Προβλήματα για το τουρκικό μη επανδρωμένο ΑΝΚΑ

Του Λ.ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗ

Σε ένα με δυο μήνες θα υπογραφεί η συμφωνία με την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία  (TAI TUSAŞ) για την παραγωγή του κατασκοπευτικού »Μη Επανδρωμένου Αεροχήματος» AΝΚΑ που σχεδιάστηκε εξ’ ολοκλήρου στην Τουρκία ανακοίνωσε ο υφυπουργός Αμυντικής Βιομηχανίας,  Murad Bayar, παραδεχόμενος έτσι ουσιαστικά τα προβλήματα που ανέκυψαν κατά την ανάπτυξη και τις δοκιμές του τουρκικού UAV.

Eπιβεβαιωτικό των προβλημάτων που ανέκυψαν είναι και το ότι ο κ.  Bayar σημείωσε επίσης ότι θέλουν να βελτιώσουν περαιτέρω κάποια χαρακτηριστικά του Anka…

Ο υφυπουργός υπενθύμισε  πως τον προηγούμενο μήνα ολοκληρώθηκαν οι τελευταίες δοκιμές του Συστήματος.Οι δοκιμές αυτές περιλάμβαναν τουλάχιστον 18ωρη πτήση και νυχτερινές από-προσγειώσεις, τις οποίες, όπως μετέδωσε η τουρκική TV, ολοκλήρωσε με επιτυχία το Anka.Η  μετέπειτα διαδικασία είναι η μαζική παραγωγή του μη επανδρωμένου αεροχήματος.«Πιστεύω ότι θα υπογράψουμε συμφωνία με την TAI μέσα στους επόμενους ένα με δυο μήνες. Πρόκειται για αεροσκάφη μαζικής παραγωγής. Θα είναι ελαφρώς πιο προηγμένης σχεδίασης και εκδοχής από τα αεροσκάφη της φάσης σχεδιασμού και ανάπτυξης. Σκεφτόμαστε να βελτιώσουμε περαιτέρω κάποια χαρακτηριστικά, στις σημερινές συνθήκες το αεροσκάφος Anka είναι ένα πιο ώριμο και πετυχημένο μη επανδρωμένο αερόχημα», ειπε ο κ  Murad Bayar, παραδεχόμενος έτσι, όπως προαναφέραμε τα πολλά αρχικά προβλήματα.

Τα προβλήματα έχουν επιφέρει καθυστέρηση ενός και πλέον έτους. 

Πέρυσι το φθινόπωρο ένα  μη επανδρωμένο αεροσκάφος ANKA που έκανε δοκιμές  έπεσε και κατεστράφη  .
Η  τουρκική εφημερίδα Zaman αποκάλυψε τότε πως το ΑΝΚΑ σε όλα τα τεστ δεν κατάφερε να υψωθεί περισσότερο από τα 20.000 πόδια ενώ οι συμβατικές υποχρεώσεις της Τουρκικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (TAI) προέβλεπαν πως το ΑΝΚΑ θα φτάνει τα 30.000 πόδια.Οι υπεύθυνοι της ΤΑΙ αναφέρουν πως το πρόβλημα είναι σχετικά με το βάρος στις κάμερες που έχουν τοποθετηθεί. Το βάρος τους φτάνει τα 120 κιλά και η δύναμη των μηχανών του αεροσκάφους δεν ήταν αρκετή για να υψώσει περισσότερο το αεροσκάφος.
Η ASELSAN, η τουρκική εταιρεία παραγωγής στρατιωτικών υλικών πάντως υποστηρίζει πως δεν υπήρξε καμία αναφορά σχετικά με τις κάμερες και τονίζουν πως και τα ισραηλινής κατασκευής  HERON έχουν κάμερες με το ίδιο βάρος, και υποστηρίζει πως το πρόβλημα είναι στις μηχανές του αεροσκάφους. Προφανώς ακόμα δεν έχουν ενσωματωθεί οι αλλαγές – διορθώσεις και ο κ. Bayar μιλά βια »περαιτέρω βελτιώσεις».