Aκόμα ενα πλήγμα για το πρόγραμμα των F-35, σύμφωνα με αμυντικές πήγες, τα αεροσκάφη φαίνεται να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τους προηγμένους αισθητήρες τους.
Οι αισθητήρες χρησιμοποιούνται στον εντοπισμό και την διαλογή εξωτερικών απειλών όπως για παράδειγμα οι εχθρικοί πυραύλοι. Ωστόσο, οι αισθητήρες του αεροσκάφους φαίνεται να μην ειναι σε θέση να διασταυρώσουν τα δεδομένα με το λογισμικό με αποτέλεσμα αυτό να οδηγεί σε ψευδείς συναγερμούς.
Ο Dr. J. Michael Gilmore, ο διευθυντής του τμήματος δοκιμών και αξιολόγησης για το Τμήμα των οπλικών συστημάτων του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, έγραψε στην ετήσια έκθεση το 2014 ότι η “σύντηξη των πληροφοριών από αισθητήρες του αεροσκάφους, καθώς και η συγχώνευση πληροφοριών από αισθητήρες εκτός του αεροσκάφους εξακολουθεί να είναι ελλιπής. «
«Το σύστημα του αεροσκάφους (Distributed Aperture System) συνεχίζει να παρουσιάζει υψηλά ποσοστά λανθασμένου συναγερμού αλλα και λανθασμένους στόχους, επιπλέον υπάρχει κακή απόδοση στην σταθερότητα, ακόμα και σε νεότερες εκδόσεις του λογισμικού” έγραψε.
Ωστόσο, σημείωσε ο Gilmore, το λογισμικό του αεροσκάφους συνεχίζει να σημειώνει πρόοδο και σταθερή βελτίωση οσο αφορά την αξιοπιστεία των αισθητήρων.
Σύμφωνα με την Lockheed Martin, το F-35 χρησιμοποιεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα αισθητήρων. Σε περίπτωση που ένας αισθητήρας καταστραφεί, ο συνολικός χαρακτήρας των αισθητήρων ειναι τέτοιος που επιτρέπει το F-35 να συνεχίσει να λειτουργει πλήρως. Αυτός ο τύπος του συστήματος είναι ήδη σε ισχύ στο F-22, αλλά ήταν αναμενόμενο οτι το σύστημα στο F-35 θα αποτελούσε μια σημαντική αναβάθμιση.
Ιδανικά, τα F-35 πρέπει να είναι σε θέση να μοιράζονται πληροφορίες απο τους αισθητήρες προκειμένου το αεροσκάφος να εχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του πεδίου της μάχης.
Πηγη- ibtimes
Απόδοση/Επιμέλεια – OnAlert