Η Κύπρος αντιμετωπίζει μια νέα μορφή τουρκικής προκλητικότητας τους δύο τελευταίους μήνες, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες τουρκικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, εισβάλλουν στο FIR Λευκωσίας, προκαλώντας προβλήματα σε πτήσεις και κατ’επέκταση θέτοντας σε κίνδυνο την διεθνή αεροπλοΐα.
Παρά το γεγονός ότι η τουριστική περίοδος βρισκόταν στο απόγειό της, η Τουρκία «ανέπτυσσε» τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, την ίδια στιγμή που η παραβατική αυτή συμπεριφορά ανεβάζει «τους τόνους» σε περιοχή της κυπριακής ΑΟΖ.
Ζήτημα ασφαλείας η παράβαση του FIR
Το πρόβλημα, όπως αναφέρει ο «Φιλελεύθερος Κύπρου» ήταν ιδιαίτερα έντονο τους τελευταίους δύο μήνες, όταν και αυξήθηκε τόσο η συχνότητα πτήσεων, όσο και η διάρκεια παραμονής των τουρκικών drones στην περιοχή.
Καθόλου τυχαία, οι πτήσεις των drones γίνονται στην ίδια περιοχή όπου βρίσκεται ο «Πορθητής», το τουρκικό γεωτρύπανο που βρίσκεται σε απόσταση μερικών ναυτικών μιλίων από την Πάφο, εντός της κυπριακής ΑΟΖ, αλλά και τουρκικά πολεμικά πλοία.
Πιο συγκεκριμένα, οι «εισβολές» των τουρκικών drones TB-2 γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, με τα χαρακτηριστικά TCB 807, TCB808, TCB809 και TCB810, σε σταθερό υψόμετρο και συγκεκριμένα στις 23.000 πόδια.
Ωστόσο, στο υψόμετρο αυτό τα τουρκικά drones προκαλούν σοβαρά προβλήματα ασφαλείας στα αεροπλάνα που πετούν και είτε κατευθύνονται για προσγείωση προς το αεροδρόμιο Πάφου είτε απογειώνονται από το ίδιο αεροδρόμιο για ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Τα αεροπλάνα που πραγματοποιούν υπερπτήσεις, διέρχονται σε υψόμετρο άνω των 33.000 ποδών και δεν παρενοχλούνται από τα τουρκικά UAV.
Ο τρόπος αντιμετώπισης της Λυεκωσίας
Τα αεροπλάνα που κατευθύνονται για προσγείωση στην Πάφο όμως, ξεκινούν από νωρίτερα την διαδικασία μείωσης υψομέτρου πτήσης και στην περιοχή που πετούν τα τουρκικά UAV, βρίσκονται περίπου στο ίδιο υψόμετρο, δηλαδή μεταξύ 20.000 και 25.000 ποδών.
Οι συνθήκες σύγκρουσης προκύπτει επίσης από το γεγονός ότι δεν υπάρχει επικοινωνία ανάμεσα στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας του Fir Λευκωσίας και τους επίγειους σταθμούς στην Τουρκία, οι οποίοι χειρίζονται τα drones.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, όταν εντοπίζεται τουρκικό drone στην περιοχή, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας επικοινωνούν με τα αεροσκάφη και δίνουν νέες πληροφορίες κατεύθυνσης για λόγους ασφάλειας, για να μην προκύψει ζήτημα ασφαλείας και στο χειρότερο σενάριο σύγκρουση με κάποιο τουρκικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα.
Είναι αναμενόμενο ότι η Κυπριακή Δημοκρατία θα θέσει την παράβαση του FIR Λευκωσίας επί τάπητος, ως ζήτημα ασφάλειας πτήσεων, στον Eurocontrol.
Πηγή: Philenews