Νυχτερινοί αγώνες πάνω από τη πρωτεύουσα της Ρωσίας:
Το πρώτο μοσχοβίτικο ελικοδρόμιο έγινε το πεδίο διεξαγωγής των πρώτων αγώνων ελικοπτέρων «Νυχτερινή Μόσχα 2013». Εννέα (9) πληρώματα διαγωνίστηκαν στην ταχύτητα και την ακρίβεια των ασκήσεων.
Μεταφέρουμε το ρεπορτάζ του Γκριγκόρι Μιλένιν από την «Φωνή της Ρωσίας» που παρακολούθησε την εξέλιξη αυτής της ασυνήθιστης αυτής αεροπορικής γιορτής:
Το ελικοδρόμιο βρίσκεται λίγο έξω από την Μόσχα, στη στέγη ενός μεγάλου εκθεσιακού κέντρου. Μία ώρα πριν την εκκίνηση, και οι πιλότοι ήταν ήδη απολύτως συγκεντρωμένοι στους επικείμενους αγώνες. Ο κανονισμός του διαγωνισμού αποδείχτηκε πως δεν ήταν απλός ακόμη και για έμπειρους πιλότους.
Η πιλότος του γυναικείου πληρώματος ελικοπτέρου, η Ναταλία Τροφίμοβα, μοιράστηκε τις εντυπώσεις της με τη «Φωνή της Ρωσίας»:
«Είναι η πρώτη επίδειξη με ελικόπτερα που διοργανώνεται. Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον υπό την οπτική γωνία της συμμετοχής, της ίντριγκας. Οι πιλότοι δεν γνώριζαν εκ των προτέρων τι τους περιμένει, μόλις τώρα μας έδωσαν τις πτητικές μας αποστολές. Μέσα σε μία ώρα μέχρι την απογείωση πρέπει να μελετήσουμε τους κανονισμούς του διαγωνισμού. Θα έχουμε μερικά σημεία, πέντε ή έξι, στα οποία θα πρέπει να βρεθούμε σε πολύ αυστηρά χρονικά προκαθορισμένα πλαίσια. Στην περίπτωση που υπάρξουν αποκλίσεις, οι κριτές αφαιρούν πόντους. Επίσης, είμαστε υποχρεωμένοι σε καθορισμένο χρόνο να προσγειωθούμε στο σημείο τερματισμού.»
Μόλις ο φωτεινός πίνακας έδειξε «21.00.00» το πρώτο ελικόπτερο απογειώθηκε προς το νυχτερινό, μοσχοβίτικο ουρανό. Σύμφωνα με τους κανονισμούς του διαγωνισμού, το επόμενο ελικόπτερο περιμένει πέντε λεπτά, και μόνο μετά εξαφανίζεται στον ουρανό. Έτσι, το ένα μετά το άλλο ανεβαίνουν στο «διάδρομο του αγώνα» περίπου μια δεκάδα πληρωμάτων.
Οι θεατές τα παρακολουθούν από μία μεγάλη οθόνη – σε όλα τα ελικόπτερα έχει τοποθετηθεί GPS, το οποίο αποτυπώνει το ύψος, τη θέση και την ταχύτητα κάθε ιπτάμενου σκάφους και μεταδίδει τις πληροφορίες αυτές στο επιτελείο των κριτών.
Από τη στιγμή της εκκίνησης έχουν περάσει συνολικά τριάντα πέντε λεπτά. Στον ουρανό ακούγεται και πάλι ο ήχος από τα πτερύγια. Μετά από λίγο εμφανίζεται ένα κόκκινο ελικόπτερο. Ο μηχανή κάνει ένα κύκλο σε μικρό ύψος και γλυκά προσγειώνεται στη λουσμένη με το φως των προβολέων περιοχή προσγείωσης. Μετά από λίγα λεπτά ο διοικητής του πρώτου πληρώματος, πιλότος της αερολέσχης Aviamarket Ιβάν Ρουμπτσόφ, διηγείται στη «Φωνή της Ρωσίας» τις εντυπώσεις του από την πτήση:
«Στο τελικό στάδιο αντιμετωπίσαμε μετωπικό άνεμο και πιέσαμε μέχρι τέλους τη μηχανή, μα παρόλα αυτά αργήσαμε λίγο. Νομίζω πως αυτή θα είναι η τύχη και όλων των υπόλοιπων πληρωμάτων, γιατί ο μετωπικός άνεμος είναι πολύ δυνατός. Το πλήρωμα ήταν σε ένταση. Ήμασταν τέσσερις: εγώ, ο πλοηγός και δύο πιλότοι – επιβάτες. Και οι τέσσερις μας δουλέψαμε με πολύ πάθος.»
Στο μεταξύ, στο ελικοδρόμιο καταφθάνουν τα υπόλοιπα πληρώματα. Το χρονόμετρο στην οθόνη καταγράφει το χρόνο τους, ενώ οι κριτές αρχίζουν την αξιολόγηση της διαδρομής κάθε ομάδας. Ανακοινώνονται οι νικητές: πρωταθλητής των πρώτων αγώνων ελικοπτέρων «Νυχτερινή Μόσχα» αναδείχτηκε ο διακεκριμένος αθλητής διεθνούς κατηγορίας στην πτήση ελικοπτέρων Μαξίμ Σότνικοφ.
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο Σότνικοφ ήταν έμπειρος πιλότος, δοκιμασμένος στους πλέον διαφορετικούς αγώνες ελικοπτέρων, ο ίδιος σημείωσε πως οι πρώτοι ιπτάμενοι αγώνες ήταν και όμορφοι και ενδιαφέροντες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ