Παγκόσμια πρεμιέρα έκανε στις 19 Δεκεμβρίου στις κινηματογραφικές οθόνες σε όλο τον κόσμο η ταινία της Κάθριν Μπίγκελοου (Kathryn Bigelow) «Στόχος υπ΄ αριθμόν ένα» (Zero Dark Thirty).
Υπόθεσή της είναι η πραγματική ιστορία της επιχείρησης της CΙΑ για τη σύλληψη και την εκτέλεση του «τρομοκράτη υπ΄ αριθμόν ένα» Οσάμα μπιν Λάντεν.
Ρόλο-κλειδί σ΄ αυτή την επιχείρηση έπαιξε μια γυναίκα – πράκτορας της CΙΑ. Το όνομά της ως σήμερα είναι απόρρητο, αλλά ήδη σε όλο τον κόσμο »φιλοτεχνούν» το πορτρέτο της- το κοινό της Ρωσίας δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Το γεγονός ότι ο σούπερ πράκτορας αποδείχτηκε γυναίκα, έχει συγκλονίσει την Μπίγκελοου:
<< Εξεπλάγην πολύ. Για να είμαι ειλικρινής, δεν θα άλλαζα την απόφασή μου να γυρίσω την ταινία, ακόμη και αν ο πράκτορας ήταν άνδρας. Όμως είχα εκπλαγεί απίστευτα και είμαι περήφανη για το ότι ήταν γυναίκα>>, αναφέρει η »Φωνή της Ρωσίας» σε αφιέρωμά της.
Όπως μετεδωσε, oι ρεπόρτερ της «Φωνής της Ρωσίας» έμαθαν αρκετές άγνωστες λεπτομέρειες αυτής της επιχείρησης, αφού συνομίλησε με τον δημοσιογράφο Γκρεγκ Μίλλερ (Greg Miller). Είναι αυτός ακριβώς που δημοσίευσε πρώτος πληροφορίες για την μυστικό πράκτορα της CΙΑ:
<<Ήταν οδηγός όλης της ομάδας, υπεύθυνη για τον προσδιορισμό του στόχου. Πρόκειται για μοναδική αποστολή. Έχει εργαστεί στο Πακιστάν, όπου εξέταζε μεγάλο όγκο πληροφοριών για την «Αλ Κάιντα», που είχαν συλλεχθεί από τους πράκτορες. Επίσης έλεγχε το δίκτυο πρακτόρων σε ό,τι αφορά την ύπαρξη πληροφοριών για ανθρώπους, που μπορούν να συνεργαστούν με την υπηρεσία>>, λέει ο Γκρεγκ Μίλλερ.
Όπως είπε ο Μίλλερ, την άνοιξη του 2012 στο μυστικό πράκτορα απένειμαν χρηματικό βραβείο και παρασημοφορήθηκε με μετάλλιο για την εξαιρετική του προσφορά στην κατασκοπία(Distinguished Intelligence Medal). Ακριβώς εκείνη τη στιγμή άφησε ελεύθερα τα αισθήματά της και έγραψε ειλικρινές μήνυμα στους συναδέλφους της: «Με εμποδίζατε στη δουλειά μου. Προσπαθούσατε να με ανταγωνιστείτε. Μόνο σε μένα αξίζει βραβείο (You guys tried to obstruct me. You fought me. Only I deserve the award). Ως αποτέλεσμα ο προβιβασμός πέρασε από δίπλα και οι κουβέντες για την προσφορά της γυναίκας-πράκτορα έμειναν στο παρελθόν. Ωστόσο, όταν το Χόλιγουντ ενδιαφέρθηκε για την ιστορία, η CΙΑ αποφάσισε να επωφεληθεί της ευκαιρίας, λέει ο Μίλλερ:
<<Μιλώντας παραστατικά, έστρωσαν μακρύ χαλί μπροστά από τους δημιουργούς της ταινίας. Στο σεναριογράφο επιτράπηκε η είσοδος στο γραφείο της CΙΑ, μπορούσε να συνομιλεί όχι μόνο με τη γυναίκα την ίδια, αλλά και με άλλους πράκτορες. Του επέτρεψαν να μπει στο καταφύγιο, όπου είχε καταρτιστεί το σχέδιο σύλληψης του Mπιν Λάντεν. Αυτή η απόφαση είχε ληφθεί από τον ίδιο τον υπουργό Αμυνας Λεόν Πανέτα, στο υψηλότερο επίπεδο>>, επισημαίνει.
Όμως λίγο αργότερα η CΙΑ άλλαξε τη στάση της προς την ταινία. Η Μπίγκελοου στην ταινία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα βασανιστήρια τα οποία, κατά την άποψή της, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επιχείρηση. Η CΙΑ ισχυρίζεται ότι πρόκειται για ψέμα. Προφανώς, η ταινία δεν δικαίωσε τις προσδοκίες τους, θεωρεί ο Γκρεγκ Μίλλερ:
<<Υπολόγιζαν ότι θα είναι μια ηρωική ταινία, στην οποία η Yπηρεσία θα παρουσιαστεί από θετική πλευρά. Όμως στην ταινία υπάρχουν πράγματα, τα οποία προφανώς δεν τους ενθουσιάζουν. Στην αρχή του φιλμ παρουσιάζεται μια συγκλονιστική σκηνή σε φυλακή της CΙΑ>>,τονίζει.
Γύρω από την ταινία, την σκηνοθέτη και τις σχέσεις της με τη μυστική υπηρεσία σηκώθηκε θόρυβος. Προς το παρόν δεν είναι σαφές πως θα επηρεάσει αυτός ο θόρυβος την καριέρα της πρωταγωνίστριας όλης αυτής της ιστορίας. Δεν της επιτρέπεται να έρχεται σε επαφή με τους δημοσιογράφους και η CΙΑ αρνείται να δώσει οποιεσδήποτε πληροφορίες γι΄αυτό το ζήτημα. Όπως δηλαδή ο ίδιος ο Γκρεγκ Μίλλερ, ήταν «πραγματικά πολύ δύσκολο» να μάθει κανείς οτιδήποτε γι΄αυτή τη γυναίκα, εφόσον η πράκτορας εργαζόταν υπό συγκάλυψη και η CΙΑ δεν κοινοποιούσε καμιά πληροφορία.