Μια νέα έκθεση της Υπηρεσίας Ελέγχου και Αξιολόγησης (Governement Accountability Office – GAO) του Κογκρέσου «βάζει φωτιά» στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, το οποίο αντιμετωπίζει 7 σοβαρότατα προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο την επιχειρησιακή του ικανότητα.
Πώς μπορεί το αμερικανικό ναυτικό να αγοράσει περισσότερα πλοία και αεροπλάνα, όταν δεν μπορεί να συντηρήσει αυτά που έχει;
Αυτό είναι ένα μόνο από τα ερώτημα που τίθενται από μια νέα έκθεση της Υπηρεσίας Ελέγχου και Αξιολόγησης του Κογκρέσου.
«Το Πολεμικό Ναυτικό συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την αύξηση της ετοιμότητας του υπάρχοντος στόλου εξαιτίας των συνεχιζόμενων δυσκολιών που αντιμετωπίζει τόσο στην συντήρηση, όσο και στην επάνδρωση του», αναφέρει η έκθεση. «Δεδομένου ότι το Πολεμικό Ναυτικό επιδιώκει να αυξήσει το μέγεθος του στόλου κατά 25 τοις εκατό, οι δυσκολίες αυτές πιθανότατα θα επιδεινωθούν και το Πολεμικό Ναυτικό θα αντιμετωπίσει ακόμα περισσότερες προκλήσεις βιωσιμότητας του όλου εγχειρήματος».
Οι ελεγκτές επισημαίνουν επτά προβλήματα που ο GAO, η Υπηρεσία Ελέγχου και Αξιολόγησης του Κογκρέσου, έχουν επισημάνει τα τελευταία χρόνια, αλλά τα οποία δεν έχουν ακόμη λυθεί:
Εκπαίδευση:
Μετά από μια σειρά ντροπιαστικών συγκρούσεων και ατυχημάτων στη θάλασσα τα προηγούμενα χρόνια, που προκάλεσαν φόβους ότι το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ έχει ξεχάσει τις βασικές δεξιότητες χειρισμού πλοίων, το πρόγραμμα εκπαίδευσης άλλαξε, δίνοντας λιγότερες απαλλαγές από την απαιτούμενη εκπαίδευση. Παρόλα αυτά, «ενώ το Ναυτικό έδειξε τη δέσμευσή του να διασφαλίσει ότι τα πληρώματα έχουν πιστοποιηθεί πριν σταλούν να επανδρώσουν πλοία και υποβρύχια, η εκπαίδευση για αμφίβιες επιχειρήσεις και η συλλογική κατάρτιση υψηλότερου επιπέδου μπορεί να μην εφαρμοστούν πλήρως για πολλά ακόμα χρόνια».
Καθυστερήσεις στις εργασίες συντήρησης:
Μεταξύ 2012 και 2019, μόνο το 30% της συντήρησης των πολεμικών σκαφών ολοκληρώθηκε εντός χρονοδιαγράμματος. Συγκεκριμένα, τα περισσότερα επιθετικά υποβρύχια του Αμερικανικού Ναυτικού έχουν υποστεί καθυστερήσεις στην συντήρηση τους. Η καθυστέρηση οφείλεται στις περιορισμένες δυνατότητες των δημόσιων ναυπηγείων, καθώς και στην έλλειψη καταρτισμένων εργαζομένων σε αυτά.
Έλλειψη προσωπικού:
Το 2019, ο GAO κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Πολεμικό Ναυτικό υποτίμησε πόσοι ναυτικοί χρειάζονταν για την επάνδρωση των πλοίων, με αποτέλεσμα τα μικρότερα σε μέγεθος πληρώματα να καλούνται με υπερωρίες και διπλοβάρδιες να καλύπτουν δυσανάλογα καθήκοντα και υπηρεσίες.
Το Πολεμικό Ναυτικό λέει ότι έχει ως στόχο τα πλοία επιφανείας που βρίσκονται στο εξωτερικό να είναι επανδρωμένα τουλάχιστον στο 95 τοις εκατό, αλλά οι ελεγκτές του GAO οι οποίοι μίλησαν με τα πληρώματα σε πλοία που βρίσκονται στην Ιαπωνία είπαν ότι «οι μέθοδοι του Ναυτικού για την παρακολούθηση του ποσοστού επάνδρωσης είναι ανακριβείς, καθώς δεν λαμβάνουν υπόψιν τους αρκετές σημαντικές παραμέτρους. Επιπλέον, οι ναυτικοί ανέφεραν ότι ο φόρτος εργασίας δεν έχει μειωθεί και εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο να ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος φόρτος εργασίας, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται ακόμα και να βρουν χρόνο για να κοιμηθούν».
Μη ρεαλιστικός προϋπολογισμός:
Το Πολεμικό Ναυτικό θέλει να αυξήσει τον αριθμό των πλοίων κατά 25 τοις εκατό και σχεδιάζει να αγοράσει 301 νέα πλοία από τώρα μέχρι το 2048 καθώς και να επεκτείνει τη ζωή των παλαιότερων πλοίων και υποβρυχίων. Αλλά ο GAO και το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου έχουν υπολογίσει ότι το Πολεμικό Ναυτικό «έχει υποτιμήσει σημαντικά το κόστος και τα χρονικά πλαίσια για την παράδοση νέων πλοίων στο στόλο. Για παράδειγμα, το Πολεμικό Ναυτικό εκτιμά ότι η αγορά των νέων πλοίων που προσδιορίστηκαν στο σχέδιο για το οικονομικό έτος 2020 θα κοστίσει 631 δισεκατομμύρια δολάρια σε διάστημα 30 ετών, ενώ το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου εκτιμά ότι τα νέα πλοία θα κοστίζουν 801 δισεκατομμύρια δολάρια – διαφορά 27%.
Γήρανση αεροσκαφών:
Διάφοροι τύποι αεροσκαφών στους στόλους του Πολεμικού Ναυτικού, της Πολεμικής Αεροπορίας και του Σώματος Πεζοναυτών έχουν ταλαιπωρηθεί από χαμηλά ποσοστά διαθεσιμότητας, κυρίως λόγω της γήρανσης του στόλου αεροσκαφών, την έλλειψη ανταλλακτικών για παλαιότερα αεροπλάνα και τους λίγους μηχανικούς.
Πολλοί λίγοι πιλότοι:
Οι ελλείψεις πιλότων μαχητικών αεροσκαφών στο Σώμα Πεζοναυτών τετραπλασιάστηκε στο 24% μεταξύ 2006 και 2019, ενώ το Πολεμικό Ναυτικό προσπαθεί να καλύψει τις κενές θέσεις. «Περαιτέρω διαπιστώσαμε ότι οι υπηρεσίες δεν έοχυν επανεκτιμήσει τον τελευταίο καιρό το μέγεθος της κάθε Μοίρας αεροσκαφών με αποτέλεσμα οι ελλείψεις να είναι πιθανότατα πολύ μεγαλύτερες», δήλωσε ο GAO.
Το F-35:
Το Πολεμικό Ναυτικό θα πρέπει να αντιμετωπίσει ένα σοβαρό πρόβλημα που έχει το νέο του μαχητικό , καθώς τα stealth μαχητικά F-35, δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ανταλλακτικών και μέχρι το 2019, μόνο το 25% των F-35B των Πεζοναυτών κρίθηκαν πλήρως επιχειρησιακά.
Πηγή National Interest