Το πρώτο εκ των δύο συνολικά Αρματαγωγών (πλοία τύπου Landing Ship Tank-LST) την κατασκευή των οποίων έχει αναλάβει το τουρκικό ναυπηγείο ADIK της Κωνσταντινούπολης κατόπιν σχετικής σύμβασης που υπογράφηκε την 11 Μαΐου 2011 μεταξύ Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) και ADIK, “έπεσε” στη θάλασσα.
Συγκεκριμένα το πρώτο πλοίο ονομάζεται BAYRAKTAR (Σημαιοφόρος) και θα φέρει τον πλευρικό αριθμό LST-402, αντικαθιστώντας ομώνυμο πλοίο το οποίο έχει πλέον αποσυρθεί.
Η κατασκευή διήρκεσε 17 μήνες δηλ. το πρώτο μεταλλικό τμήμα άρχισε να κατασκευάζεται την 14 Μαϊου 2014.
Το συνολικό κόστος κατασκευής και για τα 2 πλοία ανέρχεται στο ποσό των 370 εκατ. Ευρώ.
Το πλήρωμα του πλοίου θα αποτελείται από 129-146 άτομα και θα μπορεί επιπλέον να μεταφέρει 350 οπλίτες. Επίσης θα διαθέτει προστασία από τις επιπτώσεις πυρηνικών, βιολογικών και χημικών όπλων.
Το συνολικό μήκος του πλοίου είναι 135 μέτρα, η μέγιστη ταχύτητα θα φθάνει τους 18 κόμβους, η ακτίνα δράσης τα 5.000 ναυτικά μίλια (με ταχύτητα 15 κόμβους) και θα μπορεί να επιχειρεί για 30 συνεχείς μέρες χωρίς ανεφοδιασμό.
Οι χώροι μεταφοράς οχημάτων έχουν συνολικό εμβαδό 1.790 τετραγωνικά μέτρα (κλειστός χώρος στάθμευσης 1.100 τετραγωνικά μέτρα και ανοιχτός χώρος στάθμευσης, στο κατάστρωμα, 690 τετραγωνικά μέτρα) και επαρκούν για την μεταφορά περίπου 20 αρμάτων μάχης και 24-60 οχημάτων (αναλόγως διαστάσεων).
Eπίσης θα μπορεί να μεταφέρει και 4 μικρά αποβατικά σκάφη μεταφοράς προσωπικού (Landing Craft Vehicle Personnel-LCVP) με δυνατότητα μεταφοράς 40- 50 άτομα έκαστο.
Ο οπλισμός για την αυτοπροστασία του σκάφους, αποτελείται από 2 πυροβόλα 40 χιλ. Oto Melara (μονής κάννης), 2 Mk15 Phalanx CIWS, και 2 πολυβόλα 12,7 χιλ. επί τηλεχειριζόμενου πυργίσκου STAMP (κατασκευής της τουρκικής εταιρείας Aselsan). Επίσης θα διαθέτουν αντίμετρα κατά τορπιλών.
Τα πλοία θα έχουν ένα ραντάρ έρευνας αέρος / επιφάνειας Smart Mk2 3D και 2 AselFLIR 300D ΕΟ.
Η καθέλκυση, του αρματαγωγού έγινε το Σάββατο στο ναυπηγείο της ADIK στην περιοχή TUZLA .
Το πλοίο θέλει ακόμα δουλειά αλλά εκτιμάται ότι θα ενταχθεί επιχειρησιακά στο στόλο εντός του θέρους 2016 (πιθανόν θα εμφανιστεί στην αποβατική άσκηση EFES που γίνεται κάθε χρόνο στον κόλπο DOGANBEY έναντι της Σάμου.