Νέα αεροπλάνα για τους «Ρώσους Ιππότες» στην Παρέλαση της Νίκης – ΒΙΝΤΕΟ

Διάσημοι εντός και εκτός Ρωσίας, οι «Ρώσοι Ιππότες» αλλάζουν τα αεροπλάνα τους με τα Su-30SM με τα οποία και θα πετάξουν πάνω από την Κόκκινη Πλατεία αύριο κατά την Μεγάλη Παρέλαση της Νίκης που σηματοδοτεί την ήττα της ναζιστικής Γερμανίας και την μνήμη των εκατομμυρίων θυμάτων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο νέος τύπος που θα φέρει τα χρώματα της ρώσικης σημαίας, σήμα κατατεθέν των «Ρώσων Ιπποτών» από το 1991 που συγκροτήθηκε το ομώνυμο ακροβατικό Σμήνος- θεωρείται άξιος αντίπαλος του γαλλικού Dassault Rafale και χάρη στους κινητήρες AL-31FP με ακροφύσια κατεθυνόμενης ώσης και τα ολοκίνητα πτερύγια canards είναι κάτι παραπάνω από ευέλικτο: μπορεί να «σταματά» στον αέρα, στρίβει σχεδόν όπως κανένα άλλο και επιταχύνει απίστευτα.

Βασισμένο στο βαρύ μαχητικό Su-27 με το οποίο πετούσαν οι «Ρώσοι Ιππότες» μέχρι πρόσφατα, το Su-30SM διαθέτει καλύτερο ραντάρ από το Su-30MK, λένε Ρώσοι αξιωματούχοι. Το αεροσκάφος παρουσιάσθηκε στο air show που έδωσε το ρωσικό ακροβατικό Σμήνος στην αεροδιαστημική/ναυτική έκθεση LIMA 2017 στην Μαλαισία τον περασμένο Μάρτιο στο πλαίσιο της προώθησης του τύπου για εξαγωγή. Γιατί όμως επελέγη το Su-30SM από τους «Ρώσους Ιππότες» αντί του ουσιαστικά παρόμοιου Su35;

Το Su-30SM είναι διθέσιο και αυτό το καθιστά πιό άνετο και βολικό για τους χειριστές, εξηγούν Ρώσοι πιλότοι. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στα ταξίδια του Σμήνους για κάποιο μακρινό σώου, το αεροπλάνο πετάει ένας χειριστής, αφήνοντας την ναυτιλία στον άλλο με αποτέλεσμα την μείωση της κόπωσης του πληρώματος. Επίσης, τα ακροφύσια κατεθυνόμενης ώσης σε συνδιασμό με τα canards καθιστούν το μεγάλο τζετ ικανό να εκτελεί με περίσσεια ισχύος εντυπωσιακούς ελιγμούς ακόμη και κάθετα, όπως το «Νesterov’s loop» -έναν από τους πιο απαιτητικούς του εντυπωσιακού προγράμματος των «Ρώσων Ιπποτών».

 

Τί χρειάζεται για να γίνει ένας χειριστής μέλος ακροβατικού Σμήνους; Κατ’ αρχήν… ατσάλινη υγεία, για να αντέξει στις τρομερές καταπονήσεις από την γρήγορη εναλλαγή των «g» κατά την διάρκεια ενός σώου. Απαραιτήτως πειθαρχία και φυσικά αεροπορική δεινότητα. «Η συνταγή για το αποτέλεσμα που βλέπετε είναι η αδιάκοπη εκπαίδευση στον αέρα μαζί με τους υπόλοιπους χειριστές της ομάδας» τονίζει ο Επισμηναγός Σεργκέϊ Σίνκεβιτς, Διοικητής των «Χελιδονιών», του άλλου ρωσικού Σμήνους επιδείξεων που συχνά πραγματοποιεί από κοινού σώου με τους «Ιππότες». Όπως λέει χαρακτηριστικά, «εάν ένας πιλότος δεν πετάξει για έναν μήνα, δεν μπορεί να δείξει τίποτα… Και η εκπαίδευση αυτή δεν υποκαθίσταται από εξομοιωτή πτήσης στο έδαφος».   
Η απαιτούμενη αεροπορική δεινότητα είναι και ο λόγος που τα Σμήνη επιδείξεων παίρνουν έτοιμους χειριστές, ακόμη και με πολεμική πείρα, αντί νέους από την Σχολή. Η σχολαστική εκπαίδευση διαρκεί δύο ολόκληρα χρόνια πριν ένας πιλότος θεωρηθεί έτοιμος να πετάξει σε αεροπορική επίδειξη. «Στο πρόγραμμά μας δεν έχουμε γραπτό σενάριο…Όλες οι επιδείξεις σχεδιάζονται από τους ίδιους τους πιλότους» λέει ο Επισμηναγός Σίνκεβιτς. «Επινοούμε σχέδια (ελιγμών) και τα αποτυπώνουμε στο χαρτί. Μετά σκεφτόμαστε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε το πρόγραμμά μας και προσπαθούμε να δούμε τί από αυτά μπορεί να δουλέψει και τί όχι…» 

Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο από τις δοκιμαστικές πτήσεις για την Παρέλαση της Νίκης στην οποία τα ρωσικά ακροβατικά Σμήνη θα συμμετάσχουν ως μέρος των 72 αεροσκαφών και ελικοπτέρων των ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων που θα ρίξουν την σκιά τους αύριο στην Κόκκινη Πλατεία.