Το Su-57 μπορεί να είναι ένα άξιο αεροσκάφος, αλλά είναι επίσης πολύ ακριβό για τη Ρωσία να το αγοράσει σε σημαντικούς αριθμούς.
Το Κρεμλίνο έδωσε εντολή αρχικής παραγωγής του Su-57, ελπίζοντας πως μέσα στο 2019, η πρώτη μοίρα θα είναι επιχειρησιακή. Παρά την απόφαση, σήμερα γνωρίζουμε πως η Μόσχα -κυρίως για οικονομικούς λόγους- δεν δύναται να αποκτήσει το αεροσκάφος σε μεγάλους αριθμούς.
Σε αυτό το σημείο, η σύγκριση μεγεθών με τις ΗΠΑ είναι αναπόφευκτη. Το Πεντάγωνο δαπάνησε περισσότερα από 60 δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει περίπου 180 F-22 και αναμένει να δαπανήσει 400 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει περίπου 2.300 F-35. Το κόστος για την μαζική αγορά και αξιοποίηση του Su-57, είναι πρακτικά άγνωστο, αλλά σίγουρα είναι πολύ μεγάλο.
Παρά το γεγονός πως πέταξε για πρώτη φορά το 2010, το ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς Su-57, θα καθυστερήσει ακόμη αρκετά χρόνια μέχρι να εισέλθει σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Αν και έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τότε που πραγματοποίησε τη πρώτη πτήση με τον νέο κινητήρα Izdelie-30, ο τελευταίος είναι ακόμη υπό εξέλιξη και δεν αναμένεται να είναι έτοιμος πριν το 2025, γεγονός που καθυστερεί ακόμη περισσότερο την πλήρη ολοκλήρωση του μεγαλεπήβολου ρωσικού πρότζεκτ.
Μέχρι την ολοκλήρωση των νέων κινητήρων, η Ρωσία θα αποκτήσει, στην καλύτερη των περιπτώσεων, 50-60 Su-57 με τις παλιές μηχανές (AL-41F1), εκ των οποίων μόλις τα 12 θα είναι επιχειρησιακά και τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για δοκιμές.
Τα ανωτέρω σημαίνουν πως η Ρωσία θα παραμείνει πρακτικά χωρίς αεροσκάφη 5ης γενιάς, τουλάχιστον μέχρι το 2027 και θα εξακολουθήσει να βασίζεται στα ικανά μεν, υπολειπόμενα δε (σε σχεση με τα F-22/35) Su-30/34/35 και Mig-29/31.