MiG: Ο “φόβος και ο τρόμος” της Δύσης επιστρέφει στους αιθέρες – ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ

Είναι εύκολο να λησμονηθεί η λέξη “MiG”, δεδομένου ότι οι Ρωσικές Αεροπορικές Δυνάμεις έχουν ταυτιστεί, όχι μόνο στην κοινή γνώμη αλλά και στις εξελίξεις στη Συρία, με τα αεροσκάφη Sukhoi, όπως για παράδειγμα Su-24, Su-25 και Su-27.

Ωστόσο η λέξη “MiG” είχε εξίσου ταυτιστεί με τη λέξη “μαχητικό” για το μεγαλύτερο μέρος της μεταπολεμικής περιόδου. Η κυριαρχία του MiG Design Bureau ξεκίνησε με τον διάσημο μαχητικό MiG-15 που επιχείρησε στον Πόλεμο της Κορέας με εξαιρετικές επιδόσεις.

Έπειτα αναπτύχθηκαν τα μοντέλα MiG-17, MiG-19 και MiG-21 που επιχείρησαν στον Πόλεμο του Βιετνάμ, στους Αραβοϊσραηλινούς Πολέμους και στις συνοριακές συγκρούσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν στις δεκαετίες ‘60 και ‘70. Την υστεροφημία του brand εδραίωσε το MiG-23 MiG -23 που ήταν το κύριο σοβιετικό μαχητικό για τις δεκαετίες που ακολούθησαν καθώς επίσης και το MiG-25.

Η κυριαρχία της οικογένειας MiG έκλεισε και τελικά το rand περιθωριοποιήθηκε με την ξαφνική εμφάνιση του γραφείου σχεδιασμού Sukhoi, το οποίο πέρασε για δεκαετίες είχε προχωρήσει στην κατασκευή ευρείας γκάμας αεροσκαφών, με αποτέλεσμα η MiG να αναλάβει δευτερεύοντα ρόλο κατά τη διάρκεια ανάπτυξης των μαχητικών “τέταρτης γενιάς” με το πρωτοποριακό Su-27/MiG-29 που τέθηκε σε λειτουργία τη δεκαετία του 1980.

Το τέλος της ΕΣΣΔ έδωσε την ευκαιρία στο Su-27 να κυριαρχήσει. Δεν ήταν εφικτό, ορθολογικό αλλά και οικονομικά βιώσιμο να εκσυγχρονιστούν και να διατηρηθούν δύο μαχητικά με παρόμοια χαρακτηριστικά, οπότε προτιμήθηκε το μεγαλύτερο σε μέγεθος αεροσκάφος, που ήταν ικανό να φέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο.


MiG-15

Παρόλο που τα MiG-29 μπήκαν σχεδόν σε ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, η οικογένεια Su-27 “μεγάλωσε” με το αναχαιτιστικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων Su-30SM, το τακτικό βομβαρδιστικό Su-34 και τέλος από το μαχητικό προηγμένης τέταρτης γενιάς Su-35, τα οποία κέρδιζαν ολοένα και περισσότερο έδαφος σε επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση παραγωγής.

Αλλά τώρα ο παραγκωνισμός των MiG φαίνεται να φτάνει στο τέλος του. Ήδη στη δεκαετία του 1990, μερικές δεκάδες μαχητικά MiG-29SMT Generation 4+ τέθηκαν σε υπηρεσία. Πρόκειται για αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων με βελτιωμένα ηλεκτρονικά συστήματα πλοήγησης, πιο ισχυρό κινητήρα, περισσότερα καύσιμα.

Τέλος αξίζει να γίνει αναφορά και στο μαχητικό MiG-35, το οποίο είναι ένα πολλαπλών χρήσεων μαχητικό αεροσκάφος 4++ γενιάς και μια εξελιγμένη έκδοση του MiG-29Μ / Μ2 και διαθέτει βελτιωμένες ικανότητες μάχης και χαρακτηριστικά απόδοσης πτήσης. Είναι σε θέση να φτάσει ταχύτητες μέχρι 2.700 χιλιόμετρα την ώρα (1.700 μίλια ανά ώρα) και να έχει επιχειρησιακό βεληνεκές 1.000 χιλιομέτρων.


MiG-35

Το ανανεωμένο ενδιαφέρον για τα αεροσκάφη MiG εξυπηρετεί πολλά συμφέροντα. Τα αεροσκάφη Sukhoi είναι όλα ισχυρά αλλά μεγάλα σε μέγεθος αεροσκάφη, τόσο πολύ ώστε τα MiG να είναι σε θέση να εκτελέσουν πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά αποστολές όπως στενή αεροπορική υποστήριξη και τακτικής αεροπορικής υπεροχής.

Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να δώσουν μεγαλύτερο χώρο δράσης στα Sukhoi hois για αποστολές μεγαλύτερης εμβέλειας όπου οι επιδόσεις τους είναι κρίσιμες. Το MiG-35 έτσι θα δώσει “αναπνοή” και ευκαιρία για τακτική χρήση ποιοτικών και αξιόπιστων αεροσκαφών που θα έχουν μικρότερο λειτουργικό κόστος από τα Sukhoi.

Δείτε βίντεο σχετικά με την επιστροφή των “MiG :

Πηγή: Youtube Channel Russian Insight