«Γιατί καταρρίψαμε το ελικόπτερο της Συρίας» – Οι «μπλεγμένοι» τουρκικοί ισχυρισμοί

Του Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗ

Σε δύο άξονες- πέραν του ισχυρισμού περί παραβίασης των συνόρων–  κινείται η τουρκική γραμμή προκειμένου να »δικαιολογήσει’‘ η Άγκυρα την κατάρριψη του στρατιωτικού ελικοπτέρου στην δυτική κοινή γνώμη καθώς πολλοί πιστεύουν ότι το έκανε για να ανάψει και άλλη φωτιά στην περιοχή, γενικεύοντας την κρίση.

-Πρώτον, επιχειρεί να παγιώσει την εντύπωση ότι το ελικόπτερο όχι μόνο έκανε παραβίαση ( πράγμα που δεν έχει τεκμηριωθεί) αλλά έκανε και …φωτογράφιση τουρκικών περιοχών.

-Δεύτερον,  ότι πριν το καταρρίψουν  είχαν προειδοποιήσει το πλήρωμα  και αυτό δεν ανταποκρίθηκε!
 Για να εδραιώσουν αυτή την εντύπωση έχουν κάνει  σχετικές διαρροές στον τοπικό με επιχειρηματολογία που δεν πατάνε όμως ούτε  σε γνώσεις …νεοσύλλεκτου στην Αεροπορία Στρατού!  

Το έκαναν …επιθετικό
Συγκεκριμένα διέρρευσαν – και ο τουρκικός τύπος το κατάπιε …αμάσητο-  ότι το  ρωσικής κατασκευής ελικόπτερο τύπου MI-17 είναι …μαχητικό και ότι ανέβηκε ψηλά για να …τραβήξει …καλύτερες φωτογραφίες! Βεβαίως πρόκειται για μεταγωγικό αεροσκάφος χωρίς οπλισμό και όχι επιθετικό , αν και μερικοί τύποι χρησιμοποιούνται και ως ηλεκτρονικού πολέμου. 
Στην  σχετική  είδηση της εφημερίδας Yeni Şafak αναφέρεται λοιπόν ότι το μαχητικό ελικόπτερο τύπου MI-17 ρωσικής κατασκευής που ανήκε στον συριακό στρατό καταρρίφθηκε ενώ ήταν μέσα στον τουρκικό εναέριο χώρο. Ενώ η πτήση του συριακού ελικοπτέρου σε ένα σημείο πολύ κοντά στα σύνορα με την Τουρκία σε ύψος 14.200 ποδών ως μια «εχθρική ενέργεια».

 Έκανε …κλίκ!

Στην είδηση σημειώνεται ακόμα ότι υπό κανονικές συνθήκες ένα ελικόπτερο που εκτελεί πτήση σε ένα σημείο κοντά στα σύνορα πρέπει να κάνει χαμηλή πτήση σε ύψος 4.000-6.000  ποδών αν ληφθεί υπό και η γεωγραφική δομή της περιοχής και τονίζεται ότι οι Σύριοι πιλότοι πετούσαν σε ύψος 14.000 ποδών …ζορίζοντας το ανώτατο όριο πτήσης επειδή πιθανότατα προσπαθούσαν να πάρουν καλύτερες φωτογραφίες από την Τουρκία και να συγκεντρώσουν πληροφορίες σε  πιο ευρεία κλίμακα.

Η »προειδοποίηση»

Το δεύτερο σημείο είναι η προειδοποίηση- κάτι βεβαίως που είναι μαχητό τεκμήριο. Το σημείο αυτό το έκανε βασικό θέμα η Yeni Şafak :«Πρώτα προειδοποίηση μετά πύραυλος» είναι ο τίτλος της εφημερίδας Yeni Şafak, η οποία γράφει ότι το συριακό ελικόπτερο εισέβαλε στο τουρκικό εναέριο χώρο και καταρρίφθηκε με πύραυλο όταν συνέχισε την παραβίαση παρά τις προειδοποιητικές και αποτρεπτικές πτήσεις των τουρκικών αεροσκαφών…