Η αποπομπή της Τουρκίας από το πρόγραμμα συμπαραγωγής των μαχητικών F-35, που επισημοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες, αναγκάζει την Τουρκία να προβεί σε ανορθόδοξες λύσεις ενίσχυσης της εγχώριας αεροπορικής βιομηχανίας.
Όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής της «Καθημερινής» στην Τουρκία, Μανώλης Κωστίδης, σε τουλάχιστον δυο μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδες, εμφανίστηκε την Κυριακή ολοσέλιδη διαφήμιση – αγγελία, με την οποία ζητούνται Τούρκοι μηχανικοί για να συνδράμουν στην κατασκευή του τουρκικού μαχητικού.
Η αγγελία είναι αυτή:
Ο αγώνας δρόμου της Τουρκίας για την κατασκευή του δικού της μαχητικού μπήκες σε νέα φάση μετά την αποπομπή από το πρόγραμμα των F-35, που κατά τα φαινόμενα «πόνεσε» την Τουρκία. Και όχι αδίκως, αφού υπολόγιζε πως θα αποκτήσει 100 stealth μαχητικά αμερικανικής τεχνολογίας. Έτσι δημιουργείται τεράστια «τρύπα» στο εξοπλιστικό της πρόγραμμα, που καλείται να καλύψει κατεπειγόντως.
Φυσικά – αναφέρει η «Καθημερνή» – για τη σχεδίαση και κατασκευή ενός σύγχρονου, και μάλιστα stealth, μαχητικού τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Απαιτείται το κατάλληλο λογισμικό και ηλεκτρονικά συστήματα, και τελευταίο και ίσως πιο σημαντικό, οι κατάλληλοι κινητήρες για τους οποίους απαιτούνται πολλά χρόνια, τουλάχιστον 10 με 15, έρευνας και ανάπτυξης ώστε να κατασκευαστεί.
Γι αυτό τον λόγο η Τουρκία είχε εναποθέσει τις ελπίδες της για κινητήρες του εγχώριου μαχητικού της στην εταιρεία – κολοσσό Rolls Royce, όμως και μ’ αυτήν μια κατ’ αρχήν συμφωνία έμεινε στα χαρτιά, καθώς – όπως σας ενημέρωσε το OnAlert από τον περασμένο Φεβρουάριο – οι επαφές «πάγωσαν» λόγω αβεβαιότητας για τη μεταφορά τεχνογνωσίας.
Υπενθυμίζεται πως στελέχη της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας είχαν υπολογίσει το κόστος του τουρκικού stealth μαχητικού TF-X, που θα αντικαταστήσει το πρόγραμμα των F-35, σε 100 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα….
Πηγή: Με πληροφορίες από kathimerini.gr