Η Ελλάδα εκτός όλων των άλλων επιπτώσεων που έχει από την μαζική είσοδο μεταναστών από τον φλεγόμενο περίγυρό της, αιμορραγεί σημαντικά προσπαθώντας να πετύχει το ακατόρθωτο. Να αναχαιτίσει μόνη της ένα διαρκώς διογκούμενο “ανθρώπινο” κύμα μέσα στο οποίο βρίσκονται και απελπισμένοι αλλά πιθανότατα και φανατικοί.
Η οικονομικά “αιμορραγία” είναι πλέον ακατάσχετη και για το Πολεμικό Ναυτικό. Και επιτέλους κάτι πρέπει να γίνει.
Σε μια από τις πολλές συσκέψεις που είχαν γίνει στο Μέγαρο Μαξίμου επί κυβερνήσεων Σαμαρά ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε παρουσιάσει τα τρομακτικά στοιχεία ανόδου των παράνομων μεταναστών που εισέρχονταν στην χώρα από τις θαλάσσιες διόδους του Αιγαίου. Μετά το σχετικό “σφράγισμα” του Έβρου, το Αιγαίο ήταν ο μόνος τρόπος για να περάσουν στην Ελλάδα οι μετανάστες . Ο τότε ΥΕΘΑ Δημητρης Αβραμόπουλος προσφέρθηκε να παραχωρήσει το ΠΝ πέντε κανονιοφόρους του για να συμμετάσχουν στις επιχειρήσεις εντοπισμού παράνομων μεταναστών. Προσοχή! Μόνο επιχειρήσεις εντοπισμού έλεγε η απόφαση.
Τα αποτελέσματα ήταν -όπως αναμενόταν- εντυπωσιακά. Οι περιπτώσεις έγκαιρου εντοπισμού σκαφών δουλεμπόρων αυξήθηκε κατά 40%! Όμως αυτή είναι η μια πλευρά του νομίσματος.
Οι εντολές που είχαν τα πληρώματα των πλοίων του Στόλου μας γρήγορα παραβιάστηκαν από την πραγματικότητα. Το Λιμενικό Σώμα δεν διαθέτει εκ των πραγμάτων τον απαραίτητο αριθμό μέσων που θα του επέτρεπαν να επεμβαίνει γρήγορα και αποτελεσματικά για να ολοκληρώνει τις επιχειρήσεις αποτροπής. Που είναι δική του ευθύνη. Γι΄ αυτό και τα πληρώματα των κανονιοφόρων ζουν την εξής πραγματικότητα:
• Πολλοί από τους μετανάτες που εντοπίζουν κατορθώνουν σχετικά εύκολα να αποβιβαστούν στην ακτή κάποιου ακριτικού νησιού. Σε πολλές περιπτώσεις ο έγκαιρος εντοπισμός πάει στράφι. Οι ίδιοι δεν έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν σε αποτροπή και η αδυναμία του Λιμενικού να ανταποκριθεί έγκαιρα -όχι από αδιαφορία αλλά από δεδομένη έλλειψη μέσων- επιτρέπει στους δουλέμπορους να κάνουν την δουλειά τους.
•Υπάρχουν όμως και πάρα πολλές περιπτώσεις οι οποίες μέρα με την μέρα αυξάνονται , στις οποίες οι δουλέμποροι υποχρεώνουν το ΠΝ και τα πληρώματά του να εμπλακούν. Πως; Επιβιβάζουν τους μετανάστες σε λαστιχένιες βάρκες , τους φοράνε σωσίβια και τους παρακολουθούν από κοντά με ταχύπλοα. Μόλις η λαστιχένια βάρκα εντοπιστεί οι δασκαλεμένοι μετανάστες την σκίζουν και βρίσκονται στη θάλασσα. Τα πληρώματα των κανονιοφόρων εμπλέκονται εκ των πραγμάτων σε αποστολή διάσωσης περισυνελλέγουν τους μετανάστες -ναυαγούς και τους μεταφέρουν σε κάποιο νησί!
Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο! Οι μετανάστες βρίσκονται σε ελληνικό έδαφος και το ΠΝ πληρώνει κάθε μέρα τεράστια ποσά για καύσιμα φθορές των πλοίων του σε μια επιχείρηση χωρίς αντίκρυσμα!
Προφανώς πρέπει να υπάρξει επανασχεδιασμός της όλης επιχείρησης. Και βέβαια όλα αυτά πρέπει να τεθούν με ένταση στους ευρωπαίους που ενοχλήθηκαν πάρα πολύ από τις δηλώσεις Πανούση σύμφωνα με τις οποίες πιθανόν μια λύση θα είναι να αφήνουμε τους μετανάστες να ταξιδεύουν σε χώρα της επιλογής του. Και …τρόμαξαν δήθεν από τις δηλώσεις Κοτζιά που είπε ότι αν καταρρεύσουμε οικονομικά όλοι αυτοί οι μετανάστες θα βρεθούν στην καρδιά της Ευρώπης. Ας τους τα πούμε λοιπόν όσο πιο ωμά γίνεται και να τους καλοσωρίσουμε στην σκληρή πραγματικότητα. Η οποία δεν αλλάζει ούτε με λόγια ,ούτε με μερικά ευρώ που πληρώνουν για τα …σάντουϊτς των μεταναστών που εισέρχονται στην Ελλάδα.
Ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος θα πρέπει να εξετάσει το ζήτημα της συμμετοχής του ΠΝ στην όλη επιχείρηση. Και για να είναι αποτελεσματική η συμμετοχή του και για να βρεθεί τρόπος κάποιος να καλύψει οικονομικά το ΠΝ που δεν αντέχει άλλο να σηκώνει και αυτό το οικονομικό βάρος.
Διαβάστε ακόμη:
Οι τζιχαντιστές στο Βερολίνο και οι αλήθειες του Κοτζιά που οι Ευρωπαίοι δεν θέλουν να ακούσουν
Ένας Ταξίαρχος άλλαξε την μεταναστευτική πολιτική της χώρας! Δηλώσεις Πανούση