Τώρα που το σήριαλ των αλλαγών στην ηγεσία των Γενικών Επιτελείων τελείωσε ώρα να ασχοληθούν οι Αρχηγοί με τα πραγματικά προβλήματα των στρατιωτικών. Κι ένα απ΄ αυτά είναι το μεγάλο κόστος των μετακινήσεων που είναι αναγκασμένοι να κάνουν για να πάνε και να φυγουν από την υπηρεσία τους. Περιττό να πούμε ότι δεν έχει ασχοληθεί κανείς! Το άρθρο που ακολουθεί είναι κατατοπιστικό.
Γράφει ο Χρήστος Κουτσογιαννόπουλος
Ταξίαρχος(εα)
ΜΑ .Διεθνείς Σχέσεις
PhD. Επιχειρησιακή Οργάνωση
Εδώ και αρκετό καιρό η χώρα μας βιώνει μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, που επηρεάζει αρνητικά τις περισσότερες κοινωνικές ομάδες και τον προϋπολογισμό τους. Η ανέχεια που μαστίζει όλο και περισσότερο τις ελληνικές οικογένειες δεν άφησε ανεπηρέαστο και τον ευρύτερο χώρο των στρατιωτικών. Οι πράξεις αλληλεγγύης μεταξύ των στρατιωτικών δεν είναι ικανές να λύσουν τα οικονομικά προβλήματα τα οποία είναι δυσβάστακτα και φαίνονται στις συζητήσεις που κάνουν μεταξύ τους και με άλλους. Το πρόβλημα μετακίνησης των στρατιωτικών για εκτέλεση υπηρεσίας είναι ένα από αυτά που επιβαρύνουν τον οικονομικό προϋπολογισμό τους και δυστυχώς λύση δεν έχει δοθεί παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν δοθεί στο παρελθόν από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας . Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (Δημόσιας Τάξης) έχει μεριμνήσει με τoν νόμο Ν.1481/1984 (ΦΕΚ Α΄ 152, «Οργανισμός Υπουργείου Δημόσιας Τάξης» όπως προστέθηκε με το άρθρο 10 του Ν.2018/1992 ΦΕΚ Α΄ 33, «Ρύθμιση θεμάτων αστυνομικού προσωπικού του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και άλλες διατάξεις )να εντάξει στον προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου πιστώσεις για έξοδα κίνησης προσωπικού, οι οποίες κατανέμονται και μεταφέρονται στους προϋπολογισμούς των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών και των ΚΤΕΛ αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, για την ελεύθερη κυκλοφορία του αστυνομικού και πυροσβεστικού προσωπικού, καθώς και των συνοριακών φυλάκων και ειδικών φρουρών με τα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία κατά τις μετακινήσεις τους για εκτέλεση υπηρεσίας.
Λαμβάνοντας υπ όψιν τα ανωτέρω ο Σύνδεσμος Υποστήριξης και Συνεργασίας Μελών Ενόπλων Δυνάμεων (ΣΥΣΜΕΔ) με το υπ αριθμό 78/2013 έγραφo του για μια ακόμη φορά ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας την ανάλογη εγγραφή πιστώσεων στον προϋπολογισμό του Υπουργείου για την ελεύθερη κυκλοφορία των Ελλήνων στρατιωτικών με τα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, κατά τη μετακίνησή τους για εκτέλεση υπηρεσίας, πλην όμως μέχρι και σήμερα αυτό δεν υλοποιήθηκε. Προκειμένου να ικανοποιηθεί το ανωτέρω αίτημά απαιτείται η ανάληψη της σχετικής πίστωσης εκ μέρους του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή με τις πιστώσεις που εγγράφονται για την ελεύθερη μετακίνηση των οπλιτών θητείας.
Πλέον του ανωτέρω υπάρχει και το θέμα της μείωσης των καταστάσεων επιβίβασης( πλην λιγοστών εξαιρέσεων) με απόφαση του 2012 του τότε Υπουργού Εθνικής Άμυνας σε μια κατάσταση επιβίβασης αντι για τρεις που δικαιούνταν στο παρελθόν .
H μείωση αυτή έχει επηρεάσει όλους και ειδικότερα του στρατιώτες. Ένας στρατιώτης που υπηρετεί για παράδειγμα στον Έβρο (Καβύλη, Κουφόβουνο, Λαγός, Ορεστιάδα, Διδυμότειχο ) και θέλει να μεταβεί στην Αθήνα και έχει μικρή άδεια έχει ως φθηνότερη επιλογή για να μετακινηθεί το χρονοβόρο τρένο. Το αεροπλάνο είναι απλώς απαγορευτικό. Υπενθυμίζεται για προβληματισμό ότι οι βουλευτές των νησιωτικών περιοχών και Βορείου Ελλάδος, δικαιούνται 52 αεροπορικά εισιτήρια ετησίως για τις μετακινήσεις τους.
Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μπορεί να πιέσει την κυβέρνηση η οποία εφαρμόζει τελευταία ελεγχόμενες δημοσιονομικά ελαφρύνσεις σε κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες που έχουν πληγεί βάναυσα από την οικονομική κρίση και να προχωρήσει στη εγγραφή της εν λόγω πίστωσης στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την ελεύθερη κυκλοφορία των Ελλήνων στρατιωτικών με τα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, κατά τη μετακίνησή τους για εκτέλεση υπηρεσίας και να αυξήσει τις καταστάσεις επιβίβασης προκειμένου να αρθεί το αίσθημα αδικίας που διακατέχει τους Έλληνες στρατιωτικούς έναντι των συναδέλφων τους που υπηρετούν στα Σώματα Ασφάλειας.
Διαβάστε ακόμη: