Ενα τροχαίο με θύμα μέλος της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας ASELSAN ξαναφέρνει στην επικαιρότητα περίεργες αυτοκτονίες -δολοφονίες στην τουρκική αυτή βιομηχανία αιχμής όσον αφορά τα αμυντικά ηλεκτρονικά – και όχι μόνο.
Συγκεκριμένα κατά τον τουρκικό τύπο σε τροχαίο ατύχημα στην Αγκυρα σκοτώθηκε ο Χακάν Οκσούζ που εργαζόταν ως μηχανικός στις εγκαταστάσεις της ΑSELSAN στην περιοχή Ακγιουρτ .
Στην ASELSAN που έρχεται στην επικαιρότητα λόγω ύποπτων θανάτων μεταξύ 2006 -2007 υπήρξε ισχυρισμός πως είχαν αυτοκτονήσει 4 μηχανικοί της και είχε ξεκινήσει ανάκριση για το θέμα.
Το 2006, ο Χουσεΐν Μπασμπιλέν, μηχανικός της Aselsan που εργαζόταν σε απόρρητο πρόγραμμα της εταιρείας για τα F-16, βρέθηκε νεκρός στο αυτοκίνητό του. Η απόφαση του δικαστηρίου εκείνη τη χρονιά ήταν ότι επρόκειτο για αυτοκτονία.
Όμως, το δικαστήριο πρόσφατα άνοιξε ξανά τον φάκελλο, στα πλαίσια ερευνών για την «Εργκενεκόν». Η δικαιοσύνη διόρισε ειδικό πραγματογνώμονα του οποίου η έκθεση σύμφωνα με την εφημερίδα Χουρριέτ αποδεικνύει ότι δεν αυτοκτόνησε αλλά έπεσε θύμα εγκληματικής ενέργειας.
Ο δικαστή, ο Χ. Μπασμπιλέν εκτίμησε ότι δεν ήταν μόνος του στο αυτοκίνητο την στιγμή του θανάτου, με βάση τα αποδεικτικά στοιχεία που είχαν βρεθεί και παλαιότερα. Σε αυτό βρέθηκαν τα δαχτυλικά αποτυπώματα και άλλων ατόμων.
Ο νεκρός είχε βρεθεί με κομμένο λαιμό και καρπούς, σε στάση εντός του οχήματος που δείχνει ότι προσπαθούσε να βγει από αυτό, αλλά δεν πρόλαβε γιατί υπέκυψε από τα τραύματα που υπέστη. Ο Χ. Μπασμπιλέν εργαζόταν σε προγράμματα τυφεκίων ελεύθερων σκοπευτών κανών αρμάτων και σε πρόγραμμα σχετικό με τα αεροσκάφη F-16.==O Θάνατος του στην αρχή αποδόθηκε σε αυτοκτονία , όμως στα πλαίσια της έρευνας σχετικά με την υπόθεση » Εργκενεκόν», τουρκικό δικαστήριο.
Τον θάνατο του Başbilen ακολούθησαν άλλοι δύο θάνατοι μηχανικών της Aselsan του Halim Ünal ο οποίος πυροβολήθηκε στο κεφάλι στις 17 Ιανουαρίου του 2007 και του Evrim Yançeken ο οποίος αυτοκτόνησε «πέφτοντας» απο το μπαλκόνι του 6ου ορόφου στο διαμέρισμά του, 9 ημέρες αργότερα.Σύμφωνα με την εφημερίδα Χουριέτ και οι τρείς μηχανικοί εργάζονταν σε πρόγραμμα για τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα του συστήματος IFF των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών.
Το 2011 με βάση νέα έγγραφα που βγήκαν από το αρχηγείο του στόλου στο Γκιόλτζουκ στα πλαίσια της έρευνας για την στρατιωτική κατασκοπία ότι στην νεκροψία για τον Χουσείν Μπασμπιλέν που βρέθηκε νεκρός το 2006, λείπει η υπογραφή του δικαστή.
Με βάση δικαστικές πηγές η νεκροψία ετοιμάστηκε από επιτροπή έξι ατόμων χωρίς την έγκριση του δικαστή. Οι 6 γιατρoί που υπέγραψαν την νεκροψία,κλήθηκαν να κληθούνε να καταθέσουν.
Τα έγγραφα
Σύμφωνα με παλιότερο δημοσίευμα της εφημερίδας Ταράφ σχετικά με την ASELSAN έγγραφα κατασχέθηκαν στα πλαίσια της υπόθεσης στρατιωτικής κατασκοπίας και στάλθηκαν από τον εισαγγελέα Φικρέτ Σετσέν προς την εισαγγελία της Άγκυρας που ερευνά τις αυτοκτονίες. Είχε ειπωθεί πέρυσι πως στα έγγραφα περιλαμβάνεται συνομιλία που θα φωτίσει αυτές τις περιπτώσεις και πως σε αυτή η συνομιλία είναι ανάμεσα σε δύο άτομα, ένας εκ των οποίων είναι στρατιωτικός.
Ανάμεσα στα έγγραφα που κατασχέθηκαν στην υπόθεση στρατιωτικής κατασκοπίας είναι και ένας φάκελος για την ASELSAN καθώς και μια εξωτερική μνήμη για υπολογιστή στην οποία εμπεριέχεται σημείωμα που γράφει:¨Πρέπει να εστιάσουμε στην ASELSAN και στη SAGEM, υπάρχουν κάποιοι που βγάζουν προβλήματα. Πρέπει να βρεθεί η πηγή των προβλημάτων και να γίνουν τα δέοντα¨.