Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση 1,4 δισεκ. δολαρίων για την κατασκευή μίας οδικής σήραγγας μεταξύ της Ευρωπαϊκής και Ασιατικής ακτής του Βοσπόρου, συμφωνία που θεωρείται απαρχή και άλλων, μελλοντικών, ενισχύσεων για τις υποδομές μίας εκ των οικονομιών της περιφέρειας που αναπτύσσονται με ταχύ ρυθμό.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανοικοδόμηση και Ανάπτυξη (ΕΤΑΑ/EBRD) ανακοίνωσε αργά χθες βράδυ πως υπέγραψε την δανειακή συμφωνία ύψους 150 εκατ. δολάρια με την Τουρκία για την χρηματοδότηση του κατασκευαστικού αυτού εγχειρήματος. Με τη συμφωνία τούτη ολοκληρώνεται το πακέτο χρηματοδότησης, στο οποίο συμβάλλουν επίσης η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ/ΕΙΒ), και οι κορεατικές Eximbank, K-Sure and Standard Chartered, Sumitomo Mitsui (SMBC) και Mizhuo.
«Η Τουρκία και η Ρωσία επωφελήθηκαν από τα μεγαλύτερα σχέδια σύμπραξης ιδιωτικού-δημόσιου Τομέα στην Ευρώπη για το τρέχον έτος», υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή του ο Τόμας Μάγερ, εκτελεστικός διευθυντής υποδομών της ΕΤΑΑ.
«Μάλιστα, ως το πρώτο μεγάλο έργο σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις οδικές συγκοινωνίες με κυρίως ξένη χρηματοδότηση, το σχέδιο αυτό θα ανοίξει διάπλατα τον δρόμο για τη χρηματοδότηση του εντυπωσιακού διαύλου της Τουρκίας για σχέδια υποδομών», προστίθεται στην ίδια ανακοίνωση.
Η μήκους 5,4 χλμ. «Ευρασιατική Σήραγγα» θα ολοκληρωθεί το 2017 και προορίζεται να δώσει λύση στα χρονίζοντα κυκλοφοριακά προβλήματα της Κωνσταντινούπολης, μίας πόλης υπό συνεχή επέκταση, με σημερινό πληθυσμό 13 εκατ. κατοίκων.
Οι δύο υπάρχουσες γέφυρες του Βοσπόρου, ενός από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς διάπλοες, αντιμετωπίζουν καθημερινά μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ παράλληλα σχεδιάζεται και η κατασκευή υπόγειας σιδηροδρομικής σήραγγας μεταξύ των δύο ακτών του στενού.