OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΚΟΣΜΟΣ

Συντριβή F/A-18: Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει ο αντικαταστάτης του θρυλικού F-14 Tomcat – ΒΙΝΤΕΟ

12/11/2018 - 11:30
F-18
Share on FacebookShare on Twitter

Νωρίτερα σήμερα Δευτέρα 12.11.2018 μαχητικό αεροσκάφος F/A-18 της 5η Πτέρυγας Μάχης που επιχειρεί από το αεροπλανοφόρο USS Ronald Reagan συνετρίβη στην Θάλασσα των Φιλιππινών κατά πάσα πιθανότητα από μηχανική βλάβη. Δεν είναι η πρώτη φορά που τα εν λόγω μαχητικά εμπλέκονται σε σοβαρό ατύχημα τον τελευταίο καιρό. Γιατί όμως τα μαχητικά των ΗΠΑ φαίνεται να αντιμετωπίζουν βλάβες και άλλα διάφορα προβλήματα; 
   

Ο προγραμματισμός της Διοίκησης Αεροναυτικών Συστημάτων NASC (Naval Air Systems Command) του Αμερικανικού Ναυτικού τη δεκαετία του 2000 προέβλεπε ότι οι 6.000 ώρες δομικής «ζωής» των Super Hornet (στο ίδιο επίπεδο με τα Hornet) θα ήταν αρκετές για να καλύψουν τις επιχειρησιακές ανάγκες έως ότου μεταφέρουν τα καθήκοντά τους στα Lightning II.

Οι δύο κυριότεροι παράγοντες που τον ανέτρεψαν ήταν η εντατική χρήση και οι συσσωρευμένες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα JSF. Σύντομα το Ναυτικό βρέθηκε με ένα ραγδαία εξελισσόμενο πρόβλημα και μια δυνητική μείζονα κρίση διαθεσιμότητας αεροσκαφών στο μεσομακροπρόθεσμο μέλλον του. Για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση αναφορικά με τις ανάγκες σε μαχητικά και τον ελάχιστο αριθμό που χρειαζόταν να διαθέτει τις δυο επόμενες δεκαετίες, δηλαδή μέχρι το 2035, υπήρχε μια σειρά πιθανών επιλογών.

Η πρώτη ήταν να αυξήσει τον αριθμό της προμήθειας των F-35C, μια ακριβή λύση, που είναι έτσι και αλλιώς επιλογή εάν ο ευρύτερος σχεδιασμός ωθήσει προς τα πάνω τον αριθμό των αεροπλανοφόρων που θα διαθέτει στο μέλλον.

Η δεύτερη επιλογή θα ήταν η αγορά περισσότερων Super Hornet, κάτι όμως που το Πεντάγωνο δεν έβλεπε με καθόλου καλό μάτι δεδομένης της πρότερης πρακτικής του Ναυτικού. Εκλαμβάνοντάς την υπό το πρίσμα υπονόμευσης της διακλαδικής συμμετοχής στο JSF (κάποιοι θεωρούν ότι το USN αποτελεί τον αδύναμο κρίκο του), είχε επιδιώξει τη διακοπή οποιασδήποτε χρηματοδότησης της γραμμής παραγωγής του μαχητικού της Boeing με αμερικανικά κονδύλια ήδη από το οικονομικό έτος 2017. Η θέση αυτή του Πενταγώνου, που έφερε πολλές φορές σε ανοικτή σύγκρουση την ηγεσία του με τη διοίκηση του Ναυτικού, ανατράπηκε στη συνέχεια υπέρ της δεύτερης λόγω της διαμορφούμενης κατάστασης από τον συνδυασμό των δύο αρνητικών παραγόντων: των καθυστερήσεων του προγράμματος F-35C και του ότι ο στόλος των Super Hornet είχε ήδη αναλώσει (κατά μέσο όρο) το 45% των 6.000 ωρών πτήσης του δομικού «ορίου ζωής» τους. Η λύση συνέχισης αγοράς F/A-18E/F, αν διαχυθεί με διαδοχικές αγορές τα επόμενα χρόνια όπως προγραμματίζεται να γίνει, αποτρέπει τη δημιουργία «χάσματος μαχητικών» μέσα στη δεκαετία του 2030, αν και το USN χρειάζεται το Super Hornet Block III για να διατηρήσει όχι μόνο την αριθμητική αλλά και τη μαχητική ισχύ που απαιτείται.

Τρίτη επιλογή θα αποτελούσε η επέκταση του «ορίου ζωής» των Super Hornet από τις 6.000 στις 9.000 ώρες, με την αύξηση να γεφυρώνει το όποιο «χάσμα» διαθεσιμότητας μαχητικών θα μπορούσε να δημιουργηθεί μετά το 2025. Κύκλοι όμως του Ναυτικού σημείωναν ότι η χρήση των F/A-18E/F είναι ήδη υψηλότερη από τον προγραμματισμό και κλιμακώνεται, με αποτέλεσμα η επέκταση του δομικού «ορίου ζωής» να γίνει απαραίτητη σε κάθε περίπτωση.

Η τέταρτη λύση δεν είναι ακριβώς επιλογή, αφού αφορά τη μείωση της χρήσης των Super Hornet. Δεδομένου ότι αυτό δεν είναι εύκολο να προέλθει από την επιχειρησιακή πλευρά, το Ναυτικό εξετάζει ήδη τρόπους περιορισμού των ωρών εκπαίδευσης στα πραγματικά αεροπλάνα με «μεταφορά» περισσότερου χρόνου σε εξομοιωτές.

Στην πραγματικότητα το Αμερικανικό Ναυτικό δεν επιλέγει μόνο μία από τις λύσεις αλλά προωθεί συνδυαστικά σε κάποιο βαθμό και τις τέσσερις, δεδομένου ότι δεν είναι άμεσα ανταγωνιστικές μεταξύ τους. Η διαμόρφωση μιας μικτής προσπάθειας τα επόμενα 10-20 χρόνια που θα μεταβάλλεται με διορθωτικές κινήσεις κατά την υλοποίησή της (ανάλογα με τις εξελισσόμενες απειλές), ανάμεσα στις τέσσερις επιλογές φαίνεται ότι δίνει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία.

Κάπως έτσι το Super Hornet Block III ήλθε στο μέλλον της αμερικανικής ναυτικής αεροπορίας και πιθανότατα και σε εξαγωγικούς πελάτες, όπως την Ινδία, όπου η Boeing έχει αποκτήσει ισχυρό έρεισμα.

Από την άλλη ποια είναι η κατάσταση στον στόλο των Super Hornet του USN σήμερα;

Σύμφωνα με τη Διοίκηση Ναυτικής Αεροπορίας η τρέχουσα χρήση του στόλου των Super Hornet είναι 300-400 ώρες τον χρόνο, κάτι που εξαρτάται από το συγκεκριμένο αεροπλάνο (κάποια ακινητούν για μεγάλα χρονικά διαστήματα) αλλά και τη μονάδα που το χρησιμοποιεί. Υπολογίζεται ότι στο τέλος του 2018 3-4 Super Hornet θα έχουν ξεπεράσει τις 6.000 ώρες, 8-10 θα περάσουν το ίδιο ορόσημο το 2019 και 17-20 θα έχουν αντίστοιχη εξέλιξη το 2020 κ.ο.κ.

Το Βίντεο: Το F / A-18 Super Hornet έν ώρα δράσης

Σημειώνεται ότι το Boeing F/A-18E/F Super Hornet είναι ένα μαχητικό αεροσκάφος σχεδιασμένο για αεροπλανοφόρα. Το F/A-18E είναι μονοθέσια έκδοση και το F/A-18F διθέσια έκδοση. Το αεροσκάφος είναι εξελιγμένη τεχνολογικά παραλλαγή του λίγο μικρότερου και πολύ επιτυχημένου F/A-18 Hornet. 

Το Super Hornet διαθέτει εσωτερικό πυροβόλο των 20mm και μπορεί να μεταφέρει μεγάλο εύρος πυραύλων αέρος αέρος, αέρος εδάφους και αέρος επιφανείας. Πρόσθετες ποσότητες καυσίμου μπορούν να αποθηκευτούν σε 5 επιπρόσθετες εξωτερικές δεξαμενές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Super Hornet έκανε την πρώτη το πτήση 1995. Μαζική παραγωγή ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 1997 και μπήκε σε υπηρεσία στο Αμερικανικό Ναυτικό το 1999 αντικαθιστώντας το F-14 Tomcat. 

Με πληροφορίες από Πτήση και Διάστημα

Tags: F-18F/A-18SUPER HORNETΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣΗΠΑΜΑΧΗΤΙΚΟΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Related Posts

Σίδνεϊ
ΚΟΣΜΟΣ

Επίθεση στο Σίδνεϊ: Οι Αυστραλοί χαιρετίζουν ως ήρωα τον περαστικό που αφόπλισε έναν ένοπλο [vid]

14/12/2025 - 19:09
Μελόνι
ΚΟΣΜΟΣ

Μελόνι: «Από την πρώτη ημέρα ήμασταν στο πλευρό της Ουκρανίας, δεν νοσταλγούμε την Σοβιετική Ένωση»

14/12/2025 - 18:40
An-22 - συντριβή
ΚΟΣΜΟΣ

An-22: Καρέ-καρέ η μοιραία συντριβή του ρωσικού μεταγωγικού στο Ιβάνοβο

14/12/2025 - 18:18

Διαβάστε Επίσης

Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ: Στην τελική ευθεία οι 3 κύριες συμβάσεις – «Τρέχουν» επικοινωνίες, νέο sonar και πυροβόλα Mk45-Sovraponte

Καιρός: Τοπικές νεφώσεις και πιθανότητα βροχών σε Σποράδες, Εύβοια και Κρήτη

Σαν σήμερα: Το 1937 ξεκινά επί Στάλιν η οργανωμένη μαζική καταδίωξη των ελληνικής καταγωγής πολιτών στην ΕΣΣΔ

Επίθεση στο Σίδνεϊ: Οι Αυστραλοί χαιρετίζουν ως ήρωα τον περαστικό που αφόπλισε έναν ένοπλο [vid]

Μελόνι: «Από την πρώτη ημέρα ήμασταν στο πλευρό της Ουκρανίας, δεν νοσταλγούμε την Σοβιετική Ένωση»

An-22: Καρέ-καρέ η μοιραία συντριβή του ρωσικού μεταγωγικού στο Ιβάνοβο

ΗΠΑ: Κρατείται ένα άτομο που πιθανώς σχετίζεται με τους πυροβολισμούς στο Πανεπιστήμιο Μπράουν

Σίδνεϊ: Αποφασισμένοι για μακελειό οι δράστες της επίθεσης – Είχαν και αυτοκίνητο με εκρηκτικά – 12 οι νεκροί

Top News

Αίγιο: Πέθανε ο 43χρονος ασθενής μποξέρ που γρονθοκόπησε γιατρό - Τι λέει ο ορθοπεδικός για την επίθεση

Ο Στέφανος Κασσελάκης συγκαλεί έκτακτο συνέδριο για την τύχη του Κινήματος Δημοκρατίας - Στον «αέρα» το κόμμα

Ο Άρης Μουγκοπέτρος ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα - «Για ακόμη μια φορά είχα Άγιο, σε ευχαριστώ Παναγιά μου»

Τροχαίο στον Κολωνό: Η στιγμή που μηχανή με μεθυσμένη οδηγό συγκρούεται με δύο αυτοκίνητα και μία μοτοσικλέτα

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert