«Η μοναδική πληροφορία που είναι βέβαιη για εμάς είναι πως πριν από δύο ή τρεις ημέρες ένας γιατρός επισκέφθηκε τους δύο μητροπολίτες. Είναι καλά», δήλωσε ο Αμπντούλ Άχαντ Στέιφο, μέλος μιας επιτροπής που συνέστησε ο Εθνικός Συνασπισμός της συριακής αντιπολίτευσης προκειμένου να διερευνήσει τις απαγωγές αυτές, στο περιθώριο μιας συνάντησης του Συνασπισμού.
Ο Στέιφο είπε πως οι προσπάθειες της επιτροπής του να αποκτήσει απευθείας, τηλεφωνική, επαφή απέτυχαν και πως λαμβάνουν «πολλές αντικρουόμενες πληροφορίες για την ταυτότητα των απαγωγέων και για τις απαιτήσεις τους για λύτρα».
Ερωτηθείς για τις διάφορες πιθανές εκδοχές, απάντησε: «Οι απαγωγές αυτές μερικές φορές γίνονται από εγκληματικές συμμορίες, μερικές φορές από το καθεστώς (του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ), μερικές φορές, πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, οι ταξιαρχίες του Ελεύθερου Συριακού Στρατού είναι υπεύθυνες για τέτοιες απαγωγές ώστε να τους επιτρέψουν να πραγματοποιήσουν ανταλλαγές» [ομήρων].
«Οι δύο επίσκοποι είναι πολύ γνωστοί στη Συρία για την ανθρωπιστική δράση τους, για την υπεράσπιση μιας ειρηνικής συνύπαρξης ανάμεσα στις διάφορες θρησκευτικές ομάδες της συριακής κοινωνίας. Και επίσης, (η απαγωγή τους) στέλνει ένα σινιάλο στους χριστιανούς στη Συρία και στην περιοχή», σχολίασε, «είναι γι΄αυτό που θέλουμε αληθινά να απελευθερωθούν».
Οι δύο ιερωμένοι, ο Γιοχάνα Ιμπραχίμ, επικεφαλής της συρορθόδοξης μητρόπολης του Χαλεπιού (βόρεια Συρία) και ο Πέτρος (Μπούλος Γιαζιτζί), επικεφαλής της ελληνορθόδοξης μητρόπολης της πόλης, απήχθησαν στα τέλη Απριλίου στο Κάφαρ Ντάελ, κοντά στο Χαλέπι.
Καμία οργάνωση δεν έχει αναλάβει την ευθύνη για την απαγωγή τους όμως πηγές στους κόλπους της ελληνορθόδοξης Εκκλησίας, καθώς και το συριακό καθεστώς, έχουν δηλώσει πως οι απαγωγείς είναι «Τσετσένοι τζιχαντιστές».
Οι χριστιανοί, που αποτελούν περίπου το 5% του συριακού πληθυσμού, είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στο πλαίσιο της αναρχίας που έχει δημιουργήσει η σύρραξη η οποία έχει αιματοκυλήσει τη χώρα από το Μάρτιο του 2011, σύμφωνα με οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.