Επιμέλεια Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ
Στην Ιταλία θα γίνεται από το 2018 η βαριά συντήρηση της ατράκτου και στην Τουρκία η βαριά συντήρηση των κινητήρων ( F-135 της Pratt & Whitney) των νέων μαχητικών αεροσκαφών F-35, ανακοίνωσε το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας. Πρόκειται συγκεκριμένα για ανάθεση στην Ευρώπη – τις δυο προαναφερθείσες χώρες – της συντήρησης, επισκευής και επιθεώρησης (MRO) ατράκτων και κινητήρων των F-35 Lightning II Joint Strike Fighter της Λόκχηντ Μάρτιν.
Ο διαχειριστής του προγράμματος από πλευράς του Πενταγώνου Πτέραρχος Chris Bogdan της USAF, σε δηλώσεις του είπε ότι οι εν λόγω αποφάσεις ελήφθησαν μετά από συζητήσεις και αξιολογήσεις που κράτησαν επί μήνες. Ο ίδιος είπε πως σε περίπτωση που απαιτηθεί και η Βρετανία θα εξασφαλίζει εφεδρική, συμπληρωματική συντήρηση στα F-35 από το έργο της Ιταλίας. Οι δε Νορβηγία και Ολλανδία θα προβαίνουν σε συντήρηση επιπρόσθετων κινητήρων. Η Ιταλία αναμένεται να προμηθευτεί 90 F-35 και η Τουρκία 100, αρχίζοντας από 2 τεμάχια.
Η λογική που ίσχυσε για αυτές τις αποφάσεις ήταν η περιφερειακή διάσταση-διασπορά.
Να σημειωθεί ότι η Lockheed Martin και η Alenia Aermacchi το 2013 συνεργάστηκε για τη δημιουργία ενός εργοστασίου για το F-35 στο Cameri, την Αεροπορική Βάση της Νοβάρα, στην βορειοδυτική Ιταλία.
Επίσης , όπως ήδη έχει γράψει το OnAlert πέρυσι άνοιξε στην Τουρκία ένα εργοστάσιο για ανταλλακτικά και ηλεκτρικά εξαρτήματα των κινητήρων F-135 – έτσι οι επιλογές για τις ευρωπαϊκές δεν ήταν έκπληξη. Το εργοστάσιο στην Τουρκία ανήκει κατά 51% σε αυτή και το 49% σε θυγατρική της United Technologies P & W, βρίσκεται δε στην Σμύρνη στην ελεύθερη ζώνη εμπορίου.
Πέραν αυτής της κατανομής έργου συντήρησης εκτιμάται ότι σταδιακά και σε βάθος ετών και άλλα κέντρα συντήρησης θα διαμορφωθούν παγκοσμίως.
Το Πεντάγωνο δεν έχει ακόμη αναθέσει αντίστοιχο έργο για την Ασία, αλλά η Ιαπωνία και η Αυστραλία είναι γνωστοί υποψήφιοι για τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις του Ειρηνικού. Και οι δύο χώρες έχουν σχετικά σχέδια.
Διαβάστε ακόμη: