Συγκινεί ένας απόστρατος κατά την τελευταία πτήση στην τελετή απόσυρσης των θρυλικών Corsair.
Την τελευταία απογείωση ανέλαβε ένας απόστρατος ζωντανός θρύλος των αιθέρων, ο Υποπτέραρχος (Ι) ε.α. Νίκος Βαλσαμής, ένας βετεράνος που έχει διανύσει άπειρα μίλια με τα Α-7Η και την 115η Πτέρυγα Μάχης της Σούδας. Η πτήση ήταν και η τελευταία σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η Ελληνική Αεροπορία ήταν η μόνη δύναμη που συνέχιζε να χρησιμοποιεί τα Corsair Α-7Η μέχρι σήμερα.
Η τελετή απόσυρσης των ιστορικών πλέον αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε στην 116 ΠΜ στον Άραξο.
Ο Νίκος Βαλσαμής τήρησε με πίστη και μεταλαμπάδευσε στους υφιστάμενούς του το δόγμα: Πέτα Χαμηλά, Χτύπα Σκληρά! Την κρίσιμη περίοδο για τα ελληνοτουρκικά των ετών 1988-1989, σε μια περίοδο που οι “Κουρσάροι” βρίσκονταν σε κατάσταση ετοιμότητας να πλήξουν ανά πάσα στιγμή την Τουρκία, ήταν ένα από τα στρατηγικά εργαλεία των Ενόπλων Δυνάμεων λόγω της αυτονομίας τους και των δυνατοτήτων τους να μεταφέρουν έναν τεράστιο όγκο πυρός. Για όσους είχαν την τύχη να τα υπηρετήσουν, να τα πετάξουν, είναι δύσκολο να αποχαιρετήσεις ένα τέτοιο “πιστό αεροσκάφος”.
Ο βετεράνος πιλότος που συγκίνησε όλους κατά την ιστορική τελευταία πτήση του Corsair, για 40 περίπου λεπτά, είχε την τιμή και την ευκαιρία να πετάξει για τελευταία φορά τον Κουρσάρο των Αιθέρων.
Το ίδιο υποστηρίζει και ο κ. Βαλσάμης: «Το Α-7 ήταν ένα αεροσκάφος που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του. Ο μεγάλος αριθμός οπλικού φορτίου που μπορούσε να μεταφέρει, η ακρίβεια με την οποία μπορούσε να χτυπήσει τους στόχους, η ασφάλεια με την οποία μπορούσε να πετάξει ο χειριστής, η δυνατότητά του να πετάει σε χαμηλά ύψη αποφεύγοντας τα εχθρικά ραντάρ, ήταν τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίζει. Τα στοιχεία αυτά δεν αναπληρώνονται. Μπορεί τα σύγχρονα αεροσκάφη να είναι ανώτερα τεχνολογικά, όμως η δύναμη πυρός είναι μικρότερη».
Στην τελευταία πτήση του Corsair, για 40 περίπου λεπτά, είχε την τιμή και την ευκαιρία να πετάξει για τελευταία φορά τον Κουρσάρο των Αιθέρων
Σε δημοσίευμα του Best, οι φωτογραφίες του κ. Βαλσάμη ακολουθούν όλη την διαδικασία προετοιμασίας, τροχοδρόμησης και απογείωσης…μιας διαδικασίας που προκάλεσε έντονη συγκίνηση, όπως εξομολογήθηκε ο απόστρατος αεροπόρος. «Το συναίσθημα είναι ανεπανάληπτο, το περίμενα πολύ καιρό, ήξερα ότι θα γίνει και νοιώθω βαθιά συγκίνηση τώρα που πραγματοποιήθηκε. Το πιο σημαντικό είναι πως σε αυτά τα 40 λεπτά πτήσης, πέρασαν από μπροστά μου στιγμές από τα 19 συνολικά χρόνια που πετούσα με τα A-7 Corsair, πραγματικά ένα υπέροχο συναίσθημα», λέει χαρακτηριστικά.
Ο κ. Βαλσάμης είχε τη χαρά να πετάξει έχοντας θεατή τον εγγονό του που βρέθηκε στον Άραξο για να θαυμάσει τον παππού του σε δράση!
Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα του Best, ο Υποπτέραρχος (Ι) Νίκος Βαλσαμής τελείωσε την Σχολή Ικάρων το 1975 και το πρώτο αεροσκάφος στο οποίο τοποθετήθηκε ήταν το F-84F Thunderstreak. To 1976, ένα μόλις χρόνο αργότερα, επιλέχθηκε για να εκπαιδευτεί στο υπερσύγχρονο – τότε – βομβαρδιστικό A-7H, οπότε από τη 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας βρέθηκε στην 115 Πτέρυγα Μάχης στα Χανιά, η οποία είχε επιλεγεί ως η έδρα των Κουρσάρων με δύο Μοίρες αεροσκαφών, την 340 ΜΒ και την 345 ΜΒ… «Παρέμεινα στη Σούδα για 16 ολόκληρα χρόνια, πετώντας το A-7, από την πρώτη μέρα που έφτασα στη Κρήτη έως και την ανάληψη της διοίκησης της 340 Μοίρας Βομβαρδισμού», σημειώνει ο αεροπόρος!
Ακολούθησαν διάφορες επιτελικές θέσεις, ενώ αντάμωσε ξανά με τον αγαπημένο του Κουρσάρο το 1995, ως Διευθυντής Επιχειρήσεων Εκπαίδευσης στην 116 Πτέρυγα Μάχης του Αράξου, όπου βρισκόταν σε εξέλιξη η παραλαβή και ένταξη των βομβαρδιστικών A-7E/TA-7C τα οποία παρελήφθησαν συνολικά από τα αποθέματα του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, συμπληρώνοντας την δύναμη κρούσης της ΠΑ με 68 συνολικά αεροσκάφη!
Δείτε το βίντεο της στερνής απογείωσης:
ΠΗΓΗ : defenceline.gr