Υποτίθεται ότι οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί των κομμάτων που συναντήθηκαν χθες θα αναζητούσαν και διέξοδο στο τραγικό αδιέξοδο για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Τραγικό για τους εργαζόμενους,αλλά και για όλους εμάς τους Έλληνες φορολογούμενους,που τα ΄χουμε πληρώσει “χρυσάφι”!
Το πιο παράδοξο που έχει σχέση και με τα γενικότερα σχέδια περί “αποκρατικοποιήσεων” και “ιδιωτικοποιήσεων”; Ότι τα πληρώσαμε “χρυσάφι” από την εποχή ακόμη που ο κ.Σημίτης δρομολόγησε την “ιδιωτικοποίησή” τους. Τότε που τα πήραν για “ένα κομμάτι ψωμί” οι Γερμανοί,στους οποίους δώσαμε 2,5 δις για τέσσερα υποβρύχια κι έχουμε πάρει ένα!
Λύση δεν βρέθηκε βέβαια. Πως να βρεθεί; Κανείς δεν φαίνεται να έχει την αποφασιστικότητα να δει την πραγματικότητα. Και ο ένας από τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς ο κ.Βενιζέλος, είναι ο “εμπνευστής” και “εκτελεστής” της τελευταίας συμφωνίας για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά,που έφεραν στον Σκαραμαγκά τον Ισκαντάρ Σάφα.
Θυμίζουμε ότι ο κ.Βενιζέλος θριαμβολογούσε τότε για τη “σωτήρια λύση” και αντιμετώπιζε σχεδόν απαξιωτικά όποιον “τολμούσε” να αμφισβητήσει την λύση του. Άσχετα αν ακόμη και στενοί του συνεργάτες έλεγαν ότι “θα τη βρούμε μπροστά μας αυτή τη συμφωνία”. Και τώρα τη βρίσκουν.
Οι εργαζόμενοι δεν “σώθηκαν”. Αντιθέτως δουλεύουν μια μέρα την εβδομάδα και οικονομικά έχουν εξαθλιωθεί.
Υποβρύχια δεν παραλάβαμε και είναι άγνωστο αν και πότε θα τα παραλάβουμε.
Για τα δύο επιπλέον που μας “φόρτωσε” η συμφωνία του Βενιζέλου,φυσικά δεν γίνεται λόγος.
Διαβάζουμε και ακούμε πολλά για ευθύνες του δημοσίου που πάγωσε τις πληρωμές προς τα ναυπηγεία ,γιατί πολύ απλά δεν προχωράει τίποτα όχι για τα δύο νέα υποβρύχια αλλά ούτε καν για την ολοκλήρωση των τριών από τη πρώτη σύμβαση.
Για να μην μασάμε τα λόγια μας: η κοροϊδία πρέπει να έχει ένα τέλος! Έχουν πληρώσει οι Έλληνες φορολογούμενοι “τρελά” λεφτά και αποτέλεσμα δεν έχουν δει. Δικαιολογημένα υπάρχει τεράστια καχυποψία προς τους ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά και τους Γερμανούς. Ναι κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα πάρουν τα χρήματα χωρίς να ολοκληρώσουν τα υποβρύχια. Και δεν κατανοούμε γιατί πρέπει να δοθούν χωρίς η άλλη πλευρά να παρουσιάσει εξέλιξη έργου.
Γιατί “πατάνε” στη συμφωνία Βενιζέλου η οποία προέβλεπε πληρωμές χωρίς να υπάρχει σύνδεση έργου, θα πουν οι υποστηρικτές των Ναυπηγείων. Και αυτό κάποια στιγμή θα πρέπει να εξηγηθεί ,γιατί έγινε. Γιατί σ΄ όλες τις ανάλογες συμβάσεις σ΄όλο το κόσμο αλλά και στην Ελλάδα, ΠΑΝΤΑ οι πληρωμές συνδέονταν με την εξέλιξη έργου.
Αυτό δεν αναιρεί το τεράστιο και δικαιολογημένο έλλειμμα εμπιστοσύνης που έχει το ΠΝ αλλά και η ηγεσία του ΥΕΘΑ . Ας βάλουν λοιπόν “νερό στο κρασί” τους η ιδιοκτησία των Ναυπηγείων και οι Γερμανοί, ας βρουν λύση στις διαφωνίες τους και ας αρχίσουν να δουλεύουν τα υποβρύχια.
Τα χρήματα θα τα πάρουν. Τόσα και τόσα έχουν πάρει και πάντα στην ώρα τους. Είμασταν …καλοπληρωτές. Γι΄ αυτό προκόψαμε.