Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον εν λόγω αναλυτή, «Ο στόλος της Βόρειας Θάλασσας και του Ειρηνικού πρέπει να διαθέτει αεροπλανοφόρα εξ ορισμού. Η αριθμητική είναι απλή: ένα πλοίο δεν μπορεί να είναι σε υπηρεσία ανά πάσα στιγμή. Θα πρέπει κατά καιρούς να υποβάλλεται σε διάφορα στάδια συντήρησης και επισκευών. Ακόμα και θεωρητικά λοιπόν, κάθε περιοχή ευθύνης χρειάζεται τουλάχιστον δύο αεροπλανοφόρα.»
Σημειώστε ότι το αμερικανικό Ναυτικό των Η.Π.Α. διαθέτει 11 κύρια αεροπλανοφόρα, αριθμό που τον θεωρεί υπερβολικό. Αλλά από την άλλη πλευρά η κατοχή ενός και μόνο αεροπλανοφόρου μπορεί να οδηγήσει συχνά σε «αδιέξοδες καταστάσεις».
Συγκεκριμένα τόνισε ότι «Ένα πλοίο μόνο του δεν είναι σε θέση να εκτελέσει όλο το φάσμα των επιχειρήσεων. Ο μισός στόλος θα πρέπει να μην κάνει τίποτα εκτός από το να το φυλάει συνέχεια. Όσο δε αφορά το πιθανό εκτόπισμα ενός προηγμένου ρωσικού αεροπλανοφόρου, θα έλεγα ότι μπορεί να κυμαίνεται από 60.000 έως 100.000 τόνους. Η διαφορά αυτή μπορεί να εξηγηθεί: η επιλογή του εκτοπίσματος εξαρτάται άμεσα από τον τύπο κινητήρα που θα επιλεγεί για την πρόωσή του.»
Το Ναύαρχος Κουζνέτσοφ είναι το μοναδικό αεροπλανοφόρο του ρωσικού Ναυτικού σε υπηρεσία και δεν είναι καν διαθέσιμο αυτή τη στιγμή καθώς έχει επιστρέψει στα ναυπηγεία για επισκευές κι αναβάθμιση και θα επανέλθει σε υπηρεσία το 2021.
Ρώσοι αξιωματικοί του Ναυτικού είχαν δηλώσει ότι ο ρωσικός στόλος αναμένεται να λάβει ένα προηγμένο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο με εκτόπισμα τουλάχιστον 70.000 τόνων μέχρι το τέλος του 2030.
Πρόκειται για το Project 23000 Shtorm (Καταιγίδα). Το προκαταρκτικό σκίτσο υποδηλώνει εκτόπισμα 80.000 – 90.000 τόνων. Το πλοίο θα είναι εφοδιασμένο με μια συνδυασμένη μονάδα πρόωσης που περιλαμβάνει έναν πυρηνικό αντιδραστήρα και έναν κινητήρα αεριοστροβίλου, ενώ η αεροπορική πτέρυγα θα πρέπει να αποτελείται από 60 αεροσκάφη κάθε είδους.
Παρόμοιες δηλώσεις έχουν υπάρξει και στο παρελθόν και κατά καιρούς. Για παράδειγμα, πριν δέκα χρόνια, τον τον Ιούλιο του 2008 Ρώσος ναύαρχος δήλωνε ότι το ρωσικό Ναυτικό είχε αποφασίσει να ναυπηγήσει έξι αεροπλανοφόρα.
Πριν λίγες μέρες πάντως, πάντα σύμφωνα με το TASS, ανακοινώθηκε ότι υπάρχει πρόθεση για τη ναυπήγηση δύο μικρών ελικοπτεροφόρων, στην θέση των δυο γαλλικών Mistral που η Ρωσία είχε παραγγείλει αλλά δεν κατάφερε να παραλάβει λόγω των διεθνών κυρώσεων.
Πηγή: Πτήση και Διάστημα