοιες εκδηλώσεις; Εκτός και περιμένουμε τη Χρυσή Αυγή να γίνει κυβέρνηση και να μας σώσει! Η σημερινή κυβέρνηση μας κατακρεούργησε τις συντάξεις παράνομα, και μας αγνοεί. Η αυριανή, που μπορεί να είναι από την κεντροαριστερά, θα μας εξαφανίσει… Δίνουμε την εντύπωση ότι είμαστε ξεκομμένοι από τη σημερινή κοινωνία και ότι ζούμε στο δικό μας κόσμο. Δεν καταλαβαίνουμε ότι έχουμε αποστρατευτεί, ότι έχουμε πολιτικές ταυτότητες και απεριόριστη δύναμη. Δείχνουμε ότι δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από τη στρατιωτική νοοτροπία, να δούμε πέρα από τη μάντρα του στρατοπέδου, μακριά στον ορίζοντα. Δείχνουμε ότι είμαστε αγκυλωμένοι στους «κομμουνιστοσυμμορίτες» της στρατιωτικής ιστορίας του αείμνηστου Κόκκορη. Έχουμε μεγάλη δύναμη, ανεκμετάλλευτη. Ασχολούμαστε όμως με το τίποτα, ξάπλα στους καναπέδες ή με αλλότρια.
Είναι καιρός νομίζω να προσπαθήσουμε να δούμε τη σημερινή εποχή, μέσα από τα μάτια των παιδιών μας και των εγγονιών μας. Κανέναν δεν πείθουμε με το να παίρνουμε τα πολυτελή πούλμαν και να ανηφορίζουμε της πλαγιές του Γράμμου και του Βίτσι, να αναμοχλεύουμε πάθη και μίση και στο τέλος να καταλύουμε στις ταβέρνες των γύρω περιοχών και να καλοτρώμε με τις πενιχρές μας συντάξεις. Ας αφήσουμε, εμείς τουλάχιστον, τα σκοτωμένα παλικάρια και των δυο πλευρών, να αναπαυθούν «εν ειρήνη» στις ευάερες και ευήλιες κορυφές του Γράμμου και του Βίτσι γιατί, ποιός ξέρει, ίσως να έχασαν τη ζωή τους άδικα, επειδή «τσακώθηκαν τα βουβάλια». Ο πόλεμος του 46-49 είναι πολύ καλός σήμερα για «ντοκιμαντέρ» για να μην ξεχνάμε, ότι και αυτός είναι ένα κομμάτι της περίεργης ιστορίας μας, αλλά μέχρι εκεί. Τίποτα περισσότερο, τίποτε λιγότερο.
Αν θέλει σώνει και καλά η ΕΑΑΣ να τιμά τους νεκρούς του Γράμμου και του Βίτσι, ας παρακολουθήσει και ας διδαχθεί από το μνημόσυνο που πραγματοποιεί η ΔΕΔ/ΓΕΣ κάθε χρόνο στο Καβούρι Αττικής, στη μνήμη των πεσόντων Λοκατζήδων, στους αγώνες του έθνους. Τιμούνται οι Λοκατζήδες, γιατί έπεσαν εκεί που ετάχθησαν. Τόσο απλά και ταπεινά, χωρίς μεγαλοστομίες και πολιτικά ιδεολογήματα. Το μνημόσυνο παρακολουθεί και τιμά η πολιτεία, αν και οι περισσότεροι Λοκατζήδες έπεσαν στο Γράμμο και στο Βίτσι! Ο Λεωνίδας με τους τριακόσιους έπεσαν στις Θερμοπύλες, γιατί τους πρόσταξε η πατρίδα τους, πήραν μια εντολή και την εκτέλεσαν, γιατί ήταν στρατιώτες και οι στρατιώτες μόνο πολεμούν. Τα υπόλοιπα είναι «αλλονών παπάδων ευαγγέλια».
Ο εμφύλιος του 46-49 πάντοτε θα καπηλεύεται από περιθωριακά στοιχεία, ακόμα και από την εκκλησία, για λόγους προσωπικών συμφερόντων. Η ΕΑΑΣ νομίζω, ότι δεν έχει κανένα λόγο να μπλέκεται σε τέτοιες καταστάσεις, γιατί μόνο καλό δεν της κάνουν. Είναι γνωστό ότι οι ημέρες που ζούμε σήμερα είναι πολύ δύσκολες για τους περισσότερους Έλληνες. Ας μην προκαλούμε με τέτοιου είδους εκδηλώσεις, γιατί ο κόσμος και εμείς έχουμε πιο σοβαρά προβλήματα. Αν η ΕΑΑΣ θελήσει να φανεί χρήσιμη στον κόσμο που εκπροσωπεί και στην κοινωνία γενικότερα, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες, όπως συμμετοχή ή οργάνωση εκδηλώσεων αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς.
Μη βιαστείτε σας παρακαλώ να με χαρακτηρίσετε κομμουνιστή, γιατί σας λέω απλά, ότι δεν είμαι. Είμαι και εγώ ένας απόστρατος αξιωματικός σαν όλους εσάς, με τρία μεγάλα παιδιά, στα οποία θέλω να πω ότι επιτέλους οι Έλληνες θα πρέπει να μονιάσουν και να στηριχτούν στις δυνάμεις τους, αν θέλουν να προκόψουν. Να πάψουμε επιτέλους να ερίζουμε για τους διάφορους κατά καιρούς προστάτες, γιατί είναι ιστορικά αποδεδειγμένο, ότι όλοι το συμφέρον τους κοιτάζουν.
Τέλος, θα ήθελα αγαπητέ πρόεδρε η επιστολή μου να αναγνωστεί καλοπροαίρετα, όπως καλοπροαίρετα και με πόνο ψυχής συντάχθηκε από εμένα και να δημοσιευτεί στο επόμενο φύλλο της εφημερίδας μας.
Γεώργιος Γαλανόπουλος, Ταξίαρχος ε. α.