Δύο άνθρωποι σκοτώθηκαν από τους ρωσικούς βομβαρδισμούς του Κιέβου σήμερα που έθεσαν στο στόχαστρο ένα κτίριο κατοικιών και το εργοστάσιο κατασκευής αεροσκαφών Antonov, ανακοίνωσε σήμερα ο δήμος της πρωτεύουσας στην Ουκρανία.
«Θραύσματα πυραύλων έπεσαν στον δρόμο στον τομέα Κουρενίφκα», στο δυτικό τμήμα της πρωτεύουσας, «προκαλώντας έναν θάνατο και έξι τραυματισμούς», ανέφερε ο δήμος της πόλης στο Telegram. Οι ουκρανικές αρχές είχαν κάνει προηγουμένως λόγο για τον θάνατο ενός ανθρώπου σε αεροπορική επιδρομή εναντίον ενός κτιρίου κατοικιών στο Κίεβο.
Τουλάχιστον 70 άνθρωποι απομακρύνθηκαν από το κτίριο που επλήγη στην περιοχή Ομπόλον στο βόρειο τμήμα του Κιέβου, ανέφερε ο δήμος της πρωτεύουσας. Ο ρωσικός στρατός βομβάρδισε επίσης το εργοστάσιο κατασκευής αεροσκαφών Antonov, στη συνοικία Σβιατοχίν, στο δυτικό τμήμα της πρωτεύουσας, προσθέτει ο δήμος της πόλης, χωρίς να διευκρινίζει αν επλήγη το εργοστάσιο.
«Θύμα πολέμου» το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο
Στις 27 Φεβρουαρίου, ο ρωσικός στρατός είχε καταστρέψει το μοναδικό δείγμα του αεροσκάφους «Mriya», του μεγαλύτερου στον κόσμο που είχε κατασκευαστεί από την Antonov, στη διάρκεια μαχών που είχαν λάβει χώρα στο αεροδρόμιο Γκοστόμελ, κοντά στο Κίεβο, σκηνικό σφοδρών μαχών.
Εκείνο το αεροσκάφος, το An-225, μοναδικό στον κόσμο, μήκους 84 μέτρων με ικανότητα μεταφοράς φορτίου περίπου 250 τόνων και ταχύτητα που μπορούσε να φθάσει τα 850 χιλιόμετρα την ώρα, είχε βαπτιστεί «Mriya», που σημαίνει «Όνειρο» στα ουκρανικά.
Μετά την κατασκευή του αρχικά στο πλαίσιο των σοβιετικών προγραμμάτων αεροναυπηγικής, κυρίως για τη μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Bourane, το An-225 πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 1988. Έπειτα από πολλά χρόνια αδράνειας, ελλείψει πόρων μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, το μοναδικό μοντέλο είχε κάνει μια δοκιμαστική πτήση το 2011 στο Γκοστόμελ, περίπου 20 χλμ. βορειοδυτικά του Κιέβου στην Ουκρανία.
Από τότε την εκμετάλλευσή του είχε αναλάβει η ουκρανική εταιρία Antonov Airlines. Το αεροσκάφος εκείνο παίξει έναν ουσιώδη ρόλο στη διανομή μασκών σε όλο τον κόσμο στη διάρκεια της κρίσης της Covid-19 και εξυπηρετούσε τακτικά το ΝΑΤΟ και πετρελαϊκές εταιρίες για τη μεταφορά μεγάλων όγκων φορτίου.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ / Φωτογραφία Reuters