Τρία αεροπλάνα από τον στόλο του… «διαστήματος» έφθασαν στην βάση της RAF στο Fairford από τις Αζόρες, τον πρώτο σταθμό της δεύτερης ανάπτυξης βομβαρδιστικών του τύπου στην Ευρώπη σε διάστημα έξι μηνών. Στο πλαίσιο της ευρύτερης ανάπτυξης στρατηγικών βομβαρδιστικών για την άσκηση ‘DEFENDER-Europe 20’, τα αεροσκάφη θα πετάξουν από διάφορες βάσεις στην ζώνη ευθύνης της EUCOM για εκπαίδευση και εξοικείωση των πληρωμάτων τους με το ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων.
Τα Β-2 των 509th και 131st Bomb Wings αναχαιτίστηκαν ενώ προσέγγιζαν το Fairford από ζεύγος F-15C Eagle της 493ης Μοίρας Μαχητικών της USAFE. Το πρώτο βομβαρδιστικό που προσγειώθηκε στην βρετανική βάση την 12η Μαρτίου ήταν το ‘Spirit of New York’ (s/n 82-1068) με χαρακτηριστικό κλήσης ‘MISTY 11’. Το απόγευμα έφθασαν τα ‘Spirit of Washington’ (s/n 88-0332) και ‘Spirit of Ohio’ (s/n 82-1070) αναφέροντας στον Πύργο Ελέγχου ως ‘MISTY 12’ και ‘MISTY 13’ αντίστοιχα.
Αν και ο καιρός στην περιοχή του αεροδρομίου ήταν καλός, το ανεμόμετρο έδειχνε άνεμο 22 κόμβων με ριπές 31 kts, όπως δείχνει η συνεχής κίνηση των συνδυασμένων πηδαλίων ανόδου-καθόδου/κλίσεως (elevons) στο χείλος εκφυγής των Β-2 στο βίντεο που ακολουθεί. Επειδή το αεροσκάφος δεν διαθέτει κλασσικές επιφάνειες ελέγχου, ο έλεγχος κατακόρυφου άξονα/εκτροπής γίνεται με χρήση split rudders/elevons ενώ της πρόνευσης και του διατοιχισμού (περιστροφή) με τα μέσα και εσώτερα elevons. Το δε σύστημα GLAS (Gust Load Alleviation System) επιτρέπει στο Β-2 πιο ομαλή πτήση σε συνθήκες αναταράξεων, ιδίως σε χαμηλό ύψος, περιορίζοντας έτσι την δομική καταπόνηση καθώς το αεροσκάφος σχεδιάστηκε πρωτίστως για πτήση σε μεγάλο υψόμετρο.
Παρά τις τρείς και πλέον δεκαετίες που πέρασαν από την πρώτη του πτήση, το Β-2 εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με το εξωγήινο σχήμα του. Στην θέα του οι plane spotters ξεχνούν τους τρόπους τους και στριμώχνονται για να πετύχουν το τέλειο κάδρο στις φωτογραφίες τους. Δείτε την άφιξη των «Πνευμάτων» στον Διάδρομο 27 του Fairford και θα καταλάβετε γιατί.
Πηγή: P