Μια ακόμη ενέργεια από την Ουκρανία οδηγεί σε μεγαλύτερη εμβάθυνση το χάσμα μεταξύ της χώρας και της Ρωσίας, αποφασίζοντας να κλείσει τα λιμάνια της για τα πλοία με ρωσική σημαία.
Οι ουκρανικές αρχές πρότειναν για πρώτη φορά περιορισμούς στα ρωσικά εμπορικά πλοία που επιχειρούν στα εθνικά ύδατα της Ουκρανίας το 2018, θεωρώντας τα ως πιθανή «τρομοκρατική απειλή για κρίσιμες υποδομές». Στα τέλη του 2020, το κοινοβούλιο της Ουκρανίας ενέκρινε νομοσχέδιο για να θέσει σε ισχύ νέους περιορισμούς από την 1η Ιανουαρίου 2022.
Ο νέος νόμος της Ουκρανίας «Σχετικά με τις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές» απαγορεύει στα εμπορικά και επιβατικά ρωσικά πλοία να έχουν πρόσβαση σε εσωτερικές πλωτές οδούς, συμπεριλαμβανομένων των ποταμών Δνείστερου, Δνείπερου και Δούναβη και διαφόρων δεξαμενών.
«Η παράκτια διέλευση στις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ουκρανία μπορεί να πραγματοποιηθεί από ουκρανικά ή ξένα πλοία, ιδιοκτήτες των οποίων είναι επιχειρηματικές οντότητες εγγεγραμμένες στην επικράτεια της Ουκρανίας, εκτός από πλοία που κατέχουν σημαία του επιτιθέμενου κράτους, πλοία των οποίων οι ιδιοκτήτες είναι πολίτες ενός κράτους που η Ουκρανία θεωρεί κράτος επιτιθέμενο ή κράτος κατοχής» αναφέρει ο νόμος. Η Ουκρανία αναφέρεται συχνά στην Ρωσία ως το «επιτιθέμενο κράτος» ιδιαίτερα μετά την κρίση του 2014.
Ο οικονομικός αντίκτυπος του νέου νόμου δεν είναι ακόμη γνωστός. Οι οικονομικοί και εμπορικοί δεσμοί Ρωσίας-Ουκρανίας έχουν εκφυλιστεί δραματικά από το πραξικόπημα του 2014, με τη συνεργασία σε σημαντικούς τομείς να καταρρέει και να θέτει ορισμένους ουκρανικούς βιομηχανικούς «γίγαντες» στο χείλος της χρεοκοπίας. Το συνολικό εμπόριο μειώθηκε από σχεδόν 45 δισεκατομμύρια δολάρια το 2013 σε 7,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020.
Πηγή: Sputnik / Φωτογραφία αρχείου Reuters